וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיקולים של מנהיג

בורשטיין פותח עונה תשיעית במכבי תל אביב ורגע לפני הג’אמפבול הראשון מתראיין לאתר היורוליג: ”שחקנים ימותו עבור אפי”

בערב חמישי יפתח טל בורשטיין את עונתו התשיעית במדי מכבי תל אביב. את מרבית השנתיים האחרונות העביר על מיטת הטיפולים, אולם כעת הוא כשיר ומזומן לקראת תחילתה של עונת יורוליג חדשה, והוא רעב ומפוקס מתמיד. "עוזר מאוד להכיר את השחקנים כבר מהיום הראשון", אומר בורשטיין בראיון לאתר היורוליג. "זה שונה לגמרי מאשר להצטרף לקבוצה באמצע העונה, ואז לנסות למצוא את המקום שלך במערכת. עברתי את שתי החוויות האלה. עם נוון ספאחיה ב-2007 הצלחתי לחזור במהלך העונה והפכתי לחלק מהקבוצה, אבל בעונה שעברה זה לא קרה. ברור שאני שמח להיות עם כולם מהיום הראשון".

כשבורשטיין נשאל לגבי ההשלכות של אותן פציעות קשות שחווה (קרע בגיד אכילס, ובעונה שלאחר מכן כאבים כרוניים בעקבים שחייבו אותו לעבור ניתוח כפול), הוא משיב כי "אפשר לומר שהזמן שהיה לי עם עצמי מחוץ למגרש גרם לי להסתכל על המשחק בצורה קצת אחרת, אבל אני לא מרגיש את זה כשאני על הפרקט. אני לא מנסה להימנע ממגע, ואני עדיין הולך חזק לטבעת בכל פעם שאני רואה הזדמנות. ברמה האישית זה היה מסכל מאוד, במיוחד בתקופה שהייתה אי-וודאות, כי לא הצלחנו למצוא פיתרון לבעיה שלי, אבל אני שמח שבסוף זה הסתדר. הימים בהם לא ידעתי אם אני בכלל יכול לחזור מהפציעות, איך אחזור ומתי אחזור היו הימים הקשים ביותר שלי. בתקופה של הפציעות היו אנשים שניסו לנחם אותי ואמרו לי שלפחות יש לי יותר זמן לבלות עם המשפחה, אבל בפועל אפילו היה לי פחות זמן מאשר בדרך כלל, משום שהייתי צריך לעבוד הרבה בחדר הכושר, בבריכה, להרים משקולות ולעבור את כל תהליכי השיקום, שזה דבר שלוקח זמן".

הגארד הישראלי גם נגע בסוגיית אובדן האליפות. "לא להיות אלוף זו תחושה מוזרה מאוד", הודה בורשטיין. "אנחנו בקבוצה מרגישים את זה. בדברים הקטנים, אבל זה שם. לדוגמא, כששיחקנו בגביע ווינר הכרוז הכריז 'מכבי תל אביב, סגנית האלופה', וזה הרגיש לי מוזר. מלבד דברים כאלה, אנחנו לא באמת מרגישים את זה עדיין. אולי כשנגיע לרגעי האמת זה יורגש יותר, אבל בטוח שגם עכשיו זה באוויר. אנחנו צריכים להוכיח את עצמנו ולזכות בחזרה בתארים, קודם כל בגביע ובאליפות. אנשים אומרים שהדבר הכי קשה הוא להישאר בטופ, והרבה שנים הרגשנו במכבי שזה נכון, אבל עכשיו, כשכולם מצפים מאיתנו לשוב ולהיות משהו שכרגע אנחנו לא, זה שם עלינו הרבה לחץ וזה לא נראה כל כך פשוט. אני מקווה שנדע להתמודד עם זה".

"צריכים למצוא את החיבור"

"מכבי זה מועדון שתמיד נמצא בגמרים", אמר בורשטיין בהתייחס לעונה אשתקד. "לפעמים אפילו אני לא יודע איך להסביר את זה, אבל זו המציאות. אם אנחנו לא שם, בגמר, אז אנחנו משחק אחד או שניים משם. היו לנו הרבה עליות וירידות במהלך העונה שעברה, אבל ידענו להביא את עצמנו לכושר הטוב ביותר בזמן המושלם בעונת היורוליג. במאני-טיים היינו בכושר נהדר, וזה עזר לנו להשיג את יתרון הביתיות ברבע הגמר. כשלמכבי יש את יתרון הביתיות, מול כל יריבה, האולם הנהדר שלנו והאוהדים הנפלאים עושים את החיים לקלים יותר עבורנו.

"היינו רגילים לכך שיש במכבי בסיס טוב שרץ יחד שנים, אבל זה דבר נדיר. במעט מאוד קבוצות קורה שאתה מוצא כזה חיבור בין שחקנים שיכול להחזיק מעמד כמה שנים. עכשיו אנחנו צריכים למצוא את החיבור בתוך הקבוצה החדשה שלנו. דרק שארפ ואני צריכים לעשות את המיטב ככדי להדריך את השחקנים החדשים. יש לנו הרבה ניסיון, ואנחנו יודעים שזו עונה ארוכה, אז כשמישהו לא נמצא בכושר טוב או סובל מיום רע, אנחנו צריכים להסביר לו את הסיטואציה ולהביא אנרגיות חיוביות".

בהתייחס לפתיחה המגומגמת של הקבוצה ושרשרת ההפסדים במשחקי ההכנה הוסיף בורשטיין כי "אנחנו עדיין מחפשים את הפורמולה הנכונה ואת החיבור בן השחקנים, בהתקפה ובהגנה. אנחנו מחפשים את הדברים הקטנים שיש להם השפעה גדולה על המשחק. אנחנו עדיין מנסים למצוא רוטציה. בסך הכל יש הרבה כישרון בקבוצה הזאת; אנחנו רק צריכים לקבל ביטחון, ושהשחקנים יבינו עבור איזה מועדון בדיוק הם משחקים".

כאשר בורשטיין נשאל איזו מכבי נראה העונה, תשובתו ברורה. "יש לנו שחקנים מוכשרים ואתלטיים, שאוהבים לרוץ. הקבוצה שלנו בנויה בשביל זה. גם הקבוצה שלנו יכולים לרוץ. אנחנו הולכים להיות קבוצה אטרקטיבית בימים שזה יעבוד, אבל עלינו לוודא שזה יקרה כמה שיותר. מצד שני, הדברים שלוקחים יותר זמן, כמו לדעת איך לקרוא את הגנת היריבה והכימיה הקבוצתית, אלו דברים שעדיין חסרים לנו. יש קבוצות שלא יאפשרו לנו לרוץ, כפי שקרה במשחק הקודם מול אולימפיאקוס, ובשביל הימים האלו אנחנו צריכים למצוא את האיזון בין משחק ריצה למשחק מסודר, אבל זה לוקח זמן".

ארויו מתנהג כמו מנהיג

על קרלוס ארויו, חברו לקו האחורי, יש לבורשטיין רק מילים טובות לומר. "קרלוס אדם מאוד-מאוד חיובי. הוא רוצה לעזור לקבוצה ולהוכיח את עצמו, למרות שבכל פעם שיש לו הזדמנות הוא דוחף קדימה את כולם. קרלוס הוא המוציא העיקרי לפועל שלנו בהתקפה, אבל הוא יוצר גם עבור אחרים. בכלל, הוא רואה הכל על המגרש. הוא מביא איתו הרבה ניסיון והוא מתנהג כמו מנהיג".

וכיצד התרשם עד כה ממאמנו החדש, אפי בירנבוים? "אפי הוא מאמן של שחקנים", אומר בורשטיין. "השחקנים ימותו עבורו על המגרש. הוא יכול להיות החבר הכי טוב שלך, אבל במהלך משחק הוא לא יהסס לתת לך מכה בכל רגע נתון, אם עשית טעות. הוא מאוד מנוסה, קורא ומרגיש את המשחק טוב מאוד, אבל לא רק את המשחק, אלא גם את השחקנים. אפי מרגיש את כולם. זה נכון שהוא מעולם לא אימן ביורוליג, אבל כדורסל זה כדורסל. אני מניח שהעובדה ששיחקנו במהלך תקופת ההכנה מול הקבוצות הטובות ביורוליג עזרה גם לו. ניסיון עוזר לכולם".

לשאלה מי הפייבוריטיות שלו העונה לפיינל פור היורוליג (שייערך, כידוע, בברלין), השיב בורשטיין כי "צסק"א תמיד מתחרה חזקה. מן הסתם גם מצפים משתי היווניות הבכירות, פנאתינייקוס ואולימפיאקוס, שיהיו שם. כרגע נראה שפאו יותר מאומנת, אבל זה בגלל שיש שם קבוצה שרצה יחד כבר שנים, ואני מאמין שבמהלך העונה זה יתאזן, כי לאולימפיאקוס יש המון פוטנציאל. בנוסף, גם ברצלונה היא קבוצה שעשתה החתמות גדולות הקיץ, כמו חואן קרלוס נבארו ודיוויד אנדרסן, אז אני יכול לקחת גם את בארסה בחשבון כיריבה חזקה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully