וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסטרס: גמארי את העונה

ניקולאי דוידנקו עצר את הדהירה של אנדי מארי וגבר עליו 5:7, 2:6 בדרך לגמר המאסטרס בשנחאי, שם יתמודד מול נובאק דג'וקוביץ'

אחרי ההופעה המרשימה של אנדי מארי בשלב הבתים בגביע המאסטרס בשנחאי, אחרי התארים שלו במדריד וסנט פטרסבורג, ולאור העובדה שרוג'ר פדרר ורפאל נדאל הפצוע כבר היו מאחוריו - כולם ציפו שהטניסאי הבריטי ילך עד הסוף בטורניר המסכם של העונה. כנראה שמישהו אחד חשב אחרת, וזה הספיק כדי להכות את האומה הבריטית, שידעה בעבר כל כך הרבה אכזבות מכוכב הטניס הקודם שלה, טים הנמן, כשזה הגיע לרגעים מכריעים בסבב המקצועני. אנדי מארי, הטניסאי היחיד שהגיע לחצי הגמר במאזן מושלם, הודח מהטורניר אחרי שהפסיד לניקולאי דוידנקו 7:5, 6:2. הטניסאי הרוסי המדורג 5 בעולם יתמודד על התואר מול נובאק דג'וקוביץ' הסרבי המדורג 3 בעולם.

דוידנקו ומארי פתחו את המשחק בשבירות הדדיות, אבל הגשות חזקות ומדויקות איפשרו לשניהם לשמור על ההגשות במשחקונים הבאים עד למצב של 5:5. במשחקון ה-11 של המערכה הראשונה דוידנקו, במשחק מדויק ואחראי, השיג שבירה נוספת. כשהיה בפיגור 6:5, מארי דווקא הוביל 0:30 וזה נראה בדרך לשובר שיוויון, אבל הרוסי התעשת על עצמו וניצח 5:7 במערכה. מארי כבה במערכה השניה, והטניס שלו לא הזכיר שום דבר ממה שראינו ממנו בשבועות האחרונים, בטח לא ממה שראינו לפני רוג'ר פדרר 24 שעות לפני כן. דוידנקו המשיך לעשות את שלו בקור רוח מופתי, וניצח 2:6 במערכה השניה כדי לחגוג את הגמר היוקרתי ביותר שאליו העפיל בקריירה.

נובאק דג'וקוביץ', שהיה רחוק מלהרשים בטורנירי ה"יישורת האחרונה" של עונת 2008 בסבב המקצועני, נמצא במרחק נגיעה כדי לשנות את הרושם הרע שיצר. אם הוא יזכה בטורניר גביע המאסטרס בשנחאי, כבר לא יזכרו לו את ההפסדים המשפילים במדריד ופריז, ואת שריקות הבוז של הקהל האמריקאי בניו יורק - יזכרו לו לעומת זאת את תואר הגראנד סלאם הראשון שלו באליפות אוסטרליה הפתוחה, התארים באינדיאן וולס וברומא, ואת אלפי הסינים התומכים ביציעים בשנחאי.

דג'וקוביץ', שבשנה שעברה הפסיד את כל המשחקים שלו בשלב הבתים בשנחאי, עלה לגמר הטורניר היוקרתי (על סך פרסים של 4.45 מיליון דולר) אחרי שגבר על ז'יל סימון (9 בטורניר) 6:4, 3:6, 5:7. הצרפתי, שנכנס לטורניר רק בעקבות פרישתו של רפאל נדאל, נתן פייט אדיר לסרבי. בסופו של דבר, נראה היה שהנסיון ברמות הגבוהות, קור הרוח וגם הכושר הגופני - עשו את ההבדל במשחק המדהים הזה, שנמשך כמעט שלוש שעות.

סימון, שהגיע לחצי הגמר על חשבונו של רוג'ר פדרר, שיכנע מאוד במערכה הראשונה, כשהשיג שבירה כבר במשחקון השלישי. לדג'וקוביץ' לא היו פתרונות למשחקוני ההגשה של הצרפתי, שחבט ורץ לרשת שוב ושוב, תוך כדי שהוא מפגין יכולות אתלטיות מדהימות בדרך לניצחון 4:6 במערכה הראשונה. במצב של 1:1 במערכה השניה, סימון ביקש טיפול רפואי בגלל כאבים בצוואר, מאותו רגע המשחק שלו הידרדר והסרבי השתלט לגמרי על המערכה הזאת, אותה הוא ניצח 3:6. דג'וקוביץ' נראה מצוין גם בפתיחת המערכה השלישית והמכרעת, בה הוא ניצל לא מעט טעויות בלתי מחויבות של סימון כדי לעלות ל-2:4, ו-3:5. בשלב הזה, כשהניצחון שלו נראה קרוב מתמיד, דווקא יריבו חזר להפגין את הטניס של המערכה הראשונה והשיג שבירה שהשאירה אותו בחיים. לרוע מזלו, דג'וקוביץ' שבר בחזרה במצב של 5:5 כדי להגיש לניצחון במשחק. סימון היה נחוש ולא חשש יותר מדי מחבטות ההגשה של הסרבי, אבל דווקא ברגעים הקריטיים של המשחק, הוא לא יכל ליצור סיומת לריצות הכל כך מהירות שלו על המגרש, והכדורים שהיו אמורים להיות ווינרים - הפכו לטעויות בלתי מחויבות ומאוד כואבות. דג'וקוביץ' ניצח 5:7 במערכה ושיחרר אנחת רווחה גדולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully