וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: בורוסיס היה הבוס, אולימפיאקוס ניצחה

היוונים שמרו על מאזן מושלם בבית מכבי ת"א אחרי 72:83 על מלאגה. ציבונה גם עם 0:2 אחרי 54:58 על לה מאן. בארסה הביסה את פאו

בזמן שמכבי תל אביב אירחה את אבלינו הצנועה, הכדורסל האירופי זימן לנו מפגשים אדירים ברחבי היבשת, שהשלימו את משחקי המחזור השני. קבוצות במשקל כבד התעמתו אחת נגד השנייה ומלבד אקשן ומתח, קיבלנו גם אינדיקציה חלקית לגבי כושרן הנוכחי של הגדולות ביבשת. בבית א' של מכבי, פגשה אולימפיאקוס פיראוס את מלאגה לקרב ראש בראש וניצחה בצורה משכנעת 72:83. במקביל, ציבונה רשמה ניצחון שני רצוף במפגש בצרפת מול לה מאן עם 54:58.

בבית ב' חשבו בברצלונה שחקניו של חאבייר פסקוואל כי הולך להיות להם פייט עם פנאתינייקוס של ז'ליקו אובראדוביץ', אך זה היה רחוק מלהיראות כך אחרי 66:90 קליל ובעיקר מפתיע. סיינה כפתה על ז'לגיריס הפסד שני כשהתארחה בקובנה וניצחה 67:93. הבית ג' התקיים מחזור משחקים מלא. טאו ויטוריה הצליחה לשמור על מאזן מושלם גם אחרי הביקור בלובליאנה למרות שלא הייתה רחוקה מלאבד אותו אך סיימה בסופו של דבר עם 90:91. רומא רשמה ניצחון ראשון באירופה על חשבונה של מחזיקת גביע יול"ב בעונה שעברה, חובנטוד בדאלונה 71:85. אלבה ברלין, שניצחה במחזור הפתיחה, ירדה מאוכזבת עם הפסד באבדי איפקצ'י של פנרבחצ'ה/אולקר 82:73.

בית א'

אולימפיאקוס - מלגה 72:83

המשחק המרכזי של הבית היה גם אחד המלהיבים שמנפק המחזור השני ביבשת. שתי הקבוצות הגיעו לעימות ללא הפסד, ורצו לעמוד בראש הטבלה בסופו, אך היוונים הם אלה שצלחו את המשוכה. אחרי רבע ראשון מצוין של מלאגה שכלל יכולת מצוינת של מרכוס הייסליפ, הובילו הספרדים 14:20, אלא שברבע השני אולימפיאקוס השתלטה על המשחק וכבר בפתיחה לין גרין צלף מחוץ לקשת. תאודוראס פאפאלוקאס נתן את היתרון הראשון לאולימפיאקוס במשחק עם הזריקה האחרונה במחצית, שהסתיימה ביתרון 38:39.

ברבע השלישי אולימפיאקוס השאירה את היריבה על עשר נקודות, כששלשה של פאנאיוטיס ואסילופולוס סגרה את הסיפור למלאגה שפיגרה בסוף הרבע 60:48. למרות קולות של חזרה, מלאגה לא הצליחה לעשות הרבה וסיימה עם הפסד ראשון העונה. יאניס בורוסיס קלע 20 לאולימפיאקוס והוסיף 13 ריבאונדים, ג'וש צ'ילדרס 15, ג'יורג'יוס פרינטזיס 12. ניקולה וויצ'יץ' שיחק 21 דקות ולא קלע נקודות אך סיים עם ארבעה ריבאונדים, הלפרין קלע שש נקודות ב-17 דקות. למלאגה: רוברט ארצ'יבאלד 17 נקודות (7 ריבאונדים), תומאס קלאטי 15.

לה מאן - ציבונה זאגרב 58:54

עם מעט מאוד התקפה והרבה מאוד הגנה, ציבונה הצמידה ניצחון נוסף אחרי הניצחון על מכבי תל אביב וכעת הם עם עמדה מצוינת לקראת המאבקים העתידיים על העלייה לטופ 16. לה מאן, שהפסידה למלאגה במחזור הראשון, נתנה פייט במשך כל המשחק אך זה לא הספיק לה בבית.

המשחק נפתח עם שלושה איבודי כדור של ציבונה ועם רבע חלש שכלל עשר נקודות בלבד, למרות שלה מאן הייתה חלשה עוד יותר וקלעה שש. ברבע השני זה כבר נראה אחרת לגמרי כשהאורחים השתלטו על המשחק כשניקולה פראקצ'ין סחב את החברים ליתרון משכנע 18:29 בסוף המחצית הראשונה. ז'ואו פאולו באטיסטה השאיר את הצרפתים בעניינים במהלך הרבע השלישי אך רק ברביעי הצליחה לה מאן לחזור עם ריצה מטורפת ועלתה ל-51:52 מעוד סל של באטיסטה. רול מארשל וארל קאלווי מציבונה הלכו לקו והעניקו יתרון בלתי מחיק לציבונה, שהשלימה את הניצחון. את קלעי ציבונה הוביל קאלווי עם 19 נקודות (ו-6 ריבאונדים), ניקולה פרקאצ'ין 17 (8 מ-8 משתיים), מארשל 11. ללה מאן: באטיסטה 21 נקודות ו-6 ריבאונדים. דיוויד בלות'נטאל קלע רק שבע נקודות והוסיף 3 ריבאונדים ללה מאן ב-37 דקות.

בית ב'

ברצלונה - פנאתינייקוס 66:90

אף אחד לא ממש ציפה לתבוסה של פאו, אחת הקבוצות החזקות ביורוליג, בקטלוניה לברצלונה, אך הנה, דווקא במפגש שהיה אמור להיות צמוד, פנאתנייקוס סיימה עם הפסד כואב. בארסה, שהרשימה מאוד במחזור הראשון כשהביסה ב-28 הפרש את נאנסי, לא חשבה שזה יהיה כל כך קל דווקא מול היוונים, להם הפסידו בגמר היורוליג של 1996. אז הנה, הם גם מסמנים כעת וי על הנקמה.

גם ללא יכולת טובה של יאקה לאקוביץ', שבילה ארבע שנים מוצלחות בשורות הירוקים של אובדרוביץ', אך הפעם קלע רק שבע נקודות ב-18 דקות, ברצלונה הסתדרה לא רע. פער של 11 הפרש בתום הרבע הראשון לא נתנו הרבה אמונה לשחקנים של אובראדוביץ', שאספו 21 ריבאונדים במשחק (לעומת 32 של ברצלונה). חואן קרלוס נבארו קלע 21 נקודות בניצחון הענק, ארסן אילייאסובה הוסיף 14 פראן ואסקז קלע 12. ניקולה פקוביץ' היה הבולט מבחינת נקודות (15) בשורות פאו.

ז'לגיריס קובנה - סיינה 93:67

רימנטאס גריגאס, מאמן הליטאים, הבטיח שקבוצתו עבדה קשה במשך כל השבוע אבל על הפרקט זה לא היה ממש נראה כך. למרות מחצית ראשונה מאוזנת יחסית, סיינה לא התקשתה לגבור על ז'לגיריס, שלא היוותה יריב שקול במחזור הראשון כשנכנעה לפנאתינייקוס, והשיגה את ניצחונה השני העונה.

ללא הסנטר הפצוע, רטקו ורדה, ז'לגיריס קלעה רק 14 נקודות ברבע השלישי ועשר נוספות ברבע האחרון ונכנעה למשחק מצוין של רימאס קאוקינאס, שקלע 27 נקודות והוביל את קלעי הקבוצה האיטלקית יחד עם רומיין סאטו (18 נקודות). נקודת האור היחידה של ז'לגיריס היא חזרתו של פאוליוס ינקונאס המצוין לסגל וכבר הערב הוא סיים כקלעי המצטיין של קבוצתו וסיים עם 16 נקודות ב-26 דקות.

בית ג'

פנרבחצ'ה/אולקר - אלבה ברלין 73:82

אלבה ברלין היתה אחת ההפתעות הנעימות של המחזור הראשון ביורוליג, אבל הפעם לא הצליחה לשחזר את ההצלחה גם בטורקיה וסיימה עם הפסד. גם ללא גורדן גיריצ'ק הנפלא שחזר לקבוצה מה-NBA, פנר הסתדרה מצוין עם הגרמנים ברבע הראשון וצעדה ביתרון של 15:23 בסיומו. שני הרבעים הבאים היו כבר יותר צמודים, אלא שיכולת מצוינת של מירסאד טורצ'אן, שקלע 25 נקודות (4 מ-5 לשלוש) והיה מצוין גם מתחת לסל כשקטף תשעה ריבאונדים, הובילה את פנר לניצחון ראשון העונה ביורוליג.

דאמיר מרסיץ' היה מצוין ברבע האחרון, אליו הגיע פנרבחצ'ה/אולקר ביתרון 59:63. ג'וליוס ג'נקינס, שהיה מצוין במשך כל המשחק עבור אלבה, קלע שלשה אמנם בפתיחת הרבע אך לא הצליח לסגור את הפער שנפער. אוגוס סאבאס סגר את הסיפור עם סל אחרון לטורקים. קלעו לפנרבחצ'ה: טורצ'אן 25 נקודות, דאמיר מרסיץ' 17 (5 מ-10 לשלוש), סאבאס 12. לאלבה: ג'נקינס 26, עמנואל מקלרוי 15.

אולימפיה לובליאנה - טאו ויטוריה 91:90

כ-5,000 צופים ראו משחק מצוין וצמוד וכנראה שגם דושקו איבאנוביץ', מאמן טאו ויטוריה, ידע מה הולך לצפות לו, שכן עוד לפני המשחק הוא טען שלובליאנה יכולה להיות אחת ההפתעות הגדולות של היורוליג השנה. הספרדים, שעלו ללא סרג'י וידאל, חשבו לאחר המחצית הראשונה, בה הובילו כבר 41:53 שהם הולכים לעוד ניצחון קליל אחרי הניצחון על פנרבחצ'ה/אולקר. בפועל, זה לא ממש קרה.

לובליאנה הצליחה לקזז ביתרון בזכות יכולת טובה של סאשו אוזבולט שהיה מצוין ומירזה בגיץ' צימק לשתי נקודות הפרש דקה לסיום (89:87). גם החטאת שלשה של מירזה טלטוביץ' לא ממש תרמה להבטחת הניצחון של טאו ומנגד שלשה של ג'ונתן וואלאס תרמה לתקוות של לובליאנה להפתעה. אלא שהסל האחרון היה של טלטוביץ' שהחזיר על ההחטאה הקודמת והעלה את קבוצתו ל-0:2 ביורוליג והשאיר את האכזבה אצל המארחים. ללובליאנה: אוזבולט 18, מרקו מיליץ' 16, ולאדו אילייבסקי ובגיץ' 15 כל אחד. לטאו: טלטוביץ' 18, טיאגו ספליטר 16, איגור ראקוצ'ביץ' 13.

רומא - חובנטוד בדאלונה 71:85

רומא הצליחה לכפר על ההפסד הכואב לאלבה ברלין במחזור הראשון והנחיתה קצת נחת לאוהדים שלה שהגיעו לראות אותה במשחק הראשון בבית ביורוליג על אחת מהמועמדות הבולטות להעפיל לטופ 16. בשני המפגשים האחרונים בין הקבוצות ניצחו האיטלקים, וכעת הוסיפו לעצמם ניצחון שלישי על הקבוצה שחסרה את ילד הפלא, ריקי רוביו, שפצוע בידו.

אחרי שהרשימו במחזור הראשון של המפעל כשלא התקשו לנצח את לובליאנה. חובנטוד שמרה על משחק צמוד במהלך המחצית הראשונה. אלא שרבע שלישי רע מאוד שכלל 12 נקודות בלבד לעומת 31 של המקומיים, גמר למעשה את הסיפור מבחינתם במשחק. קלעו לרומא: איברהים ג'אביר 17 נקודות, סאני בצ'ירוביץ' 15, אנדרה האטסון 10. לחובנטוד: מנסה-בונסו 23 נקודות, ברייסי רייט 14.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully