וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולי יפסידו, אבל לא בתשע

מכבי תל אביב מתארחת אצל אולימפיאקוס למשחקה הרביעי ביורוליג. בווינר הלכו על פלוס תשע ליוונים. גם אם מכבי תפסיד, זה יהיה בהפרש נמוך יחסית

משחק מספר 73: אולימפיאקוס – מכבי תל אביב (9+) 1.8, 9.0, 1.8

מכבי תל אביב יוצאת לאחד המשחקים החשובים שלה השנה ביורוליג, לאו דווקא בגלל התוצאה אלא כדי לבדוק לגבי מידת האופי שלה. אחרי שפתחה רע מאוד את השנה במשחקי ההכנה, מכבי תל אביב התקשתה ביורוליג ופתחה את העונה האירופית עם הפסד לציבונה זאגרב. לאחר מכן הגיעו ניצחונות על אבלינו ולה מאן הנוחות יחסית וכעת הצהובים פוגשים יריבה קשה נוספת, אחת המועמדות הבולטות להגיע לשלבים המכריעים השנה.

זה התחיל כאמור עם הפסד בזאגרב 81:79 לציבונה. אחר כך, במשחק הבית הראשון בהיכל נוקיה ניצחו בחוריו של בירנבוים את אבלינו האיטלקית 83:90 ובשבוע שעבר ניצחון בהארכה בזכות סל ניצחון של קרלוס ארויו בשניות הסיום העניק 80:82 ממש לא משכנע על לה מאן. אולימפיאקוס, שמחזיקה במאזן דומה למכבי של 1:2, פתחה את העונה עם ניצחון משכנע מאוד דווקא על אבלינו, 69:83, לאחר מכן הגיע ניצחון חשוב נוסף באתונה על מלאגה החזקה 72:83 ובשבוע שעבר רשמו היוונים את הפסדם הראשון העונה, 85:76 לציבונה.

ומה אומרת הסטטיסטיקה לגבי השחקנים הבולטים בשתי הקבוצות? אין ספק שעד עכשיו השחקן הבולט ביותר במכבי תל אביב במשחקי היורוליג הוא קרלוס ארויו המצוין. לארויו יש ממוצעים של 16.3 נקודות למשחק בכמעט 36 דקות בשבוע. למרות זאת, ארויו לא ממש מצטיין בריבאונדים ועומד על 4.3. מי שכן בולט בתחום הריבאונדים הוא ד'אור פישר, שקטף שבעה כדורים חוזרים בממוצע למשחק. פישר גם דומיננטי בנקודות ועומד על 19 בממוצע ב-30 דקות משחק לשבוע. גם ליאור אליהו בולט במשחקי מכבי תל אביב מידי שבוע והממוצעים שלו נעים סביב 12.7 נקודות למשחק וארבעה ריבאונדים. בתחום האסיסטים מי שבולט עד עכשיו הוא ארויו עם חמישה בממוצע למשחק. ומה עם הנתונים הקבוצתיים? מכבי עומדת על 58.5 אחוז משתיים, 34.2 משלוש ו-74 אחוז מהעונשין. היא קוטפת קצת יותר מ-33 ריבאונדים למשחק ומחלקת 16 אסיסטים בממוצע.

באולימפיאקוס הבולטים ביותר בסטטיסטיקה השבועית עד עכשיו הם יוהאניס בורוסיס, שקולע 14 נקודות בממוצע למשחק וקוטף שמונה כדורים חוזרים. גם ג'וש צ'ילדרס ולין גריר מהבולטים בשורות היוונים. צ'ילדרס קולע בממוצע 12.3 נקודות למשחק ולוקח 5.7 כדורים חוזרים. גרין, שמשחק פחות ממנו (23 דקות למשחק) מסתפק ב-11.7 נקודות למשחק. מבחינה קבוצתית אולימפיאקוס קוטפת 37.3 ריבאונדים למשחק (יותר ממכבי), האחוזים שלה משתיים דומים (57.6), האחוזים משלוש משופרים (37.1) אך בעונשין היא נחותה יותר (68.9).

בכל מקרה, אין ספק שאולימפיאקוס מגיעה עדיפה להתמודדות נגד מכבי תל אביב, בטח כשמדובר במשחק ביתי אותו היא יודעת שהיא חייבת לנצח. הווינר נותן תשע הפרש למכבי תל אביב, אך מעט הגזים, כי גם אם הצהובים יפסידו, זה לא יהיה בהפרש כזה. אנחנו ממליצים ללכת על 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully