וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרית פורת אלופת ישראל ברכיבה מערבית

האלופה תייצג את ישראל בתחרות המאסטרס באוקלהומה בראשית דצמבר. אשיר קול זכה בגביע המגדלים, אפק קריית אלופת הנוער

בקיבוץ אלונים הסתיימה היום (שבת) אליפות ישראל ברכיבה מערבית על שם משה אביב ז"ל, אשר נמשכה שלושה ימים. את הפרסים לאלופים החדשים העניק שר המדע התרבות והספורט ראלב מג'אדלה.

תארי האליפות הוענקו ב-20 רמות קושי שונות בארבע סגנונות הרכיבה המערבית - הרוכבים מתחרים בארבעה מקצים - מקצי הקאטינג (הפרדת בקר מעדר), הרופינג (תפיסת עגל עם פלצור ושחרורו המידי) הקאו הורס (תצוגת שליטה סוס פרה) והרייניג (תצוגת שליטה בסוס בלבד).

ברכיבה על סוסים גברים ונשים מתחרים יחד ואין הפרדה בין המינים, והדבר בא לידי ביטוי בתוצאות. שרית פורת מחוות אודים וסוסה אינסטנט סטארלייט, היא אלופת ישראל במקצוע הרייניג הפתוח והיא תייצג את ישראל בראשית דצמבר בתחרות המאסטרס הבינלאומית באוקלהומה ארה"ב.

בין כל מקצי הבוגרים נערך גם מקצה ספיח לאליפות הנוער שנערכה לפני שבועיים, וזהו המקצה לקאטינג נוער – הפרדת בקר מעדר. בתואר אלופת ישראל לנוער במקצה הזה זכתה אפק קרייתי בת ה-14 עם סוסה פול ריי, מחוות הר לב שבכפר נטר.

את עיקר תשומת הלב משך ביום האחרון של התחרות מקצה מגדלי הבקר (IRBC) בו עמד סך הפרסים על 14 אלף שקלים, כאשר למנצח הובטחו 5,800 שקלים בנוסף לפסל מרשים. הרוכבים בסגנון הרייניג הפגינו שליטה בסוסים. התחרות חולקה לשתיים, המקצה הראשון התקיים ביום חמישי והמקצה הנוסף בשבת, הניקוד בסיכום שני המקצים קבע את המנצח. אשיר קול מחוות אלונים שזכה ב-283 נקודות, זכה במקום הראשון, כאשר במקום השני דורגו שלושה רוכבים עם 279 נקודות כ"א.

רגע לפני סיום התחרות נערך גם מקצה הפריי סטייל, בו כל מתחרה מבצע תרגילי רייניג באופן חופשי, כאשר הרוכב והסוס מקושטים ומציגים נושא מסוים אשר גם הוא קובע לניקוד. במקום השלישי דורג פיני אביטל מחוות הרלב אשר בתחפושת אינדיאני הוכיח שליטה מדיהמה בסוסו מבלי להעזר במושכות כלל. קאיה אחישר שהציג את אלביס פרסלי סיים שני ואילו במקום הראשון דורג מתן ניסימוב מחוות הרלב שהציג את קפטן הוק וזכה בנוסף לכבוד גם ב-2000 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully