וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המילטון: "זה תואר ראשון מני רבים”

לואיס המילטון, אלוף הפורמולה 1 הצעיר בהיסטוריה, מסתכל קדימה: ”לא יודע אם הלב שלי יעמוד בזה שוב”. גלוק טוען: ”לא נתתי לו כלום”

איזה מירוץ דרמטי סיפקה לנו היום (ראשון) הפורמולה 1, כשבסופו נרשמה היסטוריה: לואיס המילטון, בגיל 23 ו-301 ימים, הפך לנהג הצעיר אי פעם שזוכה באליפות הנהגים. לאחר שפליפה מאסה הבטיח את הניצחון במירוץ בשלב די מוקדם, הבריטי של מקלארן ידע שהוא חייב לסיים בין חמשת הראשונים, אבל רק בפנייה האחרונה (!) הוא הצליח לעקוף את טימו גלוק ולהשתחל לחמישייה הראשונה.

הזכייה הזו של המילטון שיחררה הרבה לחץ אצל הנהג הצעיר, שכבר הרגיש איך הוא שוב מאבד את התואר, בדיוק כפי שעשה זאת בשנה שעברה. הפעם זה הסתיים בצורה משמחת יותר. "זה בלתי אפשרי לתאר במילים את מה שאני מרגיש, אני לא מצליח לנשום", אמר המילטון בסיום, "כשנגמר המירוץ חשבתי לעצמי: יש לי את זה? ניצחתי? ניצחתי? וכשהם אמרו לי שכן, שמחתי, הייתי באקסטזה".

"הלב שלי נפל לתחתונים", המשיך המילטון, "כמעט התפוצצתי. לא יודע איך שמרתי על קור רוח. זה היה המירוץ הכי קשה בחיי. אין לי מושג איך עשיתי את זה. אני מאמין שזה תואר ראשון מני רבים, למרות שאני לא יודע אם הלב שלי יוכל לעמוד בעוד מתח כמו בהקפה האחרונה".

הניצחון של המילטון הוא גמול הולם למקלארן, שהשקיעה בנהג הצעיר מאז היה בקארטינג בגיל 13. "תודה שהאמנתם בי", אמר למנהלי מקלארן. המילטון, נכד למהגרים מטרינידד וטובאגו, הוא לא רק השחור הראשון שזוכה בתואר ב-58 שנות פורמולה 1, הוא גם האנגלי הראשון שמביא תואר מאז דיימון היל ב-1996 והראשון שמביא תואר למקלארן מאז מיקה האקינן ב-1999. "אני כל כך גאה בלואיס", אמר מנהל הקבוצה רון דניס, שהתייחס למהלך האחרון: "או, זה באמת היה מסוכן".

מאסה: "קשה להפסיד ככה"

יריבו מאסה, מנגד, כבר הרגיש איך הוא חוגג את התואר לעיני הקהל הביתי שלו, אך לבסוף הוא מירר בבכי על הניצחון הכי עצוב בקריירה שלו. "זה יום מאוד אמוציונלי בשבילי", אמר הברזילאי, "הגעתי לכאן, ניצחתי, והכל הלך פשוט בצורה מושלמת עבורי, אבל אז ראינו את לואיס חולף על פני גלוק, והרגשות התערבבו. הפסדנו בנקודה, אבל זה עולם המירוצים. אנחנו יכולים להיות גאים בעצמנו על המירוץ ועל העונה הזאת. בשורה התחתונה, זה עוד יום בחיים שאוכל ללמוד ממנו הרבה".

גלוק, אגב, הצהיר כי "נלחמתי וניסיתי, אבל על הצמיגים האלה לא יכולתי לעצור את המילטון". "זה היה מירוץ קשה", סיכם גלוק, "עשיתי הכל בשביל להביא נקודות לטויוטה. שש הקפות לסיום העונה שאלתי לגבי מצב הצמיגים, ובכל פעם אמרתי לעצמי 'אני אשאר עוד הקפה אחת, עוד הקפה אחת'. בסוף נשארתי כל המירוץ. אני יודע שההחלטה הזאת הכריעה את אליפות העולם. לדעתי, אני לא נתתי ללואיס את התואר, הוא לקח אותו. הוא עבד בשבילו קשה לאורך כל השנה". גלוק זכה לקריאות בוז צורמות מהקהל הברזילאי. "אין ספק שהם לא לצדי, אבל אני יודע שעשיתי את המיטב", סיכם.


אחרי הדמעות, העצב ושחרור התסכול, מאסה פירגן ליריבו. "בסופו של דבר, הגיע להמילטון", החמיא מאסה לבריטי בג'נטלמניות, "זה קשה להפסיד ככה, אבל אני לא מתלונן. לואיס עשה עבודה מצוינת לאורך כל השנה. הוא בהחלט ראוי לתואר אלוף".

גדול יותר מבקהאם?

אגב, מומחי כלכלה באנגליה צופים כי ההיסטריה סביב הנהג הצעיר תהפוך אותו בקרוב לספורטאי העשיר בעולם, ושהרווחים שלו בקריירה יסתכמו בכמיליארד דולר. כרגע החוזה שלו במקלארן (עד 2012) מוערך ב-75 מיליון ליש"ט, אבל בחברה איפשרו לו לחתום גם על חוזי אימוץ ופרסום אישיים.

"הוא הולך להיות גדול יותר מדייויד בקהאם", סבור אחד המומחים באנגליה", הוא רק בן 23, ועולם המירוצים רווחי יותר מהכדורגל. הוא צעיר, הוא יפה תואר, והוא כוכב. הוא פשוט מושלם לככב בחוזי אימוץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully