וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוג לדרמה

14.10.2008 / 18:44

הרמה בליגה הלאומית בכדורסל שתצא לדרך ביום רביעי, אולי לא גבוהה, אבל מבטיחה, כמו תמיד, הרבה מתח. אור שקדי פותח עונה

את ה-29 למאי 2008 זוכרים הרבה חובבי כדורסל כיום שבו היכתה הפועל חולון את מכבי תל אביב ולקחה לה את האליפות עם סל בשנייה האחרונה של מאליק דיקסון. רוב אותם חובבי כדורסל לא זכו לראות יום קודם לכן את הליגה הלאומית מסיימת את העונה בדרמה חסרת מעצורים, עם שלשה מחצי מגרש בשנייה האחרונה של המשחק האחרון, שלשה ששלחה את עירוני קרית אתא לליגת העל ואת אליצור מכבי נתניה לעונה נוספת בלאומית.

עונת 2008/9 בליגה הלאומית תצא מחר (רביעי) לדרך עם הרבה ציפיות לעונה מותחת וליכולת גבוהה של חלק מהקבוצות. אפילו ערוץ הספורט הרים את הכפפה, רכש את זכויות השידור של הליגה ולפי ההבטחה יעביר בשידור ישיר משחק מהלאומית בימי שלישי בערוץ 5 פלוס לייב. אז קצת לפני שפותחים את הליגה ומתחילים להשתטח על הפרקט במבצר במגידו או באולם הקטן בנתניה, החלטנו לעשות קצת סדר באחות הקטנה של ליגת העל, לנחש מי יהיו שתי המאושרות מתוך 14 קבוצות הליגה שיעפילו לליגת העל, מי ילחם בצמרת, ומי יעביר עונה בתחתית בציפייה לא להגיע לארצית.

המועמדות לעלייה

אם יש קבוצה שמסומנת בצורה בולטת כאחת שצריכה לעשות את העבודה ולהעפיל לליגת העל, זו הפועל עפולה. הקבוצה שירדה רק העונה מהליגה הבכירה, בנתה את עצמה מחדש, לאחר ההתנתקות מהמועצה המקומית גלבוע. בשלב הראשון הוחתם המאמן שרון אברהמי, שהעלה את קרית אתא לליגת העל, והביא איתו את האחים נניקשוילי ואת אורי כהן מינץ. בעפולה המשיכו לעבוד והחתימו את יוסי דדון ועדי פרג והתחמשו גם בזר מהליגה ההולנדית, אבל גולת הכותרת נשמרה לספטמבר, אז הוחתם ברק פלג, אחד השחקנים המנוסים ביותר בישראל, שצפוי לשדרג את הקבוצה. עם זאת ניתן למצוא בעפולה בעיה קלה של גבוהים, כאשר רק שיר לביא הצעיר משמש כסנטר.

לצידה של עפולה נמצאת אליצור מכבי נתניה. המיליונר מייקל קולברן השקיע בעונה שעברה הרבה כסף בנתניה, הוביל את הקבוצה למקום הראשון בתום העונה הסבירה, אך אז נתניה התפוגגה וסיימה בלי הכרטיס לליגת העל. השנה בנתניה בטוחים כי המשימה יותר מאפשרית. סגל ותיק עומד לרשותו של אריק אלפסי שכולל שניים משחקני האלופה הפועל חולון, ליאור לוי וריאן לקסר, ולצידם דורון קרמר ואלירן גואטה. אליהם מצטפרים תומר חולי, שחוזר אחרי עונה במכבי חיפה, ערן אסנטי המוכשר ומספר שחקנים צעירים שיתנו לנתניה דחיפה במאבק על העלייה.

ינסו להפריע

בעונה שעברה הייתה אליצור יבנה אחת הקבוצות המפתיעות של הליגה הלאומית. בעונתה הראשונה בליגה, לאחר מספר שנים בארצית, הייתה יבנה רוב העונה בחלק העליון של הטבלה ואיימה לתפוס אפילו את יתרון הביתיות לקראת הפלייאוף. העונה רוני צוקרמן מעמיד סגל טוב שכולל את הותיקים גיא קנטור ואלון שטיין, לצד שועלי הלאומית דודו אסרף, מאיר בר דוד ואור בן גורן, ועם הסגל הזה ליבנה יש מה למכור. לא רחוק מיבנה נמצאת גם העולה החדשה עירוני נס ציונה, שעשויה להיות הפתעת העונה. הסגל של המאמן חנן הירשוביץ הוא מגוון מאוד וכולל את קבלן העליות ירון להט לצד אילון זגורי, שיצר לעצמו שם בלאומית. אליהם מצטרפים הצעירים טל דן ואופיר סניור ממכבי ראשון לציון, לירון צ'רנה מגליל עליון, סבסטיאן סילברמן מבני השרון, וצפריר וולפר, שחקן נבחרת העתודה של שנת 2000. ביחד עם הזר טוד סוול, ינסו בנס ציונה להפתיע את הצמרת הגבוהה.

עולה נוספת שעשויה להפתיע את כולן היא הפועל קרית טבעון. המאמן עופר רחימי נעזר בתומר שטיינהואר שיהיה אחראי על הניסיון ובאורן בן חמו שכבר העפיל לליגת העל לא פחות מארבע פעמים. לצידם ניתן לציין גם את אור סלע, יגאל ניר וטמיר אריאלי, הזר אלפונסו פו, מה שמבטיח להרחיק את טבעון מהתחתית, ומשם הדרך למעלה פתוחה. קבוצה נוספת שצפויה להיות בצמרת הגבוהה היא מכבי אשדוד, אותה יאמן רמי הדר. אשדוד, שבשנים האחרונות התנדנדה במרכז הטבלה, בנתה סגל שבנוי על מספר שחקנים ותיקים לצד שחקנים צעירים מאוד מוכשרים. בצד הותיק נמצאים תומר אטלס, יריב רוקני ונער הפוסטר לשעבר של מכבי תל אביב אסף דותן, ובצד הצעיר ניתן למצוא את דורי אסף, גל איתן ועומר רוב, הבן של איתן. הסיפור החם באשדוד הוא הזר דוויט בראוינגטון שהגיע מהמכללות, בשל העובדה שהשחקן משתמש בשני מכשירי שמיעה וסובל מאובדן של 60 אחוז מיכולת השמיעה שלו.

שאר העולות ושאר ירקות

הפועל בארי, הנציגה של חבל עזה בליגה השנייה, תהיה השנה אחת הקבוצות עם הסיפורים היפים של הליגה, בעיקר בשל האזור בה היא משחקת והעניין שהקבוצה מעוררת בקיבוץ. על הפרקט ינסו חן גונשור הצעיר ביחד עם הזר סדריק ג'ונסון והקפטן איתי כהן להיות הרוח החיה שתנסה למנוע מבארי לחזור אחרי עונה אחת בלבד לליגה הארצית. העולה הרביעית, אליצור כוכב יאיר, היא בעיקר הקבוצה הצעירה בליגה. שחקן אחד בלבד מעל גיל 30, לצד שחקנים צעירים מוכשרים ינסו להשאיר את העולה החדשה בליגה. מי שצפויים לבלוט הם גלעד הירש ורביב פיטשון.

במגידו ידעו בשנתיים האחרונות הרבה רגעים של אושר. העונה נראה כאילו הפועל יקנעם/מגידו תאלץ להלחם בחלק התחתון של הטבלה. המאמן אורן עמיאל, שהספיק כבר להפסיד בבית בגביע, יקווה ששחקני הבית, הרן שיפמן ביחד עם רימון יבזורי, האח של דגן, והצעירים אלירן סיוון ועידו סטולרו ידעו לקחת את המושכות. נתי כהן יוביל את מכבי הוד השרון בתקווה להכנס לשמונה הגדולות ולא לפלייאוף התחתון. כדי לעשות זאת הוא יצטרך עונה טובה מיבגני ליוטרין הגבוה ומעודד ברנדווין שעשה עונה טובה אשתקד ברמלה. הזר בלייק המילטון צפוי להיות השחקן הבולט בסגל של הוד השרון, שכבר הספיקה להעפיל לסיבוב השני בגביע. מי שהפסידה להוד השרון בגביע היא הפועל לב השרון, שנמצאת בלאומית בעיקר בזכות העובדה שהפועל באר שבע הורדה בעקבות בעיות בתקציב. המאמן דני נגב יודע שהסיכוי להשאר עונה נוספת בליגה הוא לא גבוה, והסגל שלו כולל בעיקר שחקנים צעירים ואת הזר אדריאן אוטר שהגיע אחרי שנזרק מקרית טבעון.

רק בעונה שעברה חגג עופר חירותי אליפות כעוזר מאמן של הפועל חולון, והעונה הוא יקווה להמנע מהפלייאוף התחתון עם חבורה מוכשרת שציוות לעזרתו ברמלה. הצעירים יפתח בוכמן, חן זיגדון, יועד בית יוסף ואחיעד בוקרא יהיו הרוח החיה מאחורי הקבוצה שתיעזר כמו תמיד בדיימון פטרסון הותיק (40) שבאופן קבוע נותן את התפוקה. אם בותיקים עסקינן, הפועל נצרת עילית מתהדרת בזקן שחקני הליגה, סטנלי ברנדי שימלאו לו 41 אביבים בעוד כחודש. המאמן משה גרשון צירף לסגל את טל רונן הצעיר ואת רז מנשה שעלה ליגה עם קרית אתא, וביחד עם זיו תבור שכמעט ומנע את העלייה של גבעת שמואל בעונה שעברה, ינסו להגיע שוב לפלייאוף העליון. חנוך מינץ היה אמור להיות המאמן של בית"ר בנימינה, מהקבוצה היותר נחמדות בעונה שעברה, אך עוד לפני פתיחת העונה הוא התפטר. למאמן עידן לוי יהיו בעיות רבות במשימת ההישארות בליגה עם סגל אלמוני מאוד, שיפתיע אם בסופו של דבר ישרוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully