וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בירנבוים: "הראינו את הרוח שלנו"

6.11.2008 / 23:31

בירנבוים בחר להתמקד באופי של מכבי ת"א לאחר הניצחון הדחוק על לה מאן. בראון יודע: "זה לא היה משחק יפה". כספי: "כנראה שהמאמן פחות סומך עליי"

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

מכבי תל אביב גברה הערב (חמישי) בקושי רב על לה מאן 80:82 ביד אליהו, במסגרת המחזור השלישי של בית א' ביורוליג, וכיפרה על עוד תצוגה בינונית ומטה בעזרת הרבה מאוד דרמה. מרכוס בראון שלח את המשחק להארכה עם שלשה גדולה שקבעה 73:73, תשע שניות לסיום ארבעים הדקות.

גם לאורך ההארכה שמרו עצמם הצרפתים קרוב, אולם קרלוס ארויו קלע במהלך נהדר את סל הניצחון בשנייה האחרונה וסידר לסגנית אלופת ישראל והיורוליג ניצחון דחוק נוסף. בשבוע הבא תמריא מכבי לאתונה, למשחק חוץ קשה במיוחד מול אולימפיאקוס, ובמועדון יודעים היטב כי ללא שיפור ניכר, הנסיעה ליוון עלולה להפוך לחוויה מאוד לא נעימה.

בירנבוים: "יכול להיות שאנחנו צריכים גו-טו-גאי בצבע"

"אני מאוד נהנה מניצחון כזה. הוא מעיד על אופי של קבוצה, שלא נשברת ונלחמת עד הסוף", הפתיע מאמן מכבי, אפי בירנבוים. "אני מאוד מקווה שהמשחק הזה ייתן לנו דחיפה קדימה כי עשינו פה ניצחון שיכול לעזור לנו בהמשך הדרך. ניצחנו פעמיים את המשחק עם הבאזר, וזה דבר שמעיד על שחקנים עם אופי. כולם קיוו שנמשיך את הרבע השלישי של המשחק הקודם, אבל כל משחק מתפתח אחרת. דיוויד בלות'נטאל היה גדול בעמדה מספר 4 והיינו צריכים לעשות כל הזמן התאמות. אני מאוד מרוצה, כי לפעמים ניצחונות כאלה מביאים המשכיות".

על השלשות הרבות שהמטירה לה מאן אמר בירנבוים כי "ביורוליג, ואני לא הראשון שאומר את זה, כל משחק הוא מאוד קשה. אסור להוריד כהוא-זה מקבוצה שמובילה את הליגה הצרפתית במאזן 0:5. קבוצות מגיעות ליד אליהו כאנדרדוג, ככה שאין עליהן לחץ והן קולעות שלשות בקלות רבה יותר. אנחנו צריכים למצוא גם לזה פיתרון, ונעשה את זה בעתיד. יש לנו הרבה תיקונים לעשות, אבל לכל משחק יש את החיים שלו.

"כמובן שאני לא מרוצה מהכדורסל עצמו", הוסיף בירנבוים. "חבר'ה ששיחקו טוב בהתקפה, לא שיחקו טוב בהגנה. אני רוצה שמי שעולה למגרש יעמוד באותם תנאים בשני צידי המגרש. כשיש הרבה לחץ, המשחק לא זורם. החוכמה היא לדעת לנצח גם משחקים כאלה. יכול להיות שמה שאנחנו צריכים זה גו-טו-גאי נוסף בצבע".

ארויו: "רציתי ליצור משהו עבור הקבוצה שלי"

"רציתי ליצור משהו עבור הקבוצה שלי ולתקוף את הסל כמה שיותר מהר", סיפר קולע סל הניצחון, קרלוס ארויו. "היה משחק של עליות וירידות. אנחנו עושים עבודה גדולה בהתקפה, משתפרים מאוד בהגנה ומתקדמים לאן שאנחנו רוצים להגיע. כולם עשו עבודה טובה וכולם תרמו לניצחון הגדול הזה".

מרכוס בראון, שהשווה את המשחק בסיום הרבע הרביעי עם שלשה גדולה והציל את מכבי מהפסד ביתי ראשון העונה, נשמע ריאלי מעט יותר. "זה לא היה ניצחון יפה, אבל הצלחנו לשמור על הבית שלנו. אנחנו חייבים להמשיך ולהשתפר. היום פגשנו קבוצה מאוד אתלטית ומסוכנת ונתנו להם להרגיש בנוח. התרגיל בהתקפה האחרונה היה מה שהמאמן שירטט בפסק הזמן. קיבלתי חסימה טובה ומסירה טובה, והצלחתי לשחרר זריקה טובה. החטאתי שתי זריקות יותר קלות קודם לכן, ודווקא את זאת קלעתי".

עומרי כספי, שלא שיחק כלל במחצית הראשונה, עלה לתשע דקות ברבע השלישי והורד לספסל עד לסיום, לאחר שאיבד כדור בהתקפה הראשונה של הרבע הרביעי. "משחק לא טוב שלנו, בלי אנרגיות. אסור לשחק ככה, בטח לא מול הקהל שלנו בבית, אבל הכי חשוב זה שניצחנו", אמר הפורוורד בתסכול גלוי. "המאמן לא ראה לנכון לשתף אותי יותר, זה קצת פגע לי בביטחון בהתחלה, אבל זו החלטה של המאמן. כנראה שהוא פחות סומך עליי ואין מה לעשות, ממשיכים הלאה".

ג'יי די ג'קסון, מאמנה של לה מאן, התקשה להסתיר את אכזבתו במסיבת העיתונאים. "עבורנו, זה בדיוק מה שרצינו להשיג במשחק הזה. לא רצינו שמכבי תרוץ ותיכנס להתקפה. רצינו להיות פיזיים. היינו יכולים לגמור את המשחק ולא עשינו את זה, וזה מה שכואב לי. רצינו לשחק משחק הגנתי, לשמור על קצב מסוים.

"במהלך האחרון של הרבע הרביעי ביקשתי מהשחקנים לא לאפשר שלשה של בראון ולעשות עבירה, אבל הם נלחצו למרות שזה אפילו לא היה מהלך מתוחכם, אבל זו אשמתי", המשיך ג'קסון ואמר. "זו הייתה טעות. זה קורה לנו הרבה. כנראה שחסר לנו שחקן של מאני-טיים לדקות האחרונות. ניסינו לשמור על קור רוח, אבל לא הצלחנו. היו גם הרבה שריקות שלא הלכו איתנו, אבל אני לא רוצה להאשים את השופטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully