וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: תיקו ביתי לליון

האלופה חילצה 2:2 מול ליל ורשמה משחק שני ללא ניצחון. מארסיי שניה אחרי 1:3 על ולנסיין, ניצחון דרמטי לפריז סן ז’רמן 2:3 מול לוריין

עם הידיעה שהליגה לא תושבת בשבוע הבא, לאחר שאירגון השחקנים קיבל את מבוקשו והסיר את האיום בעקבות פשרה עם נשיאי המועדונים, שבו הקבוצות הצרפתיות למשחקי הליגה במסגרת המחזור התשיעי.

במשחק המרכזי של המחזור פגש קלוד פואל, מאמן האלופה ליון, את קבוצתו לשעבר ליל וגילה שהשאיר שם בסיס מצוין. ליל, בהדרכתו של רודי גרסיה, הקשתה על האלופה בסטאד דה ז'רלאן וסיימה בתיקו 2:2. לליון זהו משחק ליגה שני ללא ניצחון והפער מהמקום השני עלול לרדת לנקודה בלבד, במקרה שמארסיי תנצח מחר (ראשון) את ואלנסיין. עוד הערב: בורדו עלתה למקום השני בעקבות 0:2 על טולוז, ופ.ס.ז' ניצחה במשחק דרמטי את לוריין 2:3.

ליון - ליל 2:2

האלופה ניצלה את פגרת הנבחרות כדי להתאושש מהפסד הבכורה מול ראן, אבל ליל לא התכוונה לוותר מראש. סיפור המשחק היה כמובן המפגש המרגש בין מאמן האלופה לשחקניו לשעבר בליל, המכונים בצרפת "תינוקות פואל", אותם ליווה בשש השנים האחרונות.

אדיל ראמי, אחד השחקנים שפואל הפך מאלמוני לשחקן סגל נבחרת צרפת, העלה את ליל ליתרון בדקה ה-14, כשנגח פנימה כדור חופשי שהגביה הברזילאי מישל בסטוס. ליון חזרה גם היא מכדור חופשי, כשז'וניניו ירה כדור שפגע במגן שג'ו ונכנס פנימה. השער השני של ליל נכבש, איך לא, מבעיטה חופשית אדירה של מישל בסטוס בדקה ה-62. בדקה ה-76 ז'וניניו היה שוב האיש של ליון, כשכדור קרן שלו הגיע לאיטלקי פאביו גרוסו, שכבש במשחק הקאמבק שלו.

בורדו - טולוז 1:2

הדרבי של דרום מערב צרפת הפגיש שתיים מקבוצות הצמרת של הליגה, כשטולוז המפתיעה התארחה בשבאן דלמאס אצל סגנית האלופה בורדו. איש השבוע בצרפת, יוהאן גורקוף, שכבש את שער הבכורה שלו בנבחרת מול רומניה, העלה את בורדו ליתרון בדקה ה-29, אחרי שהשתחל באלגנטיות ("אינסטינקט", כפי שהוא כינה זאת בתום המשחק) בין שלושה שחקני הגנה וירה לרשת של סדריק קראסו.

החלוץ דוד בליון, שקיבל הזדמנות נדירה בהרכב, שם את השני של בורדו בדקה ה-40. אטיין קאפווה הצעיר צימק בתוספת הזמן לסגולים. טולוז מפסידה לראשונה אחרי חמישה משחקים, ושוב מראה שמול הגדולות באמת עדיין קשה לה. בורדו עולה זמנית למקום השני.

פריז סן ז'רמן - לוריין 2:2

פול לה גוון הלחוץ קיווה שחזרתו של קלוד מאקללה מפציעה תביא עימה את השינוי, אך פ.ס.ז' המשיכה לזייף. קבוצת התחתית של כריסטיאן גורקוף עלתה ליתרון חוץ מפתיע בדקה ה-13 מנגיחה של רפיק סעיפי, שנאלץ לצאת בדקה ה-28 עקב פציעה. פבריס פנקראט נגח בצד השני את השיוויון (22), אבל לוריין ירדה למחצית כמובילה, אחרי שער של פבריס אבריאל בדקה ה-38.

את המחצית השנייה החלו הפריזאים בהתלהבות וגיום הוארו השווה בנגיחה בדקה ה-49, הודות לבישול של הברזילאי סיארה. למחליף לוריס ארנו הספיקו 3 דקות על המגרש, במשחק הבכורה שלו העונה, כדי לכבוש בדקה ה-87 (גם כן בנגיחה) את שער הניצחון הדרמטי של פ.ס.ז'. לה גוון יכול להגיע רגוע לקלאסיקו מול מארסיי בשבוע הבא.

נאנט - סנט אטיין 0:1

הירוקים שבו חבולים מפגרת הנבחרות, לאחר שאיבדו מספר שחקנים בפציעות. עם מרכז שדה חסר היה לסנט אטיין קשה מדי, בטח מול נאנט המשתפרת של אלי בופ. כריסטיאן בקאמנגה, שסידר לנאנט ניצחון חוץ בגרנובל במחזור הקודם, היה במקום שוב כדי לנגוח פנימה כדור קרן (28) ולתת לעולה החדשה עוד אוויר לנשימה.

מונאקו - ניס 2:1

הקבוצה מהנסיכות נמצאת במדרון התלול ומתקשה לעצור. הכדורגל ההגנתי של ריקרדו לא מוכיח את עצמו במונאקו, שרגילה לסטנדרטים אחרים, ומה שיוצא כרגע זו קבוצת תחתית. ניס ידעה שזו הזדמנות להשיג עוד ניצחון חוץ, ועלתה ליתרון בדקה ה-9 משער של חביב באמוגו. הארגנטינאי לאנדרו קופרה החזיר את מונאקו למשחק בפנדל בדקה ה-39, אבל המילה האחרונה הייתה של אמרס פאה (57), שסידר ניצחון רביעי העונה לניס.


במשחקים נוספים:

סושו - לה האבר 1:1
לסושו: ולטר בירסה (72). ללה האבר: אמדו אלסאן (45).

קון - גרנובל 2:2
לקון: סטיב סבידן (24), ניקולא פלורנטן (58). לגרנובל: נאסים אקרור (19), דניאל מוריירה (74).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully