וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם הולכים להפסיד מזה

10.11.2008 / 11:54

דווקא אחרי 3 הפסדים ב-3 מחזורים, בחר זיו ארז לבקר את אוהדי ראשל"צ, שדורשים כעת את ראשו יחד עם כמה חברי הנהלה. עוד עונה (ומאמן) מבוזבזת?

מכבי ראשון לציון ממשיכה השנה את שרשרת פתיחות העונה הנוראיות של הקבוצה, עם שיא חדש של שלושה הפסדים רצופים. מאז העונה בה ביקרה הקבוצה בפיינל פור עם גיא גודס על הקווים, מגיעה הקבוצה של היו"ר משה קליסקי עם ציפיות רבות לפתיחת העונה, פותחת רע מאוד, וכדור השלג שנוצר נעצר רק כשמחליפים את המאמן לקראת הסיבוב השני של הליגה. אתמול (ראשון) במשחק ההפסד לגבעת שמואל, נראה כאילו נשבר שיא שלילי חדש: לא רק שהקבוצה התפרקה במהלך הרבע השני, בסיום המשחק הוסיף המאמן זיו ארז חטא על פשע כשיצא בגלוי נגד קריאות האוהדים נגדו להתפטר.

בעונה שעברה התחיל המאמן עדי אזולאי את העונה עם שלושה הפסדי בית בארבעת המשחקים הראשונים, ולאחריהם זכה לקללות ודרישות שיתפטר. במסיבת העיתונאים שאחרי המשחק עמד אזולאי אל מול העיתונאים וכשנשאל על אותן קריאות העדיף לא להגיב, כפי שמאמן צריך לעשות. גם לפני שנתיים זכה מאמן ראשון גלעד כץ למטר קללות וגידופים באמצע הסיבוב השני כשהקבוצה התפרקה. ומה עשה כץ? לא הגיב. לא נגרר. מה שעשה זיו ארז והצורה בה הוא הגיב חורגת מכל תקן של יחסי מאמן - אוהדים.

אוהדי ראשון לא מתכוונים להבליג על הדברים שהפנה נגדם ארז. במכתב שהוציאו באתר האוהדים, תחת הכותרת "תתבייש", קראו לו לקחת אחריות על המצב. גם חלק מחברי ההנהלה נפגעו מאוד מהצורה בה התייחס המאמן לקהל, "מדובר באחד המעשים הפחות חכמים שביצע מאמן בתולדות המועדון הזה", סיכם אחד מחברי ההנהלה. "אפשר להראות רע, ואנחנו באמת נראים רע, אבל לצאת בגלוי כנגד הקהל? אפילו אם זיו יצליח לעשות את הבלתי יאומן ולהפוך את המועדון להצלחה, לא יוכלו לסלוח לו. אם כל הכבוד לזיו, הקהל של ראשון היה לפניו, למרות שהוא אומר שהוא היה לפניהם, ובטח שהוא יהיה אחריו".

בעיית גבוהים חמורה

אז למה עד כה מכבי ראשל"צ נראית כל כך רע? התשובה, ראשית, טמונה בבניית הסגל ובחיבור בין השחקנים. בתחום המקצועי, מן ההגינות להתחיל בפורוורד איתי לב, שנפצע לתקופה ארוכה. אבל לב, חשוב ככל שיהיה, לא היה מחזיר את ראשון מפיגור 30 מול מכבי חיפה. מתחילת העונה הספיקה ראשון להחליף שני זרים, שניהם בעמדות הפנים, שניהם בהחלטות מעוררות מחלוקת. לואיס גרהאם, הפורוורד שהגיע מהמכללות, התגלה כנמוך ב-5 ס"מ ממה שציפו ממנו, עוד הוכחה לרמת הסקאוטינג הגבוהה במועדונים בישראל. דניס קאר, שחקן פנים מוערך בלאומית, הגיע למבחנים של חודש, ויום לפני משחק פתיחת העונה שוחרר, כשבמקומו הגיע ג'יימס לאנג, שעד כה נותן תרומה אפסית.

גם ימיו של לאנג בקבוצה ספורים. העובדה הזאת לא הייתה כל כך בולטת לעין אם ראשון לא הייתה הקבוצה היחידה בישראל שאין לה גבוה ישראלי אחד לגיטימי. רז זהביאן ואיגור נסטרנקו הם חסרי ניסיון בליגת העל, וגם לא יכולים למלא את תפקידי הפנים. העובדה הזאת זועקת יותר על רקע חוסר ההצלחה של הקבוצה להשאיר את הפורוורד יוני ניר, שמילא את התפקיד הזה בצורה טובה בשנה שעברה.

"זה נראה כאילו יש שחקנים בקבוצה שלא רוצים לנצח. הם לא רוצים להיות פה ככל הנראה", כך סיכם בחדות את משחק ההפסד בגבעת שמואל אחד משחקני ראשל"צ. "אני חושב שזיו הוא לא האשם העיקרי פה. יש לו חלק בכישלונות כמו שלנו יש חלק. משהו פה לא נדבק, כשיש דבר אחד חולה בתוך הקבוצה זה משפיע על כל השחקנים האחרים. נקווה שכולם ביחד ידעו לצאת מזה".

אחד השחקנים, אגב, שמראה חוסר אכפתיות הוא רוברט קונלי, שהגיע על תקן כוכב לראשון ואתמול (ראשון) נראה חסר חשק עד לרמות שבהן פשוט הלך על המגרש. בסיום המשחק, בעוד כל שחקני הקבוצה נאספים במרכז האולם, הלך קונלי אל עבר חדר ההלבשה, מעשה ששיקף את התחושה הכללית כלפיו ומן הסתם גם את מצב הקבוצה.

היו"ר משה קליסקי הבהיר אתמול כי לא יעשה כל שינוי בצוות המקצועי לקראת המשחק מול הפועל חולון ביום ראשון. חלק מחברי ההנהלה, מנגד, כבר החלו לפעול על מנת לשנות את ההחלטה הזאת, וכבר הערב תתכנס הועדה המקצועית של הקבוצה על מנת לדון במצב. גורמים בהנהלה העריכו שזיו ארז לא צפוי להיות מפוטר, אך גם שלא יעמדו בדרכו אם יתפטר, למרות שהם בספק אם יעשה כך. בשבוע הבא ראשל"צ פוגשת את הפועל חולון, והפסד יקרב אותה עוד צעד לקראת מלחמות תחתית ואת זיו ארז לסיום תפקידו. בדיוק כמו קודמיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully