וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: זארה גיבור אבלינו

מאמן האיטלקים, זארה מרקובסקי, הדהים את מלאגה עם 70:72 ביורוליג. פאו התאוששה וניצחה את נאנסי, הפסד שלישי לז’לגיריס

שלב הבתים ביורוליג מתחיל לקבל צורה ואירופה החלה היום (רביעי) עם משחקי המחזור השלישי. בבית א' של מכבי תל אביב התקיים משחק אחד בו מלאגה התארחה באבלינו בתקווה להתאושש מההפסד בשבוע שעבר מול אולימפיאקוס. אלא שציפתה לה הפתעה מעניינת באיטליה, כשאבלינו השיגה את ניצחונה הראשון אי פעם ביורוליג, שהושג בשניות האחרונות עם 70:72 ענק.

במחזור הקודם פנאתינייקוס הובסה בברצלונה, ושחקניו של ז'ליקו אובראדוביץ' הגיעו לנאנסי הצרפתית עם מוטיבציה גבוהה להשיג ניצחון, שימתיק את זיכרון הביקור בקטאלוניה. בסוף זה נגמר עם 70:80 על היריבה החלשה. במשחק נוסף בבית ב' פרוקום סופוט הפולנית השיגה ניצחון שני רצוף אחרי ניצחון שמסבך את ז'לגיריס קובנה (שלושה הפסדים) עם 60:65.

טאו ויטוריה, שמובילה את טבלת בית ג', פגשה בביתה את אלבה ברלין והתעללה בה עם 65:106 באחד המשחקים המשפילים ביותר של הקבוצה הגרמנית. בית ד' זימן לנו שני עימותים מסקרנים. מילאנו האיטלקית קיוותה להשיג את ניצחון הבכורה העונה בבלגרד, מול פרטיזן המקומית, אך בתום משחק צמוד היא נוצחה 81:76. אפס פילזן ניסתה להנחיל לפאניוניוס הפסד שלישי רצוף, במפגש טורקי-יווני, אך ספגה בעצמה הפסד ראשון העונה ביורוליג עם 78:69.

בית א'

אבלינו - מלאגה 70:72

הקבוצה הקטנה מאיטליה חגגה ניצחון היסטורי ביורוליג על היריבה האנדלוסית בתום מותחן סוער למול 2,500 צופים בלבד. אחרי ההפסד למכבי תל אביב בשבוע שעבר התייצבה אבלינו למפגש מול אחת הקבוצות הטובות ביבשת, שמתחילה להיכנס לסוג של משבר אחרי ההפסד בפיראוס בשבוע שעבר. מרקו טושק, הפורוורד של אבלינו, פגש את האקסית בה שיחק בפיינל פור ב-2007 ולמרות שקלע רק חמש נקודות, חבריו דאגו לו לניצחון מתוק.

מאמן אבלינו, זארה מרקובסקי, הבטיח שקבוצתו תפגין אגרסיביות ורעב ואמר שיש להם מה למכור ביורוליג, ואכן הוא צדק. על אף פיגור 23:15 בסוף הרבע הראשון, משחק מצוין של כריס וורן (24 נקודות) השאיר את האיטלקים בתמונה בשני הרבעים הבאים.

אל הרבע השלישי התייצבה אבלינו בפיגור 38:30 אך תמאר סליי וטראוויס בסט (שלשה) שמרו על משחק צמוד, שהוביל לפיגור ארבע בלבד בסוף הרבע. דקה לסיום שלשה של דרייק דיינר כפתה 70:70, אך החטאה מחוץ לקשת של קרלוס קאבזאס ממלאגה ומהצד השני סל של אריק וויליאמס העניק את ניצחון הבכורה לאבלינו. לאבלינו: וורן 24 נקודות ותשעה ריבאונדים, תמאר סליי 13 נקודות ושישה ריבאונדים, אריק וויליאמס 12 נקודות ושבעה ריבאונדים. למלאגה: מרקוס הייסליפ 14, בוניפאסה אנדונג 13 נקודות ותשעה ריבאונדים.

בית ב'

נאנסי - פנאתינייקוס 80:70

האורחים מיוון עדיין נתונים תחת השפעת התבוסה לברצלונה. כעת הם הוציאו את העצבים על נאנסי הסימפטית אך עדיין לא הפגינו את היכולת שמצפים מהם ולא שיחקו טוב ברבע השלישי. בכל זאת זה הספיק להם לניצחון, שהוא השני שלה בעונה במפעל. הפורוורד מיקל מוראנאדיס הוא היחיד משחקני נאנסי שפגש בעבר את פאו, אך גם הוא לא הצליח לעצור את היוונים וקלע רק שלוש נקודות בשלוש דקות משחק.

אחרי מחצית ראשונה בשליטה של פאו, שירדה ביתרון 37:45 להפסקה, דווקא נאנסי הייתה זו שהחלה להשתלט על המשחק והשאירה את היוונים עם תשע נקודות בלבד ברבע השלישי מה שהוביל לפיגור שלה 54:53 בלבד בסוף הרבע השלישי. דרו ניקולאס פתח את הרבע האחרון עם שלשה וחבריו השלימו ריצה של 0:7. דימיטרי דיאמנטידיס נעל את המשחק עם שלשה, שהותירה את פאו אופטימית לקראת המשחק בשבוע הבא מול סיינה. שרונאס יאסיקיביצ'יוס קלע שבע נקודות בלבד ב-25 דקות. את קלעי קבוצתו הוביל מיייק באטיסט עם 18 נקודות, שגם קטף עשרה ריבאונדים, דיאמנטידיס קלע 14. אצל המפסידה הקלעי המצטיין היה ריקרדו גריר, שסיים עם 26 נקודות.

פרוקום סופוט - ז'לגיריס קובנה 60:65

ז'לגיריס קובנה נמצאת בצרות והערב הן העמיקו עוד יותר עם הפסד לסופוט הפולנית באחד המבחנים הרציניים הראשונים שלה העונה. אחרי שהפסידה לסיינה בתשע הפרש ואת נאנסי היא הביסה, סופוט הוכיחה שיש לה כוונות רציניות לגבי הטופ-16 השנה. מנגד, בז'לגיריס לא ממש הולך טוב ואחרי ההפסד ב-26 הפרש לסיינה, הליטאים נכנעו פעם נוספת וספגו הפסד שלישי בשלב הבתים כשהסיכוי שיעלו לשלב הבא נראים כעת נמוכים מאוד.

ללא ווילי דין, אחד השחקנים החשובים ביותר של ז'לגיריס, היא הובילה 10:12 בסיום הרבע הראשון ושמרה על משחק צמוד עד סיום המחצית, אליה ירדה ביתרון 25:28. יכולת טובה של דניאל יואינג (19 נקודות) ושליטה בריבאונד (31:38) העניקו לסופוט את היתרון לכל אורך המחצית השנייה. שלשה של יונאס מאצ'יוליס העלתה את ז'לגיריס ל-52:53 שש דקות לסיום, אך שלוש שלשות מהצד השני של יואינג עד הסיום סגרו את הסיפור סופית.

בית ג'

טאו ויטוריה - אלבה ברלין 65:106

לפעמים הנייר צודק ובגדול. את ההוכחה לכך אפשר היה לראות היטב בספרד כשטאו ויטוריה, אחת הקבוצות המצליחות ביותר בשנים האחרונות, השפילה את אחת החלשות ביורוליג, אלבה ברלין. המארחים, שטרם הפסידו ביורוליג ומוליכים את טבלת הבית, לא השאירו סיכוי ליריביהם כבר בתחילת המשחק. אחרי 24:24 בסוף הרבע הראשון, הגיע רבע ענק של טאו, שהסתיים ביתרון עשרים (38:58) אחרי תצוגת כדורסל משובחת של איגור ראקוצ'ביץ', שקלע 27 נקודות ודייק בכל שש הזריקות שלו מבחוץ.

גם ברבע השלישי אלבה ברלין הייתה בעיקר בלתי נראית והציגה הגנה נרפית שאיפשרה לטאו לקלוע עוד 29 נקודות שהשאירו את הברלינאים בעיקר מתוסכלים. גם סרג'י וידאל (17 נקודות) ומירזה טלטוביץ' (14) היו בולטים בשורות הספרדים, שדוהרים קדימה. בברלין הקלעי המצטיין היה אנסו סיסאי, שסיים רק עם 11 נקודות.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

בית ד'

פרטיזן בלגרד - מילאנו 76:81

גם בפרטיזן יודעים אחרי הניצחון על מילאנו שיש להם הזדמנות מצוינת להתקדם לטופ-16. אחרי שהפסידו בנקודה לפילזן וניצחו את ריאל מדריד, שחקניו של דושקו ויווסביץ' סיפקו ניצחון ביתי ראשון על מילאנו שהובסה על ידי צסק"א מוסקבה ונכנעה מול פילזן בשבוע שעבר. פייר לואיג'י בוצ'י נאלץ להסתדר ללא שלושה משחקני המפתח שלו, פפה סואו, מאסימו בולרי ולוקה ויטלי וסיים משחק שלישי עם הפסד.

מילאנו נתנה רבע ראשון מצוין (15:28 בסיומו), שמרה על התקפה פוריה גם בשנייה, אך קלעה רק 12 נקודות (לעומת 28 של פרטיזן) ברבע השלישי, והפער שהשיגה פרטיזן נשמר עד הסיום. שישה שחקנים של פרטיזן סיימו בדאבל פיגר כשבראש היה נוביסה וליצ'קוביץ', שסיים עם 14 נקודות. סטפן לאסמה קטף עשרה ריבאונדים והשאיר לחבריו את הניצחון. בצד המפסיד ג'ובי תומאס היה מעל כולם עם 27 נקודות (5 מ-6 לשלוש).

אפס פילזן - פאניוניוס 78:69

המפגש הטורקי-יווני סיפק את הסחורה ל-3,000 הצופים שהגיעו כמו גם למשה ביטון ששפט במשחק צמוד שהלך בסופו של דבר אל פאניוניוס, שהשיגה את ניצחון הבכורה שלה ביורוליג והנחילה הפסד ראשון לפילזן. פרסטון שאמפרט, שחזר מפציעה, לא ממש עזר למאמן שלו, ארגין עותמאן, וקלע רק עשר נקודות ב-28 דקות. גם הבכורה של דווין ג'ונס, שחקנה החדש של פילזן, לא הייתה ממש מוצלחת כשהוא שיחק ארבע דקות בלבד וקלע נקודה.

אחרי מחצית ראשונה צמודה שהסתיימה ביתרון 35:36 ליוונים, נתקעה פילזן בהתקפה וקלעה תשע נקודות בלבד ברבע השלישי. פאניוניוס כבר דהרה קדימה ל-44:59 בסוף הרבע השלישי, אך הטורקים הצליחו לחזור עד 69:67 בדקה האחרונה עם סל של מילוש וויאניץ'. אלא שזריקות עונשין מוצלחות של שחקני פאניוניוס העניקו לה את הניצחון הראשון. לוני בקסטר (18 נקודות) ויואניס קלאמבוקיס (17) היו הקלעים המצטיינים אצל היוונים.

  • עוד באותו נושא:
  • יורוליג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully