וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצלמו ובדמותו

18.11.2008 / 13:01

אורן אהרוני בנה בגבעת שמואל קבוצה יסודית, צנועה ולוחמנית, שמפתיעה את הליגה ומנסה לשרוד תקציבית: "אני חולם רחוק אבל חושב קרוב"

אם תפתחו את טבלת ליגת העל ותשפשפו את העיניים חזק, לא תאמינו כשתראו מי הקבוצה שממוקמת במקום הרביעי בטבלה, עם מאזן זהה לקבוצת המוליכה את הטבלה. אם עדיין אתם מתקשים להבין, אז מ.כ גבעת שמואל, הקבוצה שרק עלתה העונה, והפכה לסוג של נדנדה בין הליגה הלאומית לליגת העל, פתחה את העונה בסערה, ואחרי ניצחונות די צפויים על קרית אתא החלשה ועל מכבי ראשון לציון המתפרקת, הגיעה הקבוצה ביום ראשון עם ניצחון גדול ראשון משמעותי, על עירוני אשקלון.

בסגל צנוע ובתקציב ששווה תחתית ליגת העל, נושמים בגבעת שמואל אוויר פסגות, "הכל עדיין מוקדם, זו רק ההתחלה", אומר המאמן אורן אהרוני בראיון לוואלה! ספורט, על ההפתעה הגדולה עד כה של העונה, "חייבים לציין שההגרלה זימנה לנו מתוך ארבעת המשחקים הראשונים, שלושה משחקים בבית, וידענו לנצח שניים מהם. זה באמת רק ההתחלה, אנחנו קבוצה טובה, קבוצה קשוחה, שחקנים רעבים, עם אופי טוב שבא לעבוד כל יום ולהתקדם כל יום. אני מקווה ומאמין שאנחנו בדרך הנכונה".

אז איך גבעת שמואל מצליחה להפתיע את כולם? כמו שנאמר: "בתחבולות תעשה לך מלחמה". מאמנים בליגת העל שפגשו את הקבוצה של אהרוני, מציינים שהגבעה ידעה כל מה שהם הולכים לעשות. אותו דבר אומרים מאמני הליגה הלאומית שנתקלו בעונה שעברה בקבוצה של אותו מאמן, "כל הנושא של ההכנה זה דבר שאני מאוד מאמין בו, החל מהשנה שעברה, ואני מייחס לו חשיבות מאוד גדולה. זה לאו דווקא קשור למערך סקאוטינג. אני ודרור כהן יושבים ביחד, חושבים על המשחק ומכינים את הקבוצה. זה באמת הרבה תשומת לב והכנה טובה. יש לנו סקאוטית מדהימה, לורי אבידר, שעורכת לנו את הוידאו ונותנת את הזווית שלה. היא מאמנת נשים מוערכת ועבדה עם נבחרות ישראל. אני חושב שבסופו של דבר זה עוזר לנו, אבל במשחק מול אשקלון מי שצריך לקבל את הקרדיט זה השחקנים, על שהם מוציאים את תוכנית המשחק לפועל".

"אני רוצה וחושב שגבעת שמואל תהיה קבוצה איכותית השנה"

בעוד לא מעט קבוצות בליגת העל מחזיקים חמישה ושישה זרים בסגל, מחזיקה הגבעה בסך הכל ארבעה, שממוקמים בתוך העשירייה הראשונה בקולעי הנקודות. המצב הזה רק מדגיש את העובדה שלקבוצה חסר ישראלי בולט. "בגלל המצב שהיה בקיץ בליגה רצינו להביא ישראלים בכירים ולא יכולנו כי אחרי הכל אנחנו קבוצה עם תקציב צנוע. כל הישראלים שיש לנו הם שחקנים מוכשרים ורעבים. שחקנים עם אופי ועבודה קשה. יוני ניר, איתי גרינבוים, רועי ברקוביץ', יחזקאל סקוורר, משה ברנר ואנטון שוטבין שככל שהעונה תתקדם יראה את היכולות שלו", אומר אהרוני. "זה אולי סגל לא נוצץ, אבל סגל שבא ועובד ומתקדם בכל משחק. אנחנו מאמינים בסגל הישראלי ובסגל בכלל. אני לא מחלק את הסגל לשחקנים זרים וישראלים כולנו מקשה אחת".

אהרוני פרש ממשחק פעיל רק לפני שנתיים, כשהקבוצה ירדה מליגת העל, וקיבל את אימון הקבוצה בליגה הלאומית. עונה לאחר מכן פרש גם דרור כהן, שהפך לעוזרו. כשהוא נשאל האם הוא היה רוצה שחקן כמוהו על הפרקט הוא נבוך: "אני בן אדם צנוע, הייתי רוצה את דרור כהן מתחת לסלים הוא חסר לי על המגרש, אבל למזלי הוא לידי".

מלבד עודד קטש וליאור ליובין, אהרוני וכהן הם צמד המאמנים הצעיר בליגה. בניצחון על אשקלון הם גברו על צמד ותיק, עדי אזולאי ואבנר יאור. "באמת ניסיון זה לא דבר של מה בכך", מסכים אהרוני עם הקביעה שחסר להם ניסיון, אך הוא מסייג זאת במהירות, "אני באמת חושב שניסיון מקנה הרבה דברים, אבל אף אחד לא התחיל, לא בתור שחקן, ולא בתור מאמן כעתיר ניסיון. אני בטוח שלגביי לפחות, שגם בשנה שעברה ששיחקנו יוצא מן הכלל עם הישגים מרשימים, גם אז עשיתי טעויות. הצלחת הקבוצה חשובה לנו, ואין ספק שניסיון חסר לנו, אבל אנחנו מנסים לכפות על זה בכל מיני דרכים אבל אין לי ספק שככל שנצבור יותר ניסיון נחכים יותר".

הגבעה זה הקבוצה הראשונה שאתה מאמן. מה השאיפות שלך לעתיד?

"לא מתייחס לזה אפילו. אני נהנה ממה שאני עושה כרגע. יש לי את המטרות לשנה. אני לא חושב רחוק, אני אולי חולם רחוק אבל חושב קרוב. אני רוצה וחושב שגבעת שמואל תהיה קבוצה איכותית השנה ובזה אני מתמקד כרגע".

"מוקדם לעשות הערכות לגבי המגמות של הקבוצות"

אך למרות כל ההצלחה מתחילת העונה, נמצאת הגבעה בסוג של סכנה קיומית. בבחירות לראשות המקומית התחלף ראש העיר זמיר בן ארי והחליפו יוסי ברודני, שמאיים החל מהשנה הבאה לצמצם משמעותית את התקצוב שמועבר לקבוצה. "זה לא משהו שלי או לשחקנים יש השפעה עליו", מסביר אהרוני למה הנושא הזה לא משפיע על השחקנים על המגרש, "קבוצת הכדורסל נתנה המון לעיר שהייתה פעם ישוב. קבוצת הכדורסל היא חלון הראווה של גבעת שמואל. עד היום אני זוכר את הפיינל פור והגמר גביע שהבאנו 5,000 צופים מגבעת שמואל לנוקיה. הקבוצה נתנה המון לישוב. זאת תהיה טעות אדירה והיסטורית לוותר על זה. בית הספר הכדורסל של גבעת שמואל וכל מחלקת הכדורסל עשו התקדמות כל כך גדולה והקבוצה עשתה התקדמות כל כך גדולה כך שחבל לוותר על זה ואני בטוח שזה ימשך".

נחזור לגבעה, אתם בטבלה מעל קבוצות עם תקציב פי שניים יותר גדול ממכם כמו בני השרון, נהריה ומכבי ראשון לציון. איך אתה מסביר את זה?

"אני חושב שבני השרון ונהריה יהיו קבוצות מצוינות. נהריה הפסידו לקבוצות טובות, וניצחו אותנו. בני השרון ביחד עם אוגונה ואריאל בית הלחמי יהיו קבוצה מצוינת. אתם מחשבים חשיבות גדולה מדי למיקום כרגע בטבלה, ורק בסוף הסיבוב הראשון יהיה אפשר לעשות הערכות לגבי המגמות של הקבוצות, כרגע עוד מאוד מוקדם".

עם כל הכבוד, ניצחתם שלוש קבוצות לא מאריות הליגה. ביום ראשון אתם יוצאים לנוקיה, זה משהו שאתם מסוגלים לעמוד בו?

"כל משחק מול מכבי תל אביב בנוקיה זה להגיע לגוב האריות, ואין ספק שמכבי פייבוריטית בכל המובנים במיוחד אצלהם בבית. אנחנו יכולים לדבר מהבוקר עד הלילה אם אנחנו מסוגלים להתמודד או לא. אנחנו צריכים לעשות את הדברים על המגרש. זה משחק כמו כל משחק אחר בליגה. אנחנו נתכונן ונעשה את הטוב ביותר שאנחנו יכולים".

בסוף העונה נראה את גבעת שמואל מפתיעה את כולם ומגיעה רחוק ממה שאנשים ציפו?

"עוד מוקדם לקבוע. יש לנו את המטרות והשאיפות שלנו אבל בסוף הסיבוב הראשון נהיה הרבה יותר חכמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully