וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה הביסה את ראשל"צ 54:81

משחק קבוצתי נפלא של מכבי חיפה בראשות דבון ג’פרסון עזר לירוקים לדרוס 54:81 את ראשל”צ ומאמנה המאוכזב, זיו ארז: ”כדורסל מביש"

עוד מתחילת הקיץ, תלו במכבי חיפה תקוות רבות. הצירוף של הסגל המבטיח שנוצר שם, בצוותא עם הוואקום שיצרה הפועל חולון בתפקיד המרעננת הרשמית של הכדורסל הישראלי, הפכו את מכבי חיפה לדבר הבא בענף. במקרים רבים, מצליח הכדורסל הישראלי ליצור תקוות חדשות, גדולות, רק כדי לנפץ אותם אחרי מחזור או שניים. אבל זהו לא המקרה של מכבי חיפה, קבוצה שעד כה, כמה שהיא מבטיחה - ככה היא מקיימת.

הערב (שבת), הביסו הירוקים 54:81 את מכבי ראשון לציון, במשחק שפתח את המחזור השני בליגת העל. אחרי הניצחון הקליל על רמת גן במחזור הראשון, היה נדמה כאילו משחק החוץ בראשון, על הנייר אחת הקבוצות המבטיחות בליגה, יהיה המבחן האמיתי הראשון של החיפאים העונה. ובכן, מכבי חיפה עברה אותו - ובהצטיינות.

הירוקים שיחקו היטב במשך כל 40 הדקות, וכמעט ולא הורידו את הרגל מהגז. משחק קבוצתי מרשים, בראשות עידו קוז'יקרו ברבע הראשון ודבון ג'פרסון בכל השאר, סחבו את האורחים להופעה מרעננת ונאה, אפילו למרות אחוזי עונשין גרועים (11 מ-23), ועוד לא דיברנו על ההגנה. חיפה עצרה את ראשון לציון על 25 נקודות בלבד במחצית ו-37 בסיום הרבע השלישי. הכתומים, מצידם, נראו נורא ואיום (2/24 מחוץ לקשת), וביכולת כזאת היומרות על מקום בצמרת נראים בדיוק מה שהם - יומרות, וזהו.

מהלך המשחק

שתי הקבוצות עלו עם שלושה ישראלים בחמישיה, כשהמארחים פתחו עם אבי סוכר, עודד שעשוע, רוברט קונולי, גילי מוסינזון, וג'יימס יוז, בעוד החיפאים הציגו את עמית בן דוד, בי ג'יי מקי, משה מזרחי, עידו קוז'יקרו וברוקס סיילס. קוז'יקרו היה השחקן הבולט של האורחת בדקות הראשונות, ושלשה של בן דוד העלתה את חיפה ליתרון 6:9. גור פורת החליף אחרי שלוש דקות בלבד את משה מזרחי, מיד צלף שתי שלשות, וביחד עם קוז'יקרו מהצוין הירוקים הגדילו את היתרון, בדרך ל-17:26 בסיום הרבע.

הרבע השני המשיך במגמה דומה, כשמספר נקודות של דבון ג'פרסון המצוין מנעו מראשון לציון את הקאמבק המיוחל. המארחים החטיאו שוב ושוב מחוץ לקשת, ולא מצאו את הדרך חזרה למשחק, ובאמצע הרבע החיפאים כבר הובילו בהפרש הכי גדול שלהם עד אותו רגע, 20:35. ג'פרסון המשיך את היכולת המצונית, ראשון המשיכה להתקשות אפילו מתחת לסל, וחיפה המשיכה לטוס קדימה, כל הדרך ליתרון 25:44 בהפסקה.

שלוש דקות מפתיחת הרבע השלישי השיגו ראשון לציון סוף סוף את השלשה הראשונה שלהם, מידיו של גילי מוסינזון. חדירה טובה של הפורוורד הישראלי עזרה לכתומים הפיחה בכתומים תקווה, אך מוסינזון מיד ביצע את עבירתו הרביעית, על ג'פרסון, שבסל ועבירה העלה את קבוצתו ל-33:52. בי ג'יי מקי, שהיה בינוני בשני הרבעים הראשונים, הצטיין בשלישי, והחיפאים שוב הצליחו לקלוע על הבאזר, הפעם דורון פרקינס, כדי לרדת לרבע השלישי עם יתרון מפלצתי - 37:64.

ברבע האחרון, אחרי שחיפה כבר עלתה ל-30 הפרש, נלחמו שחקני ראשון לציון על הכבוד, בעיקר, וניסו לסגור את הפער ולמנוע השפלה. צמד הג'יימסים, יוז ולאנג, היו בראש המיני-קאמבק הזה, והכתומים הצליחו לצמצם ל-69:47. אלא שבי ג'יי מקי היה שם כדי למנוע מההפרש לרדת לפער שעלול להדאיג את החיפאים, ובסיום ניצחון גדול למכבי חיפה - 54:81.

קלעו למכבי חיפה: דבון ג'פרסון 20, בי ג'יי מקי 20 (4 מ-5 ל-3), עידו קוז'יקרו 15, גור פורת 6, עמית בן דוד 5 (7 ריבאונדים, 7 אסיסטים), ברוקס סיילס 4, דורון פרקינס 3, משה מזרחי 3, טוד גולדן 2, טל אזולאי 2, בן סטרונג 1.

קלעו לראשון לציון: ג'יימס יוז 13, גילי מוסינזון 11, רוברט קונלי 10, ג'יימס לאנג 8, אבי סוכר 4, קן טוט 3, עודד שעשוע 3, אופיר פרחי 2.

זיו ארז: "שיחקנו כדורסל מביש"

אחרי המשחק השתדל מאמן הקבוצה המנצחת, אבי אשכנזי, להישאר עם הרגליים על הקרקע. "באנו מאוד נחושים. אנחנו מעבירים מסר לעצמנו, שמנו מטרה להתמקד בהגנה, והיתה לנו משימה להתמודד עם החיסרון של דורון פרקינס ועשינו את זה", אמר אשכנזי.

"יש רוח טובה בקבוצה, צריך לשמר את זה, רק ככה נצליח. עשינו את העבודה בשני המחזורים הללו, ולמרות הדיבורים סביב הקבוצה אני מעדיף להישאר זהיר. לא צריך להסתכל רק על הזרים - גור פורת ומשה מזרחי עצרו היום את רוברט קונלי. אנחנו חייבים לעבוד חזק כל השבוע, להישאר יחד גם כשלא יילך, ואז יגיעו דברים טובים", הוסיף המאמן המאושר.

דבון ג'פרסון, שנתן הצגה נוספת, ומסתמן כאחד השחקנים המרתקים בליגה, לא הפסיק לחייך. "ניצחנו וזה כל מה שחשוב. יש לנו כימיה טובה בקבוצה, אף אחד לא אנוכי וזה לא משנה מי קולע כל עוד זה תורם לקבוצה. אני שחקן שמסוגל להסתגל להכל, ככה שלא התקשתי להתאקלם כאן".

מנגד, מאמן ראשון לציון, זיו ארז לא התחבא או חיפש תירוצים, ודומה כאילו הוא המבקר הגדול ביותר של קבוצתו. "לא עבד לנו כלום - לא ההגנה ולא התקפה, זה לא היה דומה לשום דבר. היה היום כדורסל מביש מבחינתי ומעבר לזה כל מילה מיותרת. לא אמרתי יותר מדי לשחקנים בחדר ההלבשה כי אני מעדיף לא לדבר בסערת רגשות. יש מחשבות אבל קשה לי להגיב דקה אחרי המשחק, אני צריך יום לחשוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully