וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקודה ראשונה אי פעם לנבחרת הגרועה בעולם

מזרח טימור, המדורגת במקום האחרון בדירוג פיפ"א, סיימה ב-2:2 עם קמבודיה וקטעה שש שנות הפסדים מאז הקמתה ב-2002

אם חשבתם שרק בישראל מתייחסים ברצינות לדירוג פיפ"א, מסתבר שטעיתם. גם במזרח טימור עוקבים בדאגה אחרי מיקום נבחרתם ברשימה הקיקיונית, לאור העובדה שהם נמצאים בה במקום האחרון. שש שנים חלפו מאז קיבלה המושבה הפורטוגזית לשעבר מדרום מזרח אסיה עצמאות מאינדונזיה עד הרגע הגדול שלה אתמול (חמישי) בו צברה את הנקודה הראשונה שלה אי פעם במשחק בינלאומי כשסיימה בתיקו 2:2 מכובד עם קמבודיה במוקדמות מונדיאל 2010.

מזרח טימור, אחת הדמוקרטיות הצעירות בעולם, הייתה קרובה לתיקו מפתיע מול הונג קונג לפני כשנה אבל ספגה שער עצמי מטופש במיוחד בדקות הסיום, ונאלצה לחכות שנה נוספת כדי לקטוף את הנקודה המיוחלת.

"אנחנו מאוד גאים על המשחק הראשון שבו לא הפסדנו", אמר המאמן המאושר פדרו אלמיידה, שעובד במקביל כמכונאי אופנועים. "אנחנו לא מרוצים מהמיקום הנוכחי שלנו בדירוג העולמי, ומצפים להמשך ההתקדמות של השחקנים שלנו. אין לנו משאבים לשמור על נבחרת קבועה כי בקושי יש לנו דשא לשחק עליו במדינה. הסגל שלי משתנה כל הזמן כי לשחקנים יש משפחות והם לא יכולים לבזבז זמן על כדורגל. בדרך כלל בגיל 21 או 22 הם פורשים".

המגן אלפרדו אסטבס, השחקן המקצועני היחיד בנבחרת ששיחק בעבר בליגה הרביעית בארצות הברית בקבוצות מינסוטה ת'אנדר וניו המפשיר פאנטומס, נשמע אופטימי לגבי המשך הדרך של נבחרתו: "כולם רואים שאנחנו מתקדמים. יש כאן כמה שחקנים צעירים עם עתיד ואנחנו עוד נוכיח שגם במזרח טימור יודעים לשחק כדורגל".

מאמנו אלמיידה סיכם בטון קצת יותר ריאלי: "אני לא רואה את הניצחון הראשון שלנו באופק בשנים הקרובות, אבל לעולם לא נפסיק לנסות. בקרוב יוקם כאן מגרש הכדורגל הראשון במדינה, ואנחנו מקווים שבעקבותיו יוקמו עוד מגרשים נוספים. זה יעזור לשחקנים שלנו להתפתח ולייצג את המדינה בכבוד רב יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully