וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד בן שלושים

21.10.2008 / 12:00

קבלו את גילי מוסינזון החדש: מחושב יותר ("גם ליי אפ זה 2 נקודות"), אופטימי לגבי ראשל"צ ("החיבור מצוין"), ועושה רק מה שאשתו אומרת

עם סיום העונה שעברה, אחרי מסע ארוך בו הצליחה הפועל גליל עליון להישאר בליגת העל, היה נדמה כאילו אבן גדולה ירדה מליבו של גילי מוסינזון. הפורוורד, שחגג 30 אביבים לפני פחות מחודש, הציג את עונת השיא שלו בקריירה עם 12.8 נקודות ו-6.2 ריבאונדים למשחק. אלא שאם לצד המספרים הללו היתה רשומה כוכבית קטנה המציינת כי הקבוצה ירדה ליגה, סביר שגם מוסינזון עצמו היה יודע שהסטטיסטיקה האישית היא חסרת חשיבות. אחרי ההישארות, ולמרות שנראה היה כי מוסינזון מצא את מקומו בקבוצה, הוא לא נשאר בגליל, ואחרי מגעים קצרים עם הפועל ירושלים, חתם דווקא במכבי ראשון לציון המתחדשת. זו תהיה הקדנציה השניה שלו בעיר היין.

"אני חושב שעשינו תקופת הכנה יפה עם הרבה משחקים ואני מאמין שאנחנו מוכנים בצורה מספקת", מספר מוסינזון בראיון לוואלה! ספורט על ההכנה של קבוצתו עד כה. "מהרגע הראשון שפגשתי את החבר'ה זה היה נראה טוב, הם אנשים באמת נחמדים. אני חושב שמה שמייחד אותנו מעבר למאמן הקוסם, זה שכל שחקן בקבוצה הוא משהו שונה. יש לנו עגבניה, מלפפון, בצל וגמבה. כל אחד זה משהו אחר, ממלא פונקציה אחרת על המגרש. החיבור הוא מצוין".

היתה לכם סדרת משחקי אימון טובה. בדיעבד, האם התבוסה לאולימפיאקוס היתה משחק שעדיף היה לוותר עליו?

"תמיד כיף לשחק מול קבוצות ברמה גבוהה, אפילו שהפסדנו. מול קבוצות כאלה אתה יכול רק להשתפר, מה גם שזו היתה חוויה לכל העיר, שבאה וראתה את הפתיחה של האולם מול כזאת קבוצה. אם זו תהיה מסורת - להביא קבוצה גדולה כל שנה, זה יהיה מדהים. היה ערב יפה".

אתה חושב שהציפיות מכם להגיע לפיינל פור או לסיים בצמרת הגבוהה מוגזמות?

"בגלל ששינו את השיטה השנה, אז אם אתה מסיים במקום השישי-שביעי, ולא בשמיני, שם סביר שתפגוש את מכבי תל אביב, אז פתאום שיחקת מול נהריה בחצי גמר הפיינל פור והנה - אתה בגמר. הכל פתוח וראו את זה בגביע ווינר, אין הבדלים גדולים בין הקבוצות - זה לא כזה מוגזם לדבר על פיינל פור. אבל הפעם אין מקום לטעויות, כי יש רק שני סיבובים".

דאנקים: הדור הבא

עם הזמן, היה נחשב מוסינזון לשחקן שלא נכנע לשנים. הן עוברות – הוא נשאר ילד. גילי זכור לחלק מצופי הכדורסל בזכות האתלטיות המדהימה שלו, והדאנק המפורסם במדי הפועל תל אביב בדרבי המפורסם מול מכבי. ממרומי גיל 30, נראה כאילו משהו כן השתנה בגישה של מוסינזון כלפי המשחק. "זה בהחלט משפיע על המשחק שלי, לא סתם קיבלתי במקביל לגיל 30 את תעודת המאמן שלי. אני כל כך הרבה שנים בכדורסל, אז אני מרגיש שאני לומד כל יום. אני לא מבין כדורסל במאה אחוז, אבל בכל יום לומדים משהו חדש", אמר הפורוורד. "חוץ מזה שאני קצת זקן ואני גם פולני ואשתי סופגת הרבה תלונות, אז הכל בסדר. עדיין פעם בשבוע שבועיים אני מביא דאנק, אבל לעת זקנה אני מבין שליי אפ זה גם שתי נקודות. פעם מאוד אהבתי להטביע, היום אני גם אוהב להטביע, אבל אני גם אוהב לראות אחרים עושים את זה".

במשך שנים נחשב מוסינזון ל-"ילד הרע" של הכדורסל הישראלי, אחד שלא חשש להיכנס לעימותים ולהגיד את כל שבראשו או על ליבו. כשעולה הנושא, סימולטנית עולה חיוך על פניו. "אני חושב שהיו דברים נכונים, והיו כאלה שהוצאו מהקשרם. בגדול לא הייתי שה תמים. מה שכן, כמו מדונה - השנים עשו לי טוב".

שחקנים היו מפחדים ממך, היית הולך מכות על המגרש. זכורה התקרית עם באסטון כשהיית במדי הפועל. יש סיכוי שזה עוד יחזור?

"גם אחרי התקרית עם באסטון, אחרי 10 דקות יצאתי ואמרתי שאני מגנה כל סוג של אלימות. המסר שצריך להעביר זה 'תתעסקו בכדורסל ותעזבו את השטויות'. אבל זה יכול לקרות. ממרום שנותיי, הנטייה שלי היא לא להיכנס לעימותים מיותרים".

ככה לא בונים חינוך

מוסינזון גדל במחלקת הנוער של הפועל תל אביב, ועד היום הוא נחשב לאחד מאהובי הקהל של אוסישקין ז"ל. בעונה האחרונה של המועדון בליגת העל הוא שיחק בו, וגם היום הוא כואב את כאבו, אבל בלי להצביע אצבע מאשימה. "אין בי כעס כלפי אף אחד. נכון שגדלתי בהפועל, אבל מאז פרשתי כנפיים ועפתי. אני מאמין שהפועל תל אביב תמצא את מקומה ותחזור לליגת העל. זה מועדון גדול שחסר לליגה, אבל כולי מרוכז במכבי ראשון לציון כיום".

קמה להפועל תחליף, הפועל אוסישקין. אם הם יגיעו לליגת העל, זה ישמח אותך כאילו הפועל תל אביב חזרה?

"כל סוג של הפועל תל אביב שתעלה תשמח אותי. אני לא כל כך בקיא בפוליטיקה הפנימית של הפועל אוסישקין או הפועל תל אביב או כל קבוצה אחרת, אבל קהל אדום וקופצני תמיד עושה לי טוב".

כתבו על הכדורסלן הישראלי הרבה דברים רעים הקיץ, בעיקר על הסכומים שהוא מרוויח. אתה מסכים עם מה שנאמר?

"אני חושב שאחרי שנים של שפל, בהן הכדורסלן הישראלי הרוויח סכומים קטנים מאוד, סוף סוף רואים מגמה של עלייה. אבל עדיין לא יכול להיות שעדיף לקבוצה להביא זר ב-100 אלף דולר מאשר להביא ישראלי ב-65 אלף דולר בגלל חוק המיסוי. זו אפליה נגד הכדורסלן הישראלי. אמנם ועדת אגרנט קבעה כי הכדורסלן הזר הוא מודל לחיקוי, אבל אני חושב שהכדורסלן הציוני הוא לא פחות מודל לחיקוי, ולא צריך לעשות חיקוי. אני חושב שאם כבר מדברים על סכומים, ישנה בעיה חמורה יותר. מאמני הנבחרות מקבלים סכומים נמוכים מאוד, בדיוק כמו בחינוך. לילדים בכיתות א-ג צריכים להביא את המורים הכי טובים ולשלם להם בהתאם, לא את המורים ב-1500 שקל שעושים עוד דברים במקביל. זה יותר חורה לי מאשר אם שחקן מסוים מרוויח חצי מיליון דולר לעונה".

מכבי? נישואים

כאמור, מוסינזון כמעט וירד לליגה הלאומית עם הגליל בעונה שעברה. במשך כל שנותיו לא היה חלק מקבוצה שרצה לאליפות, והוא לא נראה מוטרד לגבי זה. "אני חושב שזה חסר ל-90 או 95 אחוז משחקני הליגה. ספציפית בשנה שעברה בגליל, זו היתה העונה הכי קשה שהייתה לי, כי בחיים לא החליפו לי כל כך הרבה מאמנים וזרים. דווקא בגלל שהעונה היתה כל כך קשה קשה אז זה היה כל כך מתוק שנשארנו בליגה. זה הרגיש לי כמו ארבע עונות".

מצד אחד, אומרים עליך שאתה סוג של כישרון מבוזבז. מצד שני, שהמשחק שלך לא יפה לעין. מה דעתך?

"פעם ראשונה שאני שומע שאני כישרון מבוזבז. אני חושב שאנשים רואים כדורסל בצורה אחרת, כל אחד מהזווית שלו, ואני מכבד את כולם, אבל לא חייב להקשיב להם. כדורסל זה הרבה דברים: מהלכים יפים, שלשות, דאנקים, אסיסטים, הרבה דברים. אני רוצה להחשיב את עצמי כאחד שיודע לעשות קצת מהכל. והכי חשוב: נהנה מהמשחק".

אם היית יכול לשנות פעולה אחת שביצעת במהלך הקריירה שלך, מה היא היתה?

"אני לא מצטער אבל על שום פעולה שעשיתי במהלך הקריירה, אבל אולי הייתי צריך לנסוע לקולג'. היה לי אופציה אחרי שחזרתי מהפציעה, בין מכבי חדרה לרמת גן. הייתי בפפרדיין, התאמנתי שם ורצו להחתים אותי בג'וניור קולג' ביוטה. זה לאו דווקא היה עושה אותי כדורסלן טוב יותר, אבל היה שווה את זה בשביל החוויה".

כשלא זומנת לנבחרת ישראל בקיץ האחרון למרות העונה הטובה, אמרת שלא נעלבת. אתה חושב שיש לך מקום בסגל?

"אין לי שום אכזבות או ציפיות. אני אף פעם לא מצפה שיזמינו אותי. ברור שכל שחקן ישראלי רוצה להיות בנבחרת ולייצג את המדינה, ומבחינתי אי אפשר להגיד 'לא' לנבחרת. זה לא משנה אם שחקן איקס או וואי היו או לא היו בנבחרת, מה שחשוב זה שהם עשו הישג מדהים והגיעו לאליפות אירופה, והלוואי שבעוד כמה ענפים היו מגיעים להישגים של הכדורסל ונכנסים לאליפות אירופה. צריך לפרגן לנבחרת".

הרבה שחקנים בישראל מוותרים על דקות משחק כדי לקחת אליפות במכבי תל אביב, ובאירופה וב-NBA זה גם קורה. אפילו אפי עבר למכבי ומאיר טפירו אמר גם שלא יתנגד לעבור. אם שמעון מזרחי ירים אליך טלפון ומציע לך, אתה מצטרף למכבי תל אביב?

"זה כמו שתגיד לי שהיוסטון רוקטס יפנו אליך. הם לא יפנו. חתמתי לשנתיים במכבי ראשון לציון, כך שזה לא ריאלי. גם אם הוא ירים אליי טלפון, אני בשלב בחיים בו אני לא עושה מה שאני חושב - השארתי את עמוד השדרה בבית, ואני עושה מה שאשתי אומרת לי. היא אמרה לשחק במכבי ראשון לציון - אז אני משחק במכבי ראשון לציון".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully