וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל הוגרלה לבית עם יוון, קרואטיה ומקדוניה

8.11.2008 / 13:55

הגרלת הבתים של היורובאסקט בספטמבר 2009 זימנה לנבחרת בית לא קל. שרף: "לא מזלזלים באף אחד ואחרים לא מזלזלים בנו"

נבחרת ישראל בכדורסל הוגרלה היום (שבת) בבית א' של אליפות אירופה (יורובאסקט) שתתקיים בספטמבר 2009 בפולין. יריבותיה של הנבחרת יהיו יוון, קרואטיה ומקדוניה. המטרה הראשונית תהיה לתפוס את אחד משלושת המקומות הראשונים, כדי לעלות לשלב ההצלבה. מאמן הנבחרת צביקה שרף ויו"ר איגוד הכדורסל, שי שני, ייצגו את ישראל בהגרלה שהתקיימה בוורשה.

ישראל תקיים את משחקיה בעיר פוזנאן. ב-7 בספטמבר תפגוש הנבחרת את קרואטיה, ב-8 את מקדוניה וב-9 את יוון.

המאמן צביקה שרף אמר לאחר ההגרלה: "אנחנו לא מזלזלים באף אחד ואף אחד לא מזלזל בנו. טקס ההגרלה היה מאוד מכובד והפולנים רוצים לעשות אליפות כמה שיותר טובה. נפגשנו עם ראשי איגודים ומאמני נבחרות ויש לנו הרבה אופציות למשחקי האימון. בשבוע הקרוב נסכם את כל האפשרויות ונעשה הכל כדי להגיע מוכנים לאליפות ולהביא הישגים מכובדים".

יושב ראש איגוד הכדורסל, שי שני, הוסיף: "הגרלה מעניינת בבית ים תיכוני. נתכונן הפעם לאליפות בשיא הרצינות והאינטנסיביות". לגבי אינפלציית המאמנים בטורניר, אמר: "זה כבוד גדול לכדורסל הישראלי שבמסגרת אליפות אירופה מופיעות ארבע נבחרות המודרכות בידי מאמן ישראלי".

גרשון וקצורין יחד בבית ד'

דיוויד בלאט, מאמן נבחרת רוסיה, יכול לחייך מההגרלה אשר הועידה לו בבית ב' את גרמניה ולטביה יחד עם העולה מההזדמנות האחרונה. שני הישראלים האחרים יפגשו אחד מול השני כבר עם ביום המשחקים הראשון, כשמולי קצורין ופולין יארחו בוורוצלאב את בולגריה של פיני גרשון במסגרת בית ד' הקשה.

בית ב': רוסיה, גרמניה, לטביה, העולה מההזדמנות האחרונה.

בית ג': ספרד, סלובניה, סרביה, בריטניה.

בית ד': ליטא, טורקיה, פולין, בולגריה.

אליפות אירופה תיפתח ב-7 לספטמבר ותינעל כעבור 11 ימים בעיר קטוביץ', שתארח באולם "ספודק" החדש (11 אלף מקומות) את משחק הגמר. שלוש הנבחרות שיסיימו ראשונות בכל בית יעלו לשלב ההצלבה, ויגררו איתן את מאזו המשחקים מול הקבוצות הנוספות שיעלו איתן. בתום שלב ההצלבה, יעלו ארבע הנבחרות הראשונות בכל בית לרבע הגמר.

הערים שיארחו את שלב הבתים הראשון הן פוזנאן, ורשה, ורוצלאב וגדאנסק, כאשר שלב ההצלבה יערך בלודז' ובידגוז'.
בשונה מהעבר, שלב ההזדמנות האחרונה יערך רק במשחק אחד, שבוע לפני האליפות. שש הנבחרות שהגיעו להזדמנות האחרונה חולקו לשני בתים בני שלוש קבוצות וישחקו בשיטת בית וחוץ, ושתי הראשונות יגיעו לפולין, כדי לשחק שם על המקום האחרון באליפות.

שש נבחרות ישחקו בטורניר ההזדמנות הראשונה. בית ב' הוא "בית המוות" ובו יתמודדו צרפת ואיטליה על המקום הראשון, כאשר פינלנד תנסה להפתיע. בבית א' יתמודדו בוסניה, פורטוגל ובלגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully