וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר גביע ווינר: הפועל ירושלים ניצחה 69:84 את נהריה

גודס ושחקניו פתחו את העונה ברגל ימין, כשניצחו את הקבוצה של ג'ינו 69:84 בגביע ווינר, והניפו גביע היסטורי בטורניר. 27 נקודות לבאוורס

הכדורסל הישראלי חילק הערב (חמישי) תואר ראשון לעונת 2008/9, כשקבוצות עירוני נהריה והפועל ירושלים נפגשו בגמר גביע ווינר במלחה. נהריה פתחה יתרון גדול ברבע הראשון, אך ירושלים צימקה בנחישות, שברה את הסגולים ברבע הרביעי ושייטה לניצחון 69:84, שהעניק לה זכייה היסטורית בגביע ווינר. אחרי קיץ לא קל, ואחרי שבעונה שעברה הקבוצה ממלחה קרסה בליגה ובאירופה, הירושלמים יכולים לשאוב אופטימיות מהדרך בה שיחקו בטורניר שפתח את עונת הכדורסל, ומהאופי שהפגינו מול נהריה.

ירושלים זכתה בגביע ללא שניים משחקני המפתח שלה, אדם הלסקה שסובל משבר בעצם המסרק ברגל וייעדר בין שלושה שבועות לחודש וחצי, ומורן רוט, שסובל מפציעה במפשעה. מי שלקח פיקוד על הקבוצה היה טימי באוורס, שקלע 27 נקודות, ובקור רוח סחב את ירושלים על גבו. באוורס נעזר ביכולתם הנהדרת של עומאר סניד (21 נקודות) ויובל נעימי (17 נקודות), שהשלשות שלו העניקו רוח גבית חזקה לירושלמים.

נהריה יכולה להיות מאוכזבת. היא נטלה את רסן המשחק בפתיחה, התקפתה שטפה והמשחק שוחק בקצב שלה, אבל נהריה, שניצחה רק פעם אחת במלחה מאז עלתה לליגת העל ב-2002/03, שוב סבלה מאותה שבריריות המאפיינת אותה לאורך השנים. יעקב ג'ינו בנה קבוצה נהדרת, שיודעת לרוץ, אבל הפעם הקו האחורי הישראלי של הסגולים לא סיפק את הסחורה. לקבוצה גם חסר גבוה ישראלי דומיננטי, ופציעתו של מושון יעקוסי ברבע השלישי עלולה להיות בעוכריה של הקבוצה בתקופה הקרובה.

מהלך המשחק

המשחק נפתח בקצב מהיר, נהריה טסה ל-5:14 בעזרת נקודות של גרג ברונר ויוגב אוחיון, וגיא גודס הזעיק פסק זמן. הירושלמים לא חזרו טוב מפסק הזמן, וגם כשטימי באוורס ניהל את ההתקפה, המארחים לא הצליחו לייצר נקודות. גודס הכניס את ארז מרקוביץ' וראשון קלארק בניסיון לשנות מומנטום. הסגולים המשיכו לרוץ, לקלוע שלשות במשחק מעבר וליהנות מיד קטלנית של רון לואיס (9 נקודות ברבע הראשון). בסיום הרבע הראשון הוליכה נהריה 10:26.

טימי באוורס איפס את היד בתחילת הרבע השני והפיח חיים בשורות ירושלים. נהריה הצליחה לשמור על הפרש דו ספרתי בזכות יכולת טובה של גרג ברונר. באוורס (13 נקודות במחצית) המשיך לסחוב את ירושלים על גבו, ונעזר בנקודות של טרוויס ווטסון ויובל נעימי. בשתי דקות האחרונות של הרבע ירושלים הפגינה התלהבות, רצה 0:10 ועצרה את נהריה בעזרת שמירה אזורית. במחצית הוליכו הסגולים 35:39.

ארון מגי וגרג ברונר פתחו חזק את הרבע השלישי והעלו את נהריה ל-37:47. ירושלים התעשתה ושלשה של נעימי חתמה ריצת 2:11 שהקטינה ל-49:48. שתי הקבוצות מיעטו להחטיא, ירושלים דייקה מחוץ לקשת, התנפלה על הכדורים החוזרים ועלתה ליתרון ראשון במשחק עם שלשה של נעימי, 56:57. 20 שניות לסיום הרבע נפגע פורוורד נהריה, מושון יעקוסי, בברכו השמאלית, כשחדר מול ארז מרקוביץ', ולאחר טיפול קצר הורד צולע מן המגרש. בסיום הרבע הוליכה ירושלים 56:59.

ירושלים המשיכה באותו הקצב גם בתחילת הרבע הרביעי, ועצרה את נהריה בצבע. רביב לימונד המשיך ביכולתו החלשה ונהריה נראתה אובדת עצות אל מול הנחישות הירושלמית.באוורס העלה את ירושלים ליתרון 11, נהריה לא הצליחה למצוא את הסל והמשחק ברח לה מהידיים. בסיום ניצחה ירושלים 69:84 והניפה, לראשונה בתולדותיה, את גביע ווינר.

סטטיסטיקה

קלעו להפועל ירושלים: טימי באוורס 27 (6 מ-10 ל-3), עומר סניד 21, יובל נעימי 17 (5 מ-8 ל-3), טראוויס ווטסון 7 (9 ריבאונדים), שרון ששון 5 (11 ריבאונדים), ארז מרקוביץ' 4, בן לזר 3.

קלעו לעירוני נהריה: ארון מגי (6 ריבאונדים) 14 נקודות, גרג ברונר (10 ריבאונדים) ורון לואיס 12 כל אחד, טוני וושהאם 9, מושון יעקוסי 7, יוגב אוחיון 6, רביב לימונד 5, ערן סעודאי 4, כן שותפו ניצן חנוכי ודניאל גור-אריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully