וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוט אולסון פרש מאימון

מאמנה האגדי של מכללת אריזונה, שהוביל את הוויילדקאטס ל-24 הופעות רצופות בטורניר המכללות ולאליפות ב-1997, הודיע על פרישה

כחודש לפני פתיחת העונה החדשה של כדורסל המכללות, איבד הבוקר (שישי) עולם הקולג'ים את אחד השמות הכי גדולים שלו, עם פרישתו של לוט אולסון מאימון מכללת אריזונה. ראשי המכללה אישרו בהודעה רשמית את השמועות שצצו בטוסון בימים האחרונים על כוונתו של אולסון בן ה-74 לסיים את דרכו במכללה אחרי 24 שנים, והמנהל הספורטיבי ג'ים ליבנגוד מסר בתגובה: "לעולם לא נוכל להחליף את לוט אולסון, אבל ניאלץ למצוא לו יורש שיהיה ראוי לקבל על עצמו את המורשת האדירה שלוט השאיר אחריו".

אולסון הגיע לאריזונה ב-1983, והפך את הוויילדקאטס ממכללה זניחה לחברה קבועה בצמרת המכללות. הוא הצעיד את חתולי הפרא שלו ל-24 הופעות רצופות בטורניר המכללות, כולל ארבע הופעות בפיינל פור וזכייה אחת בתואר האליפות ב-1997. הוא נחשב לאחד ממוחות הכדורסל המבריקים באמריקה, ובין השחקנים שעברו תחתיו בקולג' והמשיכו לככב ב-NBA ניתן למצוא את שון אליוט, סטיב קר, דיימון סטודומאייר, חאליד ריבס, מייק ביבי, ג'ייסון טרי, ריצ'ארד ג'פרסון, גילברט ארינאס ואנדרה איגודלה.

אולסון החל את קריירת האימון שלו בדיוויז'ן 1 ב-1973, ואחרי עונה אחת בלונג ביץ' סטייט עבר לאיווה, אותה אימן במשך תשע שנים בהן רשם מאזן של 168 ניצחונות לעומת 90 הפסדים. לאחר מכן המשיך לאריזונה, שם ניצח לא פחות מ-589 משחקים לעומת 188 הפסדים בלבד. בסך הכל עומד מאזנו של אולסון לאורך השנים על 781 ניצחונות לעומת 280 הפסדים.

לפני כשנה הוא הודיע באופן מפתיע על עזיבה זמנית בגלל סיבות אישיות, ואת מקומו על הקווים תפס קווין אוניל, שהוביל את הוויילדקאטס המוכשרים בראשות ג'רד ביילס וצ'ייס באדינגר לעונה מאכזבת עם 19 ניצחונות בלבד. באפריל חזר אולסון לתפקידו במקום אוניל, אך הבוקר הוא הודיע סופית על פרישה והותיר את אריזונה ללא האדם שהיה הפנים של המכללה בשני העשורים האחרונים.

מחליפו המיועד של אולסון היה אמור להיות מייק דנלאפ, שהגיע לאריזונה בסיום העונה שעברה כעוזרו של אולסון ושימש בשנתיים האחרונות כעוזרו של ג'ורג' קארל בדנבר נאגטס, אבל הוא סירב לבסוף לקחת את התפקיד, ובמקומו מונה עוזר המאמן הפחות בכיר בסגל של אולסון, ראס פנל. פנל חסר הניסיון ימלא את התפקיד עד שיימצא מאמן בכיר שיחליף את אולסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully