וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיו של וייה

החלוץ הספרדי העניק לנבחרתו ניצחון דרמטי 1:2 בבלגיה. אנגליה עשתה את העבודה עם 1:3 בבלארוס, תיקו מביך לפורטוגל מול אלבניה

איזה כיף, כמה נחת. אחרי יום שבת גדול של לא מעט משחקים בינלאומיים במוקדמות מונדיאל 2010, נערך מחזור נוסף הערב (רביעי) ואיתו מספר משחקים חשובים שענו על כמה שאלות והציבו אחרות במקומן.

בית 1 העמיד את פורטוגל במוקד ונדמה שאחרי ה-0:0 המשפיל בבית מול אלבניה, יהיה זה קרלוס קיירוש שיעלה על המוקד בארצו.. מאכזבת אחרת, צ'כיה, השיגה את ניצחונה הראשון במסגרת בית 3, כשגברה 0:1 על סלובניה.

בבית 4 רוסיה חזרה למסלול הניצחונות עם 0:3 על פינלנד, כשגרמניה התקשתה מול ווילס אבל השיגה לבסוף את ה-0:1 הקטן. בבית 5 נערך אחד המשחקים המסקרנים של הערב, בסופו אלופת אירופה ספרד המשיכה ברצף המדהים שלה וניצחה 1:2 משער של דויד וייה בדקה ה-88. טורקיה, שקיוותה להיצמד לספרד, איבדה שתי נקודות יקרות בצורה מביכה מול אסטוניה (0:0).

אנגליה יצאה לבלארוס, במסגרת בית 6, ועשתה את העבודה על הדשא, עם 1:3 בדרך לפתיחה המוצלחת ביותר שלה במוקדמות ואילו בבית 7, המסתמן ככזה שצפוי להיות צמוד במשך חודשים ארוכים, סרביה טיפלה באוסטריה כפי שעשתה לליטא, עם 1:3 מרשים.

בבית 8 חזרה איטליה למסלול הניצחונות, אחרי 1:2 קשה מול מונטנגרו, בעוד אירלנד ניצחה את קפריסין 0:1. בבית 9 המשיכה הולנד במסע הניצחונות שלה, כששער של מארק ואן בומל הספיק לה ל-0:1 בנורבגיה.

בית 1

פורטוגל - אלבניה 0:0

אחרי שני משחקים ללא ניצחון, מול היריבות החזקות שלה בבית, פורטוגל הייתה נואשת לשלוש נקודות מול אלבניה החלשה ממנה. הכניסה הלא חלקה של קרלוס קיירוש לתפקיד עשתה כותרות בפורטוגל, ונדמה שעוד ידובר בה בעתיד הקרוב.

האלבנים, שנוצחו בשבת על ידי הונגריה, איבדו שחקן בדקה ה-42, אבל זה לא מנע בעדם מלהציק לפורטוגלים לאורך כל המשחק. הכלים ההתקפיים של פורטוגל, בהנהגתו של כריסטאנו רונאלדו, פשוט לא יכלו לפרוץ את הביצורים בהגנת אלבניה ורשתו של אריאן בקאי נשארה נקיייה. עוד תוצאה מביכה לקירוש בקדנציה הנוכחית שלו בנבחרת.

מלטה - הונגריה 1:0

הנבחרת האורחת של ארווין קומאן ניצחה את אלבניה בשבת, ועכשיו הוסיפה עוד שלוש נקודות למאזנה מול יריבה נחותה ממנה. המלטזים עדיין לא כבשו שער ונוצחו בכל משחקיהם עד עתה. לפחות הפעם היה רק כדור אחד ברשת, כאשר שאנדור טורגלה כבש את שער הניצחון ההונגרי בדקה ה-23.

בית 3

צ'כיה - סלובניה 0:1

אחרי שהציגה כדורגל מאכזב ביורו, פתחה צ'כיה גם את מוקדמות המונדיאל בצורה רעה. אחרי תיקו והפסד, הנבחרת של פטר ראדה הייתה חייבת ניצחון, ולמזלה סדר המשחקים ייעד לה מפגש ביתי מול סלובניה כדי להשיג אחד כזה. סלובניה אמנם הוליכה את הבית יחד עם פולין לפני המחזור, אבל הנאיביות שלה מוכיחה כי יש עדיין הבדל בינה לבין הדרג הבכיר של אירופה.

במחצית הראשונה נכשלו ניסיונות הכיבוש של הצ'כים, אבל המאמן הצעיר יכל להירגע מעט בדקה ה-62, אז הכניע ליבור סיונקו את סמיר האנדנוביץ' וקבע למעשה את תוצאת המשחק. צ'כיה אמנם מתעוררת מאוחר, אבל ניצחונה הראשון במוקדמות אמור לסבך את הבית, בו הכל כרגע פתוח.

סלובקיה - פולין 1:2

למרות תיקו ביתי מול סלובניה במחזור הפתיחה, הפולנים התאוששו עם שני ניצחונות, על סן מרינו וצ'כיה והם נראו בטוחים בדרכם לאחד משני המקומות הראשונים. עד הערב. אבי סמולארק אמנם העלה את פולין ליתרון מאוחר בדקה ה-70, ונתן את התחושה שהפולנים בדרך לעוד ניצחון, אלא שאז הסלובקים התעוררו.

למרות שכבר ניצחו פעמיים, הסלובקים חיכו למשחק כזה, מול יריבה רצינית אותה צריך לנצח כדי להצהיר כוונות. בדקה ה-85 הגיע השיוויון של החלוץ סטניסלב ססטאק, שניצל את המומנטום והשלים את המהפך הדרמטי עם שער נוסף בדקה ה-87.

צפון אירלנד - סן מרינו 0:4
לצפון אירלנד: דיוויד הילי (30), גרנט מקאן (42), קייל לאפרטי (55), סטיבן דיוויס (74)

בית 4

רוסיה - פינלנד 0:3

שחקניו של חוס הידינק שאבו עידוד מהיכולת הטובה שהציגו במחצית השנייה של משחק ההפסד לגרמניה בסוף השבוע, והערב הם דאגו קודם כל לנקודות ורק אחר כך ליכולת. פאבל פוגרבניאק פתח בחוד לצד אנדריי ארשבין המצוין, אבל שער היתרון הרוסי הגיע מכיוון לא צפוי, כשפטרי פסאנן הפיני הכניע את שוערו יאסקליינן בדקה ה-23.

20 דקות במחצית השנייה ורוסיה שוב נעזרה בפינים האדיבים כדי לכבוש. הפעם כדור של הקפטן סרגיי סמאק פגע במגן ולי לאמפי ונכנס פנימה. אנדריי ארשבין חתם את תוצאת המשחק עם שער סולו בדקה ה-88. פינלנד נוחלת את הפסדה הראשון במוקדמות, אחרי תיקו עם גרמניה וניצחון דחוק על אזרבייג'אן, ומאבדת גובה במאבק על המקום השני בבית.

גרמניה - וויילס 0:1

הנבחרת של יואכים לאו ממשיכה בדרכה הבטוחה לעבר עוד מונדיאל, למרות שהפעם התצוגה הייתה יחסית מאכזבת והתוצאה בסיום מינימלית. הגרמנים עברו מחצית מתסכלת ורק בדקה ה-72 השיגו את השער המיוחל, כשהרגל הימנית של פיוטר טרוכובסקי מצאה את הרשת הוולשית. גרמניה מוליכה את הבית עם 10 נקודות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

בית 5

בלגיה - ספרד 2:1

הבלגים נמצאים בשלבי התאוששות מכמה שנים רעות ותקוות 50 אלף אוהדיהם הייתה לשים סוף לרצף 25 המשחקים ללא הפסד של אלופת אירופה ספרד.

זה התחיל טוב עבור הבלגים, עם שער יתרון בדקה ה-7 של המפציץ ווסלי סונק, שמקפיד לכבוש בכל מחזור. אנדרס אינייסטה ירה לחיבורים של סטין סטיינן את השיוויון בדקה ה-36 והוריד את הקבוצות למחצית בתיקו 1:1. ספרד, כמו אלופה גאה, חיכתה עד לדקה ה-88 כדי לצאת עם כל הקופה, כשדויד וייה נגח לרשת והשתיק את הבלגים.

אסטוניה - טורקיה 0:0

אחרי ניצחון ביתי דחוק על בוסניה, הטורקים קיוו למשחק קל יותר בטאלין, מול נבחרת שהפסידה בכל שלושת משחקיה עד כה וספגה 13 שערים. אבל חניכיו של פתיח טרים התבדו, והאסטונים עשו הכל כדי להקשות על חייהם ולהשיג מיני הפתעה. התיקו הזה ממש לא משרת את הטורקים, שתיכננו לברוח מעט לבלגיה ובוסניה במאבק על המקום השני בבית.

בוסניה - ארמניה 1:4

הבוסנים קיבלו בשמחה את יריביהם מארמניה ושלחו אותם הביתה עם ארבע חתיכות. הארמנים הגיעו אחרי שלושה הפסדים וידעו שלבוסניה יש מספיק כלים כדי להכריע משחק כזה. אמיר ספאחיץ' (31), אדין דזקו (39) וזלטן מוסלימוביץ' (55 ו-89) השתתפו בחגיגה. וגן מינסיאן (85) כבש את שער הזכות הראשון של הארמנים, במשחק בו שפט הישראלי אסף קינן.

בית 6

אנגליה - בלארוס 1:3

מי היה מאמין? פאביו קאפלו אחראי לפתיחה הטובה בהיסטוריה האנגלית במוקדמות. כל הביקורות להן זכה דון פאביו נעלמו עם הניצחונות במשחקי הפתיחה בבית 6, במיוחד זה בקרואטיה, ועכשיו הפנים של האנגלים קדימה.

סטיבן ג'רארד, שסיפר השבוע עד כמה הוא רוצה להציג יכולת משכנעת גם בנבחרת, הבקיע שער נהדר כבר בדקה ה-12. אנגליה לא הבריקה וראתה את בלארוס חוזרת למשחק, כשפאבל סיטקו דחק מקרוב בדקה ה-28. כאן נכנס לפעולה וויין רוני, שבדקה ה-50 קיבל כדור גדול מאמיל הסקי ומצא את הרשת. רוני השלים צמד בדקה ה-74, אחרי מהלך נפלא בינו לבין סטיבן ג'רארד. האוהדים האנגלים בהחלט יכולים להיות מעודדים מההברקות של שחקניהם ובעיקר מהתוצאות בעידן קאפלו.

קרואטיה - אנדורה 0:4

סלאבן ביליץ' היה מרוצה מהחזרה של נבחרתו עם נקודה מאוקראינה, וגם הניצחון הקליל מול אנדורה לבטח מוסיף לו למצב הרוח. שחקני הבונדסליגה היו הבולטים הפעם בשורות הקרואטים. איבן רקיטיץ' כבש את הראשון (17) ואיביצה אוליץ' הוסיף את השני (32) אחרי החמצת פנדל של לוקה מודריץ'. קשרה של טוטנהאם כיפר על ההחמצה עם שער בדקה ה-75 וראה את רקיטיץ' מדייק מהנקודה ומשלים צמד בדקה ה-87.

בית 7

אוסטריה - סרביה 3:1

אחרי ניצחון ענק על צרפת ותיקו במשחק ידידות מול איטליה, נראה היה שהכדורגל האוסטרי חזר, אבל לאחר מכן הגיעו הפסד בליטא ותיקו משפיל באיי פארו וגם קארל ברוקנר הנהדר הבין שהוא הגיע לנבחרת הרבה פחות טובה מצ'כיה אותה הוא אימן שנים ארוכות. עם החזרה הביתה, הייתה באוסטריה תקווה שהמצב ישתנה, אבל מסתבר שהמצב קשה משחשבו.

סרביה, שהשביתה את האופוריה הליטאית בשבת, עשתה את אותו הדבר על כר הדשא באוסטריה. בליץ של 10 דקות הספיק לסרבים כדי לגמור את המשחק מוקדם מהצפוי ולאפשר לקהל האוסטרי להוציא את זעמו על השחקנים המקומיים. מילוש קרסיץ' (14), מילאן יובאנוביץ' (18) ואיבן אוברדוביץ' (24) נעצו את המסמרים בארון האוסטרי בדרך אל המקום הראשון. יאנקו (80) רק צימק.

ליטא - איי פארו 0:1

הליטאים התאוששו מהשלישייה שספגו בסרביה וניצלו את המשחק מול היריבה החלשה כדי להשיג ניצחון שלישי בארבעה משחקים. תומאס דנילביצ'יוס, חלוצה של ליבורנו האיטלקית, כבש את שער הניצחון לזכות הנבחרת של ז'וזה קוסיירו בדקה ה-22.

בית 8

איטליה - מונטנגרו 1:2

בגלל כמה פציעות של מספר שחקני מפתח, מרצ'לו ליפי העלה הרכב יחסית חסר ניסיון מול בולגריה בשבת, אבל השחקנים עשו את העבודה וסיימו את התמודדות ב-0:0. גם מול מונטנגרו חסרה איטליה שחקנים ולכן אולי אפשר לתת להם הנחה לגבי היכולת. אלברטו אקווילאני (8) העלה את האזורי ליתרון מוקדם, אבל חברו ברומא, מירקו ווצ'יניץ' הימם את האיטלקים עם שיוויון בדקה ה-19. למרות זאת, אקווילאני החזיר את היתרון לאיטליה בדקה ה-29 והתוצאה החזיקה עד הסיום.

אירלנד - קפריסין 0:1

כשהאירים ראו את תוצאות הגרלת המוקדמות, הם בוודאי החסירו פעימונת. הנבחרת הירוקה-לבנה פגשה את הקפריסאים גם במוקדמות יורו 2008, אבל הושפלה בלרנקה 5:2 וסיימה מולם ב-1:1 בלבד בדאבלין. באותם ימים עמד סטיב סטונטון על הקווים, אבל כעת, עם ג'אובני טראפטוני המנוסה, האירים השיגו נקמה. רובי קין, חלוצה של ליברפול, היה האיש של אירלנד עם שער מוקדם בדקה החמישית שהחזיק עד לסיום.

גאורגיה - בולגריה 0:0

שתי הנבחרות הגיעו אחרי תיקו ביתי בשבת - גאורגיה מול קפריסין ובולגריה מול איטליה - ונראה שהתוצאה מצאה חן בעיניהן. לבולגריה זהו תיקו שלישי בשלושה משחקים, ונראה שבנבחרת של פלאמן מרקוב יש בעיה בכל הקשור לכיבוש שערים. דמיטאר ברבאטוב שוב לא הצליח למצוא את הרשת ונראה שהוא זקוק לקצת עזרה מקדימה. גם גאורגיה תחפש את הניצחון הראשון שלה רק בהתכנסות הבאה.

בית 9

נורבגיה - הולנד 1:0

הנבחרת הביתית רוצה מאוד לחזור לטורניר גדול לראשונה מאז יורו 2000, אבל ההפסד הערב, שמתווסף לשתי תוצאות התיקו המוקדמות, מקטין מאוד את הסיכויים. נורבגיה דווקא הגיעה ליותר מצבים, באמצעות החלוצים סטפן איברסן וג'ון קארו, אבל השער של אדווין ואן דר סאר נשאר נעול.

מארק ואן בומל, שהיה מסוכסך עם המאמן הקודם ואן באסטן וחזר בקמפיין הנוכחי, העניק שי בדמות שער ניצחון לברט ואן מרוויק, אביה של אישתו. הקשר של באיירן מינכן ירה פנימה כדור שטוח מימין לשמאל בדקה ה-64 והציב את הולנד בראשות הבית עם מאזן מושלם אחרי שלושה משחקים. הדרך לדרום אפריקה נראית סלולה מתמיד עבור האורנג'.

איסלנד - מקדוניה 0:1

הסקנדינבים, שעוברים ימים לא קלים עם המצב הכלכלי במדינתם, יכולים להתנחם בניצחון בכורה במוקדמות ויציאה מהמקום האחרון בבית. וייגר פל גונארסון (16) היה שם כדי לסדר את שלוש הנקודות לנבחרתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully