וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צונגה נוסע לשנחאי

גו ווילפריד צונגה זכה בטורניר ברסי אחרי שגבר על דויד נלבנדיאן 6:3, 4:6, 4:6, וייסע לסין עם שמונת הטניסאים הבכירים בעולם

ג'ו וילפריד צונגה זכה הערב (ראשון) בטורניר המאסטרס בפאריס (סך פרסים 2.27 מיליון יורו), לאחר שגבר 6:3, 4:6, 4:6 על דויד נלבנדיאן בגמר. צונגה, מלבד סכום מכובד של 363 אלף יורו, הרוויח גם מקום בטורניר המאסטרס קאפ בשנחאי לאחר שחלף בדירוג על פני יריבו הארגנטינאי. שמונת השחקנים שישחקו בטורניר היוקרתי הם רפאל נדאל, רוג'ר פדרר, נובאק דג'וקוביץ', אנדי מארי, ניקולאי דוידנקו, אנדי רודיק, חואן מרטין דל פוטרו וג'ו ווילפרד צונגה. הטורניר ייפתח ביום ראשון הבא.

צונגה פתח את המערכה הראשונה בחבטות הגשה אדירות, שבר ל-0:2 בעזרת חבטות כף יד נהדרות והמשיך ל-0:3 בעזרת שילב משחק רשת טוב. נלבדיאן התעורר ונכנס למשחק, אך זה היה מאוחר מדי והצרפתי בן ה-23 ניצח 3:6 במערכה.

נלבדיאן נאבק קשה, אך הצליח לשמור על ההגשה במהלך המערכה השנייה. הארגנטינאי סירב להיכנע, הצליח לשבור את הצרפתי, וניצח את המערכה 4:6. המערכה השלישית הייתה מותחת והתעלתה לרמה גבוהה, כמו כל הטורניר. המתח הגיע לשיאו במשחקון העשירי. צונגה הגיש לניצחון, אבל נלבנדיאן השיג שלוש נקודות שבירה. הצרפתי לא נכנע, השיג חמש נקודות רצופות, ואחרי שעתיים בדיוק השלים את הניצחון, 4:6.

צונגה, כזכור, פתח את השנה בצורה סנסציונית, כשהעפיל לגמר אליפות אוסטרליה תוך שהוא מציג יכולת מרשימה. בהמשך העונה הוא סבל מפציעה שגרמה לו להיעדרות ממושכת, אבל בשבועות האחרונים הוא מוכיח שהוא אכן ראוי למקום בעשירייה הראשונה, עם טניס מלהיב ומעורר השראה. גם היום הוא סיים את המשחק עם כמות מרשימה של 53 ווינרים (ו-25 אסים), והראה שילוב מנצח של עוצמה, זריזות ווירטואוזיות.

זהו תואר המאסטרס הראשון של צונגה, ותואר ה-ATP השני שלו בסך הכל בקריירה (אחרי הזכייה בבנגקוק בספטמבר). "זה מסכם עונה נפלאה ועשירה עבורי", סיכם צונגה, שפרץ בבכי עם זכייתו, "שיחקתי טוב מאוד השבוע. שנחאי יהיה רק הדובדבן שבקצפת. אני פשוט שמח". מחר (שני) צפוי צונגה לעלות למקום השביעי בעולם, ויחד עם ז'יל סימון (שמדורג תשיעי), זו הפעם הראשונה שלצרפת יש שני נציגים בעשירייה הראשונה מאז 1988 (יאניק נואה והנרי לאקונט).

נלבנדיאן, לעומת זאת, שאיבד את תוארו בברסי, יקווה שבעונה הבאה יהיה קצת יותר יציב, ושייזכר להתעורר קצת יותר מוקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully