וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרנט האקט הודיע על פרישה

השחיין האוסטרלי, אחד הטובים בכל הזמנים במרחקים הארוכים, הודה שהגוף שלו כבר לא עומד בעומס ופתח קריירה חדשה בטלוויזיה

גרנט האקט, אחד השחיינים למרחקים ארוכים הטובים בכל הזמנים, הודיע היום (שני) על פרישה מפעילות בגיל 28. האקט האוסטרלי, שזכה בשבע מדליות אולימפיות מתוכן שלוש מזהב, הודה שהגוף שלו כבר לא עומד במעמסה. "אני עושה את זה כבר הרבה זמן, ועכשיו יישארו לי רק הזכרונות", אמר האקט, שפתח קריירה חדשה כמגיש בטלוויזיה.

האקט זכה במדליית הזהב במשחה ה-1,500 חופשי במשחקים האולימפיים בסידני ובאתונה. בבייג'ינג, הוא נכשל בנסיון להפוך לשחיין הראשון שזוכה בתואר שלישי ברציפות באותו המשחה, כשהפסיד לאוסאמה מלולי התוניסאי.

בנוסף להישגים שלו במשחקים האולימפיים, האקט זכה גם ב-18 מדליות כולל 10 מזהב בחמש אליפויות עולם. כמו כן הוא שבר שיאי עולם במשחי ה-200, 800 וה-1,500 חופשי, כאשר בשני המרחקים הארוכים הוא עדיין מחזיק בשיא. המשחה האהוב עליו היה ה-1,500 חופשי, כשבמרחק הזה האקט היה בלתי מנוצח במשך כמעט עשור. אף שחיין אחר לא הצליח להתקרב לשיאו העולמי שנקבע בטוקיו לפני שבע שנים ועומד על 14:34:56 דק'.

ב-2005 האקט התחיל לסבול מבעיות בריאותיות. זה התחיל מפציעה כתף, והמשיך בפציעה בגב ובעיות נשימה. האוסטרלי לקח פסק זמן מהשחיה וחזר לאליפות העולם ב-2007 כדי לסיים במקום השביעי בלבד במשחה ה-1,500. בבייג'ינג הוא הצליח לחזור לכושר שיא, אבל זה לא היה מספיק מול מלולי המוכשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully