וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים הודחה מהיורוקאפ למרות ניצחון על קאזאן

הפועל ירושלים ניצחה את קאזאן 73:76, אבל הייתה רחוקה מלמחוק את פיגור 22 הנקודות, הודחה ממשחקי היורוקאפ ונשרה לגביע האתגר

הפועל ירושלים ניצחה הערב (שלישי) את קאזאן 73:76 , אבל הייתה רחוקה מלמחוק את פיגור 22 הנקודות מהתבוסה במשחק הראשון בין הקבוצות בסיבוב המוקדמות השני של היורוקאפ, והרוסים הם אלה שעלו לשלב הבתים במפעל השני בחשיבותו באירופה. ירושלים, שזכתה בגביע יול"ב (שמו הקודם של היורוקאפ הנוכחי) ב-2004 והייתה חברה קבועה בשלבים המאוחרים שלו בשנים האחרונות, תיאלץ לשחק בגביע האתגר הזניח.

בשנה שעברה הביסה ירושלים את אותה קאזאן ב-39 הפרש, מה שאיפשר לגיא גודס לחלום על תסריט דומה במלחה הרועש, אבל למרות שהאדומים הצליחו לבנות פעמיים יתרון של עשר נקודות במחצית הראשונה, הרוסים לא נבהלו וצימקו בכל פעם מחדש. ברבע השלישי קאזאן כבר נטלה את ההובלה ובעצם הכריעה את גורל ההתמודדות.

ירושלים הציגה יכולת טובה יותר מזו שראינו ממנה בהפסד לבני השרון במוצאי שבת, אבל לא הצליחה לשמור על רמה גבוהה לאורך זמן, וסבלה מנפילות מתח שהחזירו את קאזאן פעם אחר פעם למשחק. טימי באוארס קלע 16 נקודות אבל התעורר בעיקר אחרי שהמשחק כבר היה גמור, טראביס ווטסון היה מצוין במחצית הראשונה ונעלם בשנייה, וראשון קלארק, שפתח בחמישייה בגלל פציעתו של שרון ששון שהיה מוגבל ביותר, לא ניצל את ההזדמנות שניתנה לו וסיים עם ארבע נקודות בלבד.

מהלך המשחק

שרון ששון, שנפצע באימון המסכם, נשאר על הספסל בתחילת המשחק, וראשון קלארק החליפו בחמישייה, שם הצטרפו אליו מורן רוט, טימי באוארס, עומאר סניד וטראביס ווטסון. בקאזאן עלו עם טרל לאדיי, מרקו פופוביץ', איגור זמאנסקי, ולדימיר ורמינקו ודימיטרי סוקולוב. ירושלים התקשתה לייצר נקודות בהתקפות הראשונות, אבל קיבלה זריקת מרץ מהעבירה השניה שספג לידיי אחרי שתי דקות בלבד.

קלארק, שיודע שהוא חייב להוכיח את עצמו כדי לא להיחתך ברגע בו אדם הלסקה יחלים, הכניס את הקהל לעניינים עם דאנק מהדהד שהעלה את ירושלים ל-5:8, ודקות טובות של ווטסון הקפיצו את היתרון הירושלמי ל-10:15, והמאמן האורח הזעיק פסק זמן. קאזאן שמרה על קור רוח והצליחה לאזן ל-15:15, אבל שתי שלשות של רוט נתנו לירושלים יתרון 18:23 בסיום הרבע הראשון.

לרבע השני עלתה ירושלים בהתלהבות, וששון שעלה עם קרסול חבוש ונראה מוגבל בתנועה קבר שלשה שהעלתה אותה ל-18:28. הקהל במלחה החל לפנטז על שלב הבתים ביורוקאפ, אבל הסבלנות הרוסים עזרה להם לחזור למשחק, עם סדרה של התקפות מסודרות ויעילות שהחזירו אותם כל הדרך לפיגור 30:28 בלבד. כניסתם של יובל נעימי וארז מרקוביץ' עזרה לירושלים לפתוח מחדש פער דו ספרתי עם 30:40, אבל עד למחצית היתרון שוב קוצץ ל-35:41 לירושלים.

ירושלים בנתה על פתיחה חזקה לרבע השלישי שאולי תיתן לה דחיפה בדרך למחיקת הפיגור העצום מהמשחק הקודם, אבל דווקא קאזאן החלה להפגיז שלשות ועלתה ליתרון ראשון עם 45:46. בשלב הזה היה נדמה שהרוח יצאה מהמפרשים של המקומיים, כשורמניקו ולידיי עושים את העבודה בשקט ומעלים את קאזאן ל-49:53. התעוררות מסוימת של סניד מנעה מהפער לגדול, ובסיום הרבע השלישי הוליכה קאזאן 54:56.

ברבע האחרון עוד ניסתה ירושלים בפעם האחרונה להסתער על ההפרש ושלשה של נעימי קבעה 58:64 לירושלים, אבל אז לקח המאמן הקרואטי אלכסנדר פטרוביץ' פסק זמן וסידר את השורות, ובעזרת לידיי המצוין קאזאן קצה ל-0:8 זריז ועלתה ליתרון 64:66. כאן באוארס החל לקחת את המשחק על עצמו ובדקות טובות הפך את התוצאה לטובת ירושלים, שניצחה בסיום 73:76, תוצאה שכמובן לא הספיקה לה.

קלעו לירושלים: טימי באוארס 16, טראביס ווטסון (11 ריבאונדים) ויובל נעימי 12, עומאר סניד 10 (7 ריבאונדים), ארז מרקוביץ' 9, מורן רוט 8 (5 אסיסטים), שרון ששון 5, ראשון קלארק 4.

קלעו לקאזאן: טרל לידיי 17, ולדימיר ורמינקו 14, אנדריי טיפאשב 11 (8 ריבאונדים, 7 אסיסטים), מרקו פופוביץ' 10, איגור זמאנסקי 9, דימיטרי סוקולוב 6, ארטם קוזקין 5, יבגני וורונוב 1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully