וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה: לדרבי (המון, המון) שערים משלו

טוטנהאם ביצעה קאמבק מדהים, וחזרה מ-4:2 ל-4:4 יוצא דופן בדרבי מול ארסנל. צ'לסי הביסה את האל 0:3, ליברפול ניצחה 0:1 את פומפי

זה לקח עשרה מחזורים, אבל קיבלנו את משחק השנה באנגליה. טוטנהאם הגיעה לדרבי הגדול מול ארסנל באצטדיון האמירויות במצב מנטאלי מרומם משהו, אחרי שהארי רדנאפ הגיע למועדון, והשיג את נצחונו הראשון. אלא כשהתרנגולים היו בפיגור 4:2, היה נדמה כאילו טוטנהאם הישנה חזרה, והיא בדרך לשקוע שוב. ואז הגיע הקאמבק. קאמבק גדול, קאמבק מדהים, קאמבק יוצא דופן שמאפיין רק משחקים גדולים באמת. זה נגמר ב-4:4 ענק, והלוואי ונקבל משחקים כאלה גם בעתיד.

אלא שהדרבי הלונדוני המדהים היה רק חלק מהמחזור האנגלי המרתק. צ'לסי הגדולה הביסה את הפתעת העונה, האל הקטנה, 0:3, ואולי התאוששה מההפסד לליברפול. האדומים עצמם הצליחו להרוס את הופעת הבכורה של טוני אדאמס על הקווים, ולנצח 0:1 קטן את פורטסמות', בעוד מנצ'סטר יונייטד דילגה מעל ווסטהאם עם 0:2 משלה.

ארסנל - טוטנהאם 4:4

קשה לזכור מתי הדרבי הלונדוני היה כל כך חם, לפני ואחרי המשחק עצמו. הרי תזמון הוא הכל בחיים, והתזמון הזה - שהביא לכר הדשא את טוטנהאם, עד לא מזמן קבוצה פאתטית, וארסנל, עדיין אחת הטובות ביבשת, אולטימטיבי. הסיפור המרכזי, כמובן, היה על הקווים של התרנגולים, ושמו הארי רדנאפ. המאמן האנגלי הוותיק החליף את חואנדה ראמוס הנוצץ בשורות טוטנהאם, ומיד אחרי הבאתו השיגה הקבוצה, סוף סוף, את נצחונה הראשון העונה - 0:2 על בולטון. אלא שקשה להתאושש על חשבון ארסנל.

הפתיחה היתה שייכת לספרס. דייויד בנטלי זיהה כי מנואל אלמוניה מחוץ לשער, ואחרי שהקפיץ את הכדור פעם אחת על הרגל, שלח אותו בצורה מדהימה מהאוויר, מעל השוער הספרדי, ואל החיבורים. 0:1 יוצא דופן של טוטנהאם, בבעיטה מקרוב ל-40 מטר. ארסנל ניסתה לחזור למשחק, בעיקר הודות למספר הזדמנויות של רובין ואן פרסי, ואת השוויון השיגה בדקה ה-37, כשכדור קרן מדויק של ססק פברגאס מצא את ראשו של מיקאל סילבסטרה, ומשם פנימה. 1:1, ואל אף שזו גם היתה תוצאת המחצית, היה ברור לכל כי ארסנל לא תעצור שם. והיא אכן לא עצרה. דקה מפתיחת המחצית, הרים רובין ואן פרסי כדור חופשי חד מצד ימין, אליו התרומם ראשון וויליאם גאלאס כדי לנגוח פנימה, והשלים את המהפך - 1:2 לתותחנים.

בדקה ה-64 השיגה ארסנל את השער השלישי, כשפברגאס שלח כדור ענק לסאמיר נאסרי, שהגיע מול השוער, הקפיץ מעליו, ואדבאיור דחק מקרוב פנימה. 1:3 גדול למארחים.שלוש דקות מאוחר יותר היה ראשון דארן בנט המחליף אל ריבאונד מבעיטה של האדלסטון, כדי לצמצם ל-2:3 מקרוב, ולהשאיר את התרנגולים במשחק. אלא שזה לא היה הסוף. ארסנל חיכתה פחות משתי דקות להשיב לעצמה את יתרון שני השערים, כשאדבאיור בישל נהדר משמאל לואן פרסי, ששלח פצצה מתוך הרחבה כדי לעשות 2:4 מדהים. ותתפלאו, גם שם זה לא נגמר. בדקה ה-89 כבש ג'רמיין ג'נאס שער מדהים בטיל אדיר לחיבורים מחוץ לרחבה, כדי לצמצם ל-3:4 במשחק המדהים הזה. ואתם יודעים מה? משחק כל כך גדול ראוי לסיום כל כך גדול. לוקה מודריץ' שלח כדור מדהים בתוספת הזמן אל הקורה, וראשון אל הריבאונד היה ארון לנון, שקבע 4:4 עצום, במשחק השנה של הכדורגל האנגלי. לדרבי חוקים משלו? במשחק הזה נשברו כל החוקים.

האל סיטי - צ'לסי 3:0

לא יאומן, אבל ערב המחזור העשירי באנגליה, להאל סיטי ולצ'לסי אותו מספר נקודות, וזה לא שפתיחת העונה של מועדון הפאר הלונדוני מאכזבת במיוחד. לא. פשוט לעולה החדשה הקטנה גם כן היו 20 נקודות, וגם היא הפסידה רק פעם אחת עד הערב. אלא שהפעם, צ'לסי היתה גדולה על האל, שתנסה להתאושש במחזור הבא מול לא אחרת ממנצ'סטר יונייטד. ייתכן וסיפור הסינדרלה הגדול מתחיל לדעוך, אבל גם זה נורמאלי.

פליפה סקולארי שוב עלה עם ניקולה אנלקה כחלוץ חוד בודד בצ'לסי, כשמאחוריו ג'ו קול ומאלודה. הכחולים עלו ליתרון מוקדם כבר בדקה השלישית, כשפרנק למפרד שלח יופי של כדור מחוץ לרחבה אל החיבורים, ולשוער האל סיטי, בועז מייהיל, לא היה הרבה סיכוי. 0:1 לפייבוריטים הגדולים, שהמשיכו ללחוץ במהלך המחצית הראשונה, אך מצאו את השני רק בשניה, כשניקולה אנלקה מצא את הרשת בדקה ה-50 כדי לקבוע 0:2 לצ'לסי. את תוצאת המשחק חתם פלורן מאלודה בדקה ה-75 אחרי החמצות רבות. 0:3 לצ'לסי, שאולי מצליחה להתאושש מההפסד לליברפול מוקדם יותר השבוע.

ליברפול - פורטסמות' 0:1

בכל מצב נורמאלי, ליברפול היתה הסיפור הגדול של המשחק המעניין הזה. אלא שהימים האחרונים הם הכל מלבד נורמאלים עבור פורטסמות', וחילופי המאמנים שלה מלמדים אולי על המעבר של הכדורגל האנגלי כולו - מוותיק, לצעיר. הארי רדנאפ עזב את הקבוצה ולקח את הג'וב בטוטנהאם, ולנעליו הגדולות נכנס טוני אדאמס האגדי. גם הפיקנטריה האחרת במשחק הזה, עם חזרתו של פיטר קראוץ' למשחק מול קבוצתו לשעבר, לא עזרה לפומפי, שנכנעה לאדומים העדיפים, על אף שהציגו משחק בינוני.

האדומים הציגו מחצית ראשונה מאוד חלשה, ונזקקו לפנדל של סטיבן ג'רארד בדקה ה-76 כדי לנצח 0:1 קטן, אבל מאוד מאוד חשוב. אולי בעקבות הניצחון הזה, דווקא, ולא הקודם על צ'לסי, הוכיחה ליברפול כי מדובר בקבוצה באמת גדולה. כזו שמסוגלת לנצח גם קבוצות קטנות, ובימים בינוניים שלה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

מנצ'סטר יונייטד - ווסטהאם 0:2

אם מוקדם יותר דיברנו על טוטנהאם, והנסיון שלה להתאושש דווקא על חשבון ארסנל, ועוד באמירויות, מה נותר להגיד על ווסטהאם? אחרי פתיחת העונה הנהדרת של ג'יאנפרנקו זולה בשורות הפטישים, הגיעו שלושה הפסדים רצופים, ועכשיו הרצף הזה הפך לארבעה, כשפגש את האלופה המכהנת במבצרה הביתית.

יונייטד עלתה ליתרון 0:1 כבר בדקה ה-14, כשנאני בישל לכריסטיאנו רונאלדו, ולפורטוגלי לא נותר אלא להבקיע ממצב נוח. השדים האדומים מצאו את הרשת בפעם השניה רבע שעה מאוחר יותר, כשמבצע יוצא דופן של דימיטאר ברבאטוב הסתיים בבישול נפלא לרונאלדו, והפורטוגלי משלים צמד ואף קובע את תוצאת המשחק - 0:2 קליל ופשוט למנצ'סטר, במסעה אל עבר הצמרת.

תוצאות נוספות:

סטוק - סנדרלנד 0:1 (ריקארדו פולר 74)

בולטון - אברטון 1:0 (מרוואנה פלאיני 90)

מידלסבורו - מנצ'סטר סיטי 0:2 (אלבש 53, גארי אוניל 90)

אסטון וילה - בלקבורן 2:3 (לוילה: לוק יאנג 45, גארת' בארי 64, גבריאל אגבונלהאור 87. לבלקבורן: סטפן וורנוק 29, ברט אמרטון 90)

פולהאם - וויגן 0:2 (אנדרו ג'ונסון 10, 60)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully