וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק עונה או מחדל העונה?

הפריחה של מכבי חיפה אמיתית? ההצלחה של מכבי נתניה רצינית? והאם המפגש ביניהן הוא באמת משחק עונה. מה אמת ומה שקר. כותבי וואלה! מתווכחים ומחכים לדעות שלכם

מכבי חיפה: אמת או שקר?

שקר - פז חסדאי

כרגע מכבי חיפה היא המועמדת הבכירה לקחת את האליפות, אך למעשה, היא לא באמת תיקח אותה - היא תקבל אותה. היא תקבל אותה ממכבי תל אביב ומבית"ר ירושלים, שתי קבוצות עם סגל שחקנים הרבה יותר מוכשר מזה שהתקבץ בכרמל, שלמזלו של אלישע, סובלות מבעיות מנטליות ומסתבכות בזבל שהן עצמן מייצרות. נדמה שרק במקרה חיפה נקלעה לצמרת, בעיקר בזכות העובדה שהיא פתחה את העונה ללא ציפיות. התחושה היא שאם מכבי או בית"ר יזכו לכמה שבועות של שקט תעשייתי ויצליחו לממש את הפוטנציאל שלהן, הן לא רק ישאירו את חיפה הרחק מאחור, הן גם ייצרו כדורגל הרבה יותר אטרקטיבי ומרגש משלה. סביר להניח שזה לא יקרה וחיפה תשייט לאליפות, אך אין זה אומר שהיא תהיה אלופה ראויה. היא פשוט הכי פחות גרועה, והיחידה שלא התפרקה.

אמת - דוד רוזנטל

השער של פאנטני 41 שניות לאחר פתיחת המשחק מול מכבי תל אביב, החזיר אותנו לימים של רצף האליפויות של רוני לוי, אלה שבהם קבוצות היו מגיעות לקרית אליעזר רק כדי לא לחטוף בראש. חיפה לא משחקת כדורגל מבריק ועדיין מפרקת בבית. לא תמיד מגיע לה לנצח אבל היא עדיין חוזרת עם שלוש הנקודות ממשחקי חוץ, ובאופן כללי לא נראה שיש מי שיעצור אותה. תוסיפו לכך שיניב קטן הוא בינתיים שחקן העונה ושליאור רפאלוב חזר להראות את הפוטנציאל שיש בו, כדי להבין שחיפה היא המועמדת מספר 1 לתואר.

שקר – חמי אוזן

אני מסייג וטוען ומתעקש כי מדובר בשקר חלקי, זמני. אני אפילו די נהנה שמכבי חיפה מתחילה ליהנות על המגרש והיא משחקת בסגנון שהוא הכל חוץ ממקרי. אבל אלופה אמיתית, בטח כשהיא נסמכת על שחקנים צעירים וכאלה שעד לפני שלושה חודשים נראו כמו סוסים מתים, חייבת להוכיח את עצמה תחת לחץ. תחת יריבה רצינית שנושפת בעורפה ונושכת לה בביטחון העצמי. או אז ייבחן השקט שהשתלט על המערכת והיחסים הפורים בין אלישע לוי לקטן/רפאלוב/כיאל. עד אז, מכבי חיפה היא בהחלט קבוצה מתאוששת, אבל רחוקה מלהיות אלופה מושלמת ומועדון חזק ומתקדם כמו שהוא היה בתחילת העשור.

אמת – ארז מיכאלי

אמת, בטח אמת. בליגה בה שתי התל אביביות מקרטעות, בית"ר מנסה להשיג שני ניצחונות רצופים ומכבי פתח תקוה מלחכת את שיפולי הצמרת, מכבי חיפה היא הדבר הכי קרוב לקבוצה שנראית כמו אלופה. קטן וכיאל מפנקים את החבר'ה בבישולים, רפאלוב ופנטאני מרשיתים והאוהדים חוזרים ליציעים, כי הם מריחים שמשהו טוב קורה בכרמל, ולא, זה לא הכנאפה בעוספיה. גם אם לפעמים יש נפילות קצב תוך כדי משחק, ואלישע לוי לא נראה כמו אחד ששותה שמפניה, הירוקים משדרים שהם בכיוון הנכון, וצוברים ביטחון ממחזור למחזור. בזמן שבמכבי ת"א האדמה רועדת, ועטר יוצא מטדי במבט עגום, יענק'לה שחר מחכה לראות מי יזכה בראשות עיריית חיפה, כדי שיהיה אפשר לסגור איתו את העניינים הביורוקרטיים של חגיגות האליפות.

אמת - יניב בינו

זה שנים שליגת העל מדשדשת והקבוצה שזוכה באליפות היא לא הטובה ביותר כי אם הרעה פחות. גם העונה, לפחות על פי שמונת המחזורים הראשונים, נראה כי בתואר האליפות תזכה הקבוצה הכי פחות גרועה. כרגע, מי שעונה להגדרה הזו בצורה הטובה ביותר היא הקבוצה של אלישע לוי. מכבי חיפה רחוקה מלהיות מבריקה ומלהיבה, היא לא מציגה את אותו כדורגל סוחף ומרתק כמו באליפויות קודמות שלה, אולם היא עושה את העבודה שלה בצורה הכי יעילה מבין קבוצות הליגה. הרזומה המרשים של שני העשורים האחרונים, הגב הכלכלי האיתן של יעקב שחר, ההתרסקות של גאידמק ובית"ר וההתלהבות המחודשת של הקהל, מביאים למסקנה שמכבי חיפה של העונה רחוקה מלהיות אפיזודה חולפת, וכי שתי העונות האחרונות בהן בית"ר זכתה באליפות, היו ירידה לצורך עלייה. הפתיחה המצוינת של העונה והסחף החיובי יספיקו לחיפה להישאר במירוץ האליפות לפחות עד קו הגמר, וכנראה אף יותר מכך.

מכבי נתניה: אמת או שקר?

שקר – פז חסדאי

שמונה משחקים שיחקה העונה מכבי נתניה, ובאף אחד מהם היא לא הצליחה להלהיב. אפשר לתרץ ולהגיד שזו רק תחילת הדרך, שאוטוטו הם יתחברו, שבשלב הזה יותר חשוב להשיג את התוצאות ולהיצמד לצמרת ושהאיכות תגיע בהמשך, אבל האמת היא שזו נתניה של שלוש השנים האחרונות - קבוצה יעילה, יציבה, ומאוד מאוד משעממת. כרגע כל הסימנים מראים שהמגמה הזאת תימשך גם השנה: הקבוצה שוב תרוץ בצמרת, תנצח את המשחקים שהיא צריכה לנצח, תסיים במקום השני והמכובד ותגיע לאירופה. אבל עם עובדה אחת ומשמעותית אי אפשר להתווכח – האוהדים בקופסה לא נהנים מכדורגל. האם יש מבחן יותר מהימן מזה?

שקר - דוד רוזנטל

בנתניה מנסים לבנות משוואה מהדיסוננס שלפיו כדורגל שלילי אבל יעיל יחזיר את הקהל הרדום למגרשים, אלא ששתי עונות וכמעט שליש בצמרת לא הספיקו כדי להחיות את המיתוס של "אחד הקהלים הגדולים במדינה". נתניה היא קבוצה כאילו גדולה שמשחקת ומתנהגת כמו קבוצה קטנה, שסובלת מרגשי נחיתות כבדים מול התל אביביות, בית"ר וחיפה ולא תמיד באשמתה. אחרי הכל, גם אם היא תוביל את הליגה עד סוף העונה, ערוץ 10 ימשיך להעביר משחקים של מכבי ת"א ובית"ר ירושלים ליום שני. מקצועית, נתניה לא משדרת שהיא על אמת, והתיקו מול בני יהודה רק הוכיח שהדרך לפסגה עוד ארוכה.

אמת – חמי אוזן

את מכבי נתניה צריך לשפוט כמו מכבי נתניה. זה לא הוגן להציב לה רף כמו מכבי חיפה. צריך לזכור באיזה מגרש היא משחק. צריך לשנן את הסגל שקיבלו המאמנים שם בשלוש השנים האחרונות. צריך להבין גם הרגלים מגונים – הנהלה שכונתית, תקשורת רכלנית, יועצי אחיטופל – סובבים סביב המועדון הזה, שעדיין לא נופל. לא מרשים, אבל גם לא נופל. לא מבריק, אבל ממשיך לנצח. בפרמטרים של מכבי נתניה זה הרבה יותר ממה שנראה. בפרמטרים של כל ליגה הגיונית זה נראה כמו תהליך נכון של מועדון בפריצה. שלוש, ארבע שנים על סף הצלחה, עד שמגיעה הפריצה המנטלית והמקצועית. בשלב הזה של התהליך, מכבי נתניה עושה מעל ומעבר הרבה בזכות רוח מנצחת של שני מאמניה. עד השלב הבא, תניחו לה.

אמת – ארז מיכאלי

אולי זו נאיביות, יתכן שמשאלת הלב הרוצה בהצלחתו של מתיאוס, או סתם אופטימיות לא זהירה, אבל מכבי נתניה היא לא בלוף. דווקא משום שהיא לא נראית מחוברת, אינה מרשימה בצורת משחקה ומתקשה לנצח קבוצות קטנות, יש תחושה שבהמשך העונה הברווזון המכוער יהפוך לברבור. מתיאוס זיהה את הליקויים במהירות, ניקה כל מיני ברוך דגואים שלא מתאימים לרוחו, ועכשיו עליו צריך למצוא את הנוסחה המנצחת, שתייצר יותר שערים בהתקפה ותגבש את הקישור וההגנה. נתניה נסמכת על החלטות מאמנה הרבה יותר ממכבי חיפה, משום ששחקניה פחות מוכשרים. הגרמני עדיין בשלב ניסוי וטעייה, וכרגע זה מספיק לו כדי להישאר צמוד לאלישע לוי ולרשום 0 בטור ההפסדים. אחרי שמתיאוס יחזק את הקבוצה בחלוץ וקשר בחלון ההעברות, נתניה תוכל לחשוב ברצינות על מאבק האליפות.

שקר – יניב בינו

הגעתו של לותר מתיאוס לישראל מבורכת לא בגלל שהוא יהפוך את מכבי נתניה לשם דבר בכדורגל הישראלי ויחזיר אותה לימיה הגדולים, אלא מפני שהמאמן הגרמני לא חושש לומר את אשר על ליבו ומציב אספקלריה בפני הכדורגל הישראלי הקלוקל, הכושל והרקוב מהיסוד. אולי אם היו עוד 11 מתיאוסים בליגת העל דברים היו זזים, אבל אחד זה מעט מדי עבור כל החוליים. לגבי נתניה, אין בה שינוי מהותי ודרסטי ממה שהיא עשתה בשנה שעברה. מתיאוס, כמו ראובן עטר, מנצל עד תום את מה שיש בקבוצה, חרף כמויות הכשרון המעטות שבה. מה שכן, הוא הצליח לשכלל ולשדרג את החוסן המנטלי והלוחמנות של הקבוצה, ברם ספק גדול אם זה יספיק לו לתואר השנה.

משחק עונה: אמת או שקר?

שקר - פז חסדאי

מאז ומתמיד החשבתי את עצמי כאוהד מושבע של הכדורגל הישראלי. תמיד ביקרתי אותו, ירדתי עליו, התלוננתי עליו, לא פעם אני אף מזלזל בו ובז לו, אבל תמיד יוצא מנקודת הנחה שהוא שלי, קרוב ללבי, שבגלל זה מותר לי. גם הפעם אצפה במשחק מכוח ההרגל, כיוון שמשחקי צמרת תמיד הצליחו ליצור עבורי סוג של ריגוש, גם כשקבוצתי היקרה לא משתתפת בהם, אבל נדמה שהפעם אבהה במסך בשוויון נפש מוחלט, עם פרצוף חתום, באפאטיות. הנטייה לאחרונה היא להאשים את המאמנים בבונקריזם מכוער (ובצדק), אבל האמת היא שהמציאות קצת יותר מורכבת: על הדשא לא יהיה ולו שחקן אחד שמסוגל לרגש או להפתיע אותי (אולי מלבד לגולסה הצעיר). אז אנא חברים, ציבור שלם מתחנן: תפתיעו אותנו. שימו גולים.

אמת - דוד רוזנטל

הפער בגישה של שתי הקבוצות למשחק הזה קוטבי. נתניה חושבת איך להוציא נקודה, חיפה רוצה לסגור את סיפור האליפות כבר עכשיו. כל כך הרבה משחקים כאלה כונו בשנים האחרונות "משחק עונה", אבל הפעם באמת יש קייס. אחרי הכל, מי נמצאת בתמונה מלבד נתניה וחיפה? מעבר לכך, אם נתניה תוציא (והיא מסוגלת) שלוש נקודות בחיפה, העונה הזו עשויה לקבל ספין והרבה פלפל. זה אולי לא מפגש שיעניין יותר מדי אנשים דרומה ממחלף פולג, אבל זה בהחלט מפגש פסגה.

שקר – חמי אוזן

המשחק הערב הוא הכל חוץ ממשחק עונה. הוא משחק מעניין. הוא משחק מרתק. הוא משחק חשוב. חשוב ביותר. אבל הוא לא משחק עונה. גם כי קשה לדעת כמה שתי הקבוצות האלה יסחבו וגם כי אין באמת סיבה לבטל הכל ולצפות ב-22 השחקנים שירוצו על הדשא. קטן? נחמד. שכטר? על הספסל. כיאל? אולי בעוד חצי שנה. רפאלוב? אולי בעוד שנה. בן דיין? מרין? אני מעדיף בלמים בליגה באיטלקית. תעירו אותי כשזה ייגמר.

שקר – ארז מיכאלי

אולי מספיק עם זה כבר? בקצב הזה כל משחק אימון ביולי יהפוך למשחק עונה. אפשר להבין את הרצון ליצור מתח, להכניס עניין, לחפש דרמה, אבל אי אפשר כל שעתיים להכריז על משחק עונה. הלו, כולה מחזור תשיעי. יהיו פציעות, יחתכו זרים, יחתימו אחרים, שחקנים ילכלכו וכוכבים יסופסלו. חכו קצת. משחק עונה הוא משחק שיכול להשפיע על גורל האליפות בצורה ברורה. כשהפועל פ"ת אירחה את מכבי חיפה במחזור ה-29 של עונת 1990/91 זה היה משחק על כל הקופה. ב-2002/03 מכבי ת"א צימקה את הפער והגיעה למפגש מול מכבי חיפה במחזור ה-27, כשהשתיים יודעות: מכאן תצא האלופה ועל כל אחת מהן להוכיח שהיא הראויה. זה לא הסיפור של המשחק הערב.

שקר - יניב בינו

קל להיזכר בשנתיים האחרונות כשניסו לייצר דרמה סביב המשחקים בין בית"ר ירושלים ומכבי נתניה. השתיים היו קרובות זו לזו בטבלה, אבל היא שיקרה. ההבדלים ביניהן היו עצומים. הפערים בין מכבי חיפה ונתניה קטנים יותר, ונתניה אף יכולה לעשות תוצאה טובה בקרית אליעזר, אבל לטנגו צריך שניים. ידוע מחוקי המתמטיקה כי כשפלוס ופלוס מתרכבים מתקבל פלוס, ממינוס ומינוס יוצא פלוס, אבל מפלוס ומינוס נולד מינוס. אם מכבי חיפה היא הפלוס ונתניה היא המינוס, התרכובת המתקבלת משתי הקבוצות היא מינוס – משמע המשחק ביניהן הוא לא משחק העונה. אחרי שחיפה פוצצה את הבלון הצהוב-כחול תורה לפוצץ את הבלון הצהוב-שחור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully