וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע אופ"א: מילאן פתחה ברגל ימין

הרוסונרי ניצחו 1:3 בהירנביין במשחקם הראשון באופ”א עם שער של גאטוסו וצמד של אינזאגי. טוטנהאם שוב הפסידה, הפעם 2:0 לאודינזה

המחזור הראשון של שלב הבתים בגביע אופ"א שוחק הערב (חמישי) ובמרכזו עמדה המשך ההתאוששות המרשימה של מילאן, אל מול הכישלון המהדהד של טוטנהאם. שתי הקבוצות פתחו בצורה דומה את העונה, אבל בזמן שמילאן ידעה לחזור לעצמה בליגה ובאופ"א (1:3 בהולנד על הירנביין), טוטנהאם רשמה עוד הפסד בשרשרת הבלתי נגמרת, הפעם 2:0 מול אודינזה.

הפתעה נעימה הגיעה מפורטוגל, שם בראגה התעללה בפורטסמות עם 0:3. אסטון וילה גברה בבית על אייאקס של ואן באסטן 1:2 ולסביליה הספיקו שתי דקות של רצינות כדי לנצח 0:2 את שטוטגרט.

מי שיכולה לסמן וי גדול על משחק הפתיחה שלה היא צסק"א מוסקבה. הרוסים גברו בקלות 0:3 על לה קורוניה והציגו את הכוכב העולה אלן דזאגוייב שכבש צמד. שאלקה הגרמנית הסתדרה גם היא במשחקה הביתי, כשהשתעשעה עם נערי פ.ס.ז' במשחק שהסתיים בתוצאה 1:3

בית א'

שאלקה 04 - פריז סן ז'רמן 1:3

הצרפתים אמנם הגיעו עם המאזן המרשים של פול לה גוון מול קבוצות גרמניות (שישה ניצחונות בשמונה מפגשים), אולם המאמן עצמו הרס כל סיכוי לשמור על המאזן עוד לפני שריקת הפתיחה. לה גוון השאיר בפריז כמה משחקניו הבכירים, ביניהם קלוד מאקללה וסטפן ססניון, כדי שינוחו לקראת הקלאסיקו מול מארסיי ביום ראשון ושלח למערכה את הילדים הצעירים ואת מתיאה קזמן.

שאלקה, שלעומת יריבתה העמידה הרכב חזק לגמרי, קיבלה עוד מתנה בדמות שער עצמי של לארי מביאלה בדקה ה-12. בדקה ה-39 שאלקה כבר הסתדרה לבד, כשג'פרסון פרפאן בישל לקווין קוראני את השני במשחק. החלוץ השלישי של שאלקה, חליל אלטינטופ, הצטרף גם הוא לחגיגה בדקה ה-70. שאנטום (90) כבש את שער הניחומים לפריזאים.

טוונטה - סנטאנדר 0:1

ההולנדים של סטיב מקלארן עלו ליתרון מוקדם כבר בדקה השביעית, כשרומנו דנבום נגח לרשתו של פאביו קולטורטי. ראסינג, ללא אסקיאל גאראי ועם הגנה אלטרנטיבית, באה מלכתחילה עם כוונות דפנסיביות ולא השכילה להשיג את השיוויון עד לסיום.

בית ב'

גלאטסראיי - אולימפיאקוס 0:1

שתי קבוצות שאנו רגילים לראות אותן בשלב הבתים של ליגת האלופות יותר מאשר של אופ"א. הקרב החם בעלי סמי יין לא איכזב מבחינת האינטסיביות ורוח הלחימה, אבל רק קבוצה אחת הייתה על המגרש בכל הקשור לכדורגל.

הטורקים שלטו ללא עוררין ועלו ליתרון בדקה ה-25, משער של אקס ליברפול ולידס, הארי קיוול, שפתח בהתקפת המאחרים לצד מילאן בארוש. אולימפיאקוס, מוליכת הליגה היוונית, יכולה רק להתנחם בכך שהתוצאה לא גדלה בהמשך.

הרטה ברלין - בנפיקה 1:1

בניסיון השישה עשר בנפיקה חשבה שזה קורה. אחרי כישלונות לאורך השנים על אדמת גרמניה, הצליחה בנפיקה לעלות ליתרון משער של אנחל די מאריה (51) שעל פי דיווחים יעבור בקרוב לאינטר, אבל מרקו פאנטליץ' השווה (74) והותיר את הפורטוגלים המאוכזבים ללא ניצחון בגרמניה

בית ג'

סביליה - שטוטגארט 0:2

אחרי שזכתה פעמיים ברציפות בגביע אופ"א (2006-2007) התקדמה בשנה שעברה הקבוצה מאנדלוסיה לצ'מפיוס ליג, שם היא הגיעה עד שמינית הגמר והודחה על ידי פנרבחצ'ה. השנה, לאחר עונה לא כל כך מוצלחת בליגה הספרדית, שבה סביליה למפעל המשני של אירופה והפתיחה שלה בהחלט טובה.

שתי דקות טובות הספיקו לחניכיו של מנולו חימנז על מנת להכריע את המשחק. רומאריק העלה את סביליה ליתרון בכדור חופשי מדויק בדקה ה-15, ודקה אחר כך רנאטו נגח את השני לרשת של יינס להמן.

פרטיזן בלגרד - סמפדוריה 2:1

הקבוצה הסרבית מוליכה בגאון את הטבלה בארצה עם 22 נקודות, אבל מול האיטלקים מתחתית הסרייה אה הם נחלו הפסד ביתי. אמיליאנו בונאצולי העלה את סמפ ליתרון בדקה ה-20, אבל לאמין דיארה השווה לזכות המארחים. בדקה ה-55 כדור קרן נהדף עד לדניאלה דסנה, שמצא את הפינה וקבע 1:2 לסמפדוריה, שעדיין מחפשת ניצחון ראשון בליגה האיטלקית.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

בית ד'

אודינזה - טוטנהאם 0:2

אם מישהו חשב שטוטנהאם תשנה פניה בגביע אופ"א ותציג יכולת שונה, אז טעות בידיו. שום דבר לא מצליח לחואנדה ראמוס, באופ"א בדיוק כמו בליגה, והפעם הייתה זו אודינזה האיטלקית שזכתה מן ההפקר.

בדקה ה-24 הוכשל פאביו קוואליארלה ברחבה על ידי השוער גומש. אנטוניו די נטאלה ניגש לנקודה ולא התבלבל. אם זה לא מספיק, אז בדקה ה-57 הורחק ג'יימי או'הרה בצהוב שני והשאיר את התרנגולים בעשרה שחקנים עד לסיום. סימונה פפה (86) נעץ עוד מסמר בארון הלונדוני והשאיר את ראמוס מיואש על הספסל.

דינמו זאגרב - ניימיכן 2:3

לזאגרב: מריו מנדזוקיץ' (3), בושקו בלאבן (81), איביצה ורדוליאק (84). לניימיכן: סנטוס קרלוס (24), טים ינסן (78).

בית ה'

הירנביין - מילאן 3:1

הרוסונרי, מעודדים מהיכולת המשופרת שגילו לאחרונה ומהידיעות על צירופו של דיוויד בקהאם, המשיכו להרשים עם טיול ערב נעים בהירנביין. רונאלדיניו נשאר אמנם על הספסל, אבל זה לא הפריע למילאן לסגור את המשחק כבר במחצית הראשונה.

פיליפו אינזאגי קיבל את חולצת ההרכב והגיב עם צמד שערים (19 ו-69), כשבתווך היה זה ג'נארו גאטוסו שמצא את הרשת (23). הקרואטי הבינלאומי דניאל פראניץ' צימק מהנקודה הלבנה (86). צעד חשוב של מילאן בדרך לעלייה מהירה משלב הבתים.

בראגה - פורטסמות 0:3

פורטסמות זוכרת את פורטוגל לטובה בזכות משחק העלייה מול גימראייש, אלא שהמפגש מול בראגה שינה עבורם את כל התמונה. הקבוצה של הארי רדנאפ לא מרשימה בליגה האנגלית וההפסד הזה לבטח יערער עוד יותר את מצב העניינים. לואיס אגיאר הכניע בבעיטה יפה את דייויד ג'יימס כבר בדקה שמינית. ווסון רנטריה הקולומביאני סידר את השני בדקה ה-46 ואלאן הרשית את השלישי לקראת הסיום, במיני הפתעה של המחזור הראשון.

בית ו'

אסטון וילה - אייאקס 1:2

מרקו ואן באסטן לא חלם בחלומות הכי רעים שלו על פתיחת עונה כה מסוייטת בקבוצת נעוריו. הקבוצה מאמסטרדם השיגה רק 10 נקודות בששת מחזורי הליגה והיא מדורגת במקום התשיעי בלבד. גם באופ"א לא זכה ואן באסטן לרוות נחת.

כדור קרן של יאנג בדקה השמינית מצא את הראש של מרטין לאורסן ומשם לרשת. איאקס עוד חזרה ממהלך דומה בדקה ה-22, כשקרן של עמנואלסון הסתיימה בנגיחה לרשת של תומאס ורמאלן, אך זה לא הספיק. רגע לפני הירידה למחצית, השמאלית של גארת' בארי מצאה את הרשת של קנת' ורמיר , בשער שלמעשה הכריע את ההתמודדות לטובת הוילאנס.

ז'ילינה - המבורג 2:1

מוליכת הבונדסליגה חששה מהאווירה העוינת הצפויה לה בסלובקיה, אך הכל התפוגג בדקה ה-12, אז נגח מלאדן פטריץ' הקרואטי את הראשון של המבורג לרשת של ז'ילינה. פטריץ' היה האיש שהעלה את הקבוצה של מרטין יול לשלב הבתים, ובהמבורג שמחים לראותו ממשיך בכושר הכיבוש הנפלא. על סף הירידה למחצית, המבורג הכפילה את יתרונה משער של הקרואטי השני בחוד, איביצה אוליץ'. אמיל רילקה (69) צימק את התוצאה.

בית ז'

רוזנבורג - קלאב ברוז' 0:0

מהמקום הרביעי והלא אופייני בליגה הנורבגית, עלתה רוזנבורג למשחק הראשון שלה בגביע אופ"א לעונה זו. הבלגים באו להוציא נקודת חוץ חשובה והחזיקו מעמד לאורך 90 הדקות, בדרך ל-0:0 חלש.

פ.צ. קופנהאגן - סנט אטיין 3:1

הצרפתים שהדיחו את הפועל תל אביב בדרך לשלב הבתים, השיגו ניצחון חוץ מרשים בדנמרק. בפה גומיס נגח את הראשון כבר בדקה השנייה, והקפטן לוק פראן הכפיל את התוצאה בדקה ה-37. קופנהאגן חזרה למשחק מפנדל של ססאר סנטין (59), אבל המילה האחרונה הייתה של הקיצוני דימיטרי פאייה (65).

בית ח'

צסק"א מוסקבה - לה קורוניה 0:3

מיגל אנחל לוטינה, מאמן דפור, טען לפני המשחק שניצחון ברוסיה יבטיח לקבוצתו כבר עכשיו את הכרטיס לשלב הבא. בצסק"א, מחזיקת גביע אופ"א ב-2005, שמעו, הפנימו וענו על המגרש. אלן דזאגוייב בן ה-18 ירה את הראשון בדקה התשיעית והכפיל את מאזנו שלוש דקות לאחר מכן. שערים ראשונים באירופה לקשר הצעיר שמככב בליגה הרוסית.

במחצית השנייה גם ואגנר לאב נכנס לפעולה. החלוץ הברזילאי קיבל כדור נהדר מסרגיי איגנשביץ' בדקה ה-61 ושם את השלישי ברשת של ארנזוביה. ניצחון מזהיר לרוסים, במשחק אותו ניהלה רביעיית שופטים ישראלית בראשות אלון יפת. לוטינה ולה קורוניה ינסו להתאושש בליגה מול ספורטינג חיחון.

נאנסי - פיינורד 0:3

לפני שנתיים התארחה פיינורד בנאנסי במסגרת גביע אופ"א ואוהדיה התפרעו ברחובות העיר. הפעם, בצרפת נערכו בכוננות מוגברת לקראת ההולנדים וגם הקבוצה של פאבלו קוראה, שמגמגמת בליגה, עשתה את ההכנות שלה. מונסף זרקה (47), ז'וליאן פרה (53) והלדר (84) חתומים על הניצחון הצרפתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    8
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully