וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים עם אמסטרדם, לאריסה ואולדנבורג

15.11.2008 / 14:25

אחרי ההדחה מהיורוקאפ הוגרלה הקבוצה של גיא גודס לבית 5 של גביע האתגר. אריק שיבק יגיע עם אמסטרדם למלחה, וכך גם לאריסה ואולדנבורג

לאחר שהודחה ממשחקי היורוקאפ ביום שלישי האחרון למרות שניצחה את קאזאן הרוסית, הוגרלה היום (שבת) הפועל ירושלים לשלב הבתים של היורוצ'אלנג', המפעל השלישי בחשיבותו של פיב"א. הירושלמים דורגו בקבוצת האיכות הראשונה והוגרלו לבית 5, הכולל את אמסטרדם, אותה מאמן אריק שיבק, לאריסה היוונית ואולדנבורג מגרמניה.

כבר במחזור הראשון, ב-26.11, יארחו האדומים את אמסטרדם ושיבק. שבוע לאחר מכן תצא ירושלים ליוון ואחר כך תשחק בבית מול אולדנבורג.

הקבוצה של גיא גודס לוקחת ברצינות את משחקי המפעל, ובניגוד לשנים האחרונות, בו הפך המפעל לסוג של בדיחה כשקבוצות מלטביה וקפריסין שלטו בו ביד רמה, השנה ניתן לראות קבוצות באיכות גבוהה שישתתפו בו, ובירושלים יכולים להכליל את עצמם כאחת הפייבוריטיות להגיע בו רחוק.

שרון דרוקר ואוסטנד הבלגית זכו להגרלה קשה בבית 7. המאמן הישראלי יפגוש את וירטוס בולוניה, בה משחק ג'יימי ארנולד לצידו של ארל בויקינס, לשעבר בדנבר נאגטס מה-NBA. עוד בבית נמצאות סמארה הרוסית וטארטו רוק מאסטוניה.

הקבוצות הוגרלו ל-8 בתים של 4 קבוצות כל אחד, בשיטת משחקים של בית וחוץ, כששתי מוליכות הבתים יעפילו לשלב הבתים השני שיכלול גם כן 4 בתים של 4 קבוצות. 2 הראשונות מכל בית יעפילו לשלב ההצלבה שיהיה בשיטת הטוב מ-3 ולאחר מכן בחודש אפריל יערך הפיינל פור של המפעל.

הכר את היריבות

אמסטרדם ההולנדית היא אחת משתי הקבוצות הטובות ביותר בכדורסל ההולנדי בשנים האחרונות, בעיקר בזכות המאמן הישראלי אריק שיבק שמוביל את הקבוצה להצלחות חסרות תקדים. למרות הכשלונות בזירה האירופית בשנים האחרונות, זכתה הקבוצה באליפות בשנה שעברה, ובשנתיים שלפני כן זכתה בסגנות. הקבוצה פתחה העונה עם מאזן של שמונה ניצחונות וללא הפסדים בליגה, כאשר הקלע הבולט שלהם הוא אוריאן גרין, שחקנה של ירושלים בעונה שעברה. לצידו ניתן לציין גם את הגארד האמריקאי טדי גיפסון, הסנטר ההולנדי המצוין פטר ואן פסנן והגארד טרנט טמיאן, שהגיע מהליגה החצי מקצוענית בארצות הברית. אמסטרדם נחשבת לאחת הקבוצות הנוחות בדרג ב'.

לאריסה היוונית, שמייצגת שכונה באתונה, היא אחת מקבוצות דרג הביניים באחת הליגות החזקות באירופה. המאמן ג'יורג'יוס בארזוקאס מחזיק סגל מוכשר שיכול לעשות צרות לכל קבוצה, אך סגל שאיכזב וזכה בעונה שעברה רק במקום השמיני בליגה. אחרי חמישה מחזורים ממוקמת לאריסה במקום התשיעי בליגה היוונית עם שני ניצחונות מחמישה משחקים, והאכזבה מהקבוצה היא גדולה. הכוכב של הקבוצה הוא סוון שולצה הסנטר הגרמני, שביחד עם טרל קאסל שהגיע ממלאגה והגארד מייקל קינג יהוו ביחד עם ירושלים את שני הפייבוריטים לזכייה בבית.

הקבוצה הרביעית בבית, היא בהחלט לא קבוצה שהפועל ירושלים תזלזל בה, אך אם ירושלים לא תעבור את אולדנבורג הגרמנית, זו בהחלט תהיה אכזבה. המאמן הבוסני פרדראג' קרוניץ' מוביל סגל שמתבסס על ג'ייסון גארדנר, אקס עירוני רמת גן, וריקי פולדינג, אקס הפועל ירושלים. עוד שחקנים מרכזיים בסגל הם ג'קל פוסטר ששיחק בעונה שעברה עם משה מזרחי בראסינג פאריז, מרקו סקקיץ' שהגיע מפולין והסנטר הקמרוני רובן בומטייה בומטייה שבעברו שיחק ב-NBA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully