וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפיצות סוסים: אלעד יניב במקום ה-95 בעולם

הרוכב הישראלי טיפס עשרה שלבים בדירוג האחרון בעקבות ההצלחות באוקטובר, אבל הוא עשוי לאבד נקודות בגלל פציעת סוסו

רוכב הסוסים הישראלי, אלעד יניב, חזר לראשונה מאז 2003 לרשימת 100 הבכירים בדירוג העולמי. יניב וסוסו ליברטי טיפסו בחודש אוקטובר עשרה שלבים נוספים בדרוג, אל תוך המאייה הראשונה מהמקום ה-105 למקום ה-95, עם 875 נקודות דרוג. כ-4,000 רוכבים וסוסים מדורגים בדרוג העולמי. דירוג השיא בקריירה של יניב הוא המקום ה-70 בעולם, כאשר בגיל נוער הוא דורג במקום ה-16 בעולם.

החודש נפתח טוב מאוד עבור יניב עם מקום חמישי במקצה גרנד פרי באוסטריה, אבל בהמשך בתחרות בזלצבורג התגלתה פגיעה בגיד, אשר השביתה את ליברטי. כל ייתר התחרויות באוקטובר בוטלו וגם עתיד התחרויות בנובמבר לא ברור עדיין. במידה ויניב לא יתחרה החודש, הוא יאבד 75 נקודות דרוג, שעשוית להוציא אותו אל מחוץ למאייה המובילה.


גדעון יניב, אביו של אלעד, סיפר בשיחה ממשנגלדבך שבגרמניה: "ליברטי נח ומקבל טיפול. בעוד עשרה ימים הוא יעבור בדיקה של וטרינר שיחליט אם הוא כשיר לחזור לתחרויות, במידה וכן, אלעד וליברטי ישתתפו בתחרות המתוכננת להתקיים בסוף השבוע האחרון של נובמבר במינכן, מדובר בתחרות ברמה של ארבעה כוכבים עם מיטב הרוכבים".

יניב מתחרה עם שני סוסים נוספים, אך מדובר בסוסים צעירים בני פחות משמונה וחסרי ניסיון יחסית לליברטי. אגב, רוכבי הצמרת בעולם משתמשים לפחות בחמישה סוסים, כולם ברמה גבוהה מאד. מדובר בהשקעה של מאות אלפי דולרים לכל סוס, סכומים שאינם בנמצא בשלב זה עבור יניב. "אנחנו עדיין מכינים את הסוסים הצעירים שלנו לרמות הגבוהות, מדובר בתהליך הדרגתי" הסביר גדעון יניב והוסיף "ההישג של אלעד הוא פנטסטי ביחס לתנאים שיש לו. בנוסף אי אפשר להשוות את המקום שלו ב-2003 לזה של היום. כיום יש בסבב 4000 רוכבים, ו-875 נקודות בקושי מספיקות לנו כדי להיכנס למאייה הראשונה, ב-2003, 600 נקודות הספיקו לאלעד כדי להיות במקום ה-70 בעולם וההבדל הוא גדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully