וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'יל סימון שוב הפתיע את פדרר

למרות שנכנס למאסטרס בשנחאי רק בזכות הפציעה של נדאל, הצרפתי ניצח 6:4, 4:6, 3:6 את השוויצרי. מארי גבר על רודיק ב-3 מערכות

לא ככה רצה להתחיל רוג'ר פדרר את המסע לכיוון תואר מאסטרס חמישי בקריירה שלו. מספר שעות אחרי שפורסם הדירוג העולמי החדש שבעצם לא בישר דבר, ויום אחרי שנפתח לו טורניר המאסטרס של הגברים, קיבלנו הבוקר (שני) הפתעה גדולה בשנחאי, כשהשוויצרי, הפייבוריט הברור לתואר עם פרישתו של רפאל נדאל מהטורניר, נכנע לז'יל סימון בשלוש מערכות - 4:6, 6:4, 6:3.

קצת קשה להאמין, אבל השניים נפגשו עד עכשיו רק פעם אחת, וזה קרה בסבב המאסטרס בקנדה, אז ניצח הצרפתי, ולמעשה כבר אז הצליח להיכנס לתודעה של ציבור חובבי הטניס העולמי כשחקן מהטופ, ולא משולי הצמרת העליונה. כזכור, סימון בכלל לא היה אמור להשתתף במאסטרס השנה, והוא קיבל את כרטיס הכניסה רק הודות לפציעתו של רפאל נדאל.

אל הטורניר הנוכחי והנכסף הגיע סימון כשהוא מדורג תשיעי בעולם, והפתיחה זימנה לו את המפגש הכי קשה שהיה יכול לקבל, לפחות על הנייר. אלא שסימון, ואת זה כאמור כבר למדנו, יודע להסתדר עם השוויצרי. את המערכה הראשונה ניצח פדרר 4:6, אלא שאז השתלט הצרפתי הצעיר על העניינים, הציג טניס גדול, לקח את המערכה השניה 4:6 והציג אופי מרשים במערכה השלישית והמכרעת כדי לנצח 3:6 ולספק לנו הפתעה ענקית, כבר ביום המשחקים השני.

שני השחקנים אמנם לא היטיבו לנצל את הזדמנויות השבירה שהיו להם (פדרר 2/10, סימון 3/12), אך ההגשות העדיפות של הצרפתי, ו-50 טעויות בלתי מחויבות של פדרר עזרו לסימון להשיג את הניצחון המרשים. זו הפעם השניה בלבד שפדרר מפסיד משחק בשלב הבתים של המאסטרס, כשהראשונה היתה לפרננדו גונזאלס הצ'יליאני.

"ככל שאתה משחק טוב יותר, הוא משחק טוב יותר", החמיא פדרר ליריבו אחרי המשחק. "הוא שחקן לא רגיל שגורם לך לעבוד קשה ולרוץ כל הזמן. החטאתי היום מכות שבדרך כלל אני לא מחטיא, אבל זה הטורניר היחיד בו אתה יכול להפסיד במשחק הראשון ועדיין שיהיה לך סיכוי לעלות לשלב הבא".

מארי ניצח את קרב האנדים

אחרי הסנסציה, קיבלנו על במת הטניס הגדולה בעולם את קרב האנדים: מארי מול רודיק. בניגוד לפדרר וסימון, השניים נפגשו כבר שש פעמים בעבר, ועד המשחק היום המאזן עמד על 2:4 לזכות הבריטי. המערכה הראשונה הלכה צמוד, כאשר דווקא מארי מפגיז שישה אייסים כדי לשבור פעם אחת, ולנצח אותה 4:6.

במערכה השניה זה כבר היה סיפור אחר, כשרודיק פשוט שטף את המשטח, השיג אחוזי הגשה ראשונה של 77, ופשוט לא השאיר לבריטי סיכוי, תוך שהוא מנצח 1:6 ומשתלט לחלוטין על המשחק.

עם המומנטום הזה עלה רודיק למערכה השלישית והמכרעת, כשהיה נדמה שהוא פייבוריט ברור לקחת אותה ואת המשחק כולו. אלא שלמארי הבלתי צפוי היו תכניות אחרות. הסקוטי הצעיר הציג טניס מדהים, תוך שהוא שומר על כל משחקוני ההגשה שלו בעזרת סרבים יוצאי דופן. רודיק לא הצליח להוות יריב שקול, ובסיום ניצח הסקוטי 1:6 במערכה השלישית, והוא נמצא במצב מצוין בסיום יום המשחקים הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully