וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע ווינר יוצא לדרך

9.10.2008 / 23:17

ארבעת משחקי רבע גמר גביע ווינר יחנכו את עונת הכדורסל 2008/9. במוקד המשחקים: מכבי תל אביב - גליל/גלבוע, ירושלים - אשקלון

לפני קצת יותר מארבעה חודשים הסתיימה ליגת העל בכדורסל עם זכייה של הפועל חולון באליפות דרמטית. מחר (ראשון) תיפתח העונה מחדש עם משחקי גביע ווינר השלישי, כשכבר ביום חמישי הקרוב יחולק התואר הראשון לעונה הקרובה. משחקי גביע ווינר יערכו במתכונת שונה מהעבר, כשמשחקי רבע הגמר, שיכללו את שמונה הקבוצות שסיימו במקומות 1-8 בליגת ווינר בעונה שעברה, פוצלו בין שתי אולמות, גן נר ומלחה, ומשחקי חצי הגמר והגמר יערכו כבעבר באולם מלחה בירושלים.

המפעל, שהוא סוג של טורניר הכנה לעונה, החל בעונת 2006/7 במתכונת שונה, ללא מכבי תל אביב, וללא העולה החדשה באותה עונה, הפועל גלבוע/עפולה. כבר ברבעי הגמר נפלו עירוני נהריה ובני השרון, שתי קבוצות צמרת, ובחצי הגמר הדהימה עירוני אשקלון את הפועל ירושלים ופגשה בגמר את מכבי ראשון לציון שניצחה את גבעת שמואל. משחק טוב של אור איתן עם 17 נקודות הוביל את אשקלון לזכיה היסטורית בתואר עם ניצחון 73:79.

בעונת 2007/8 השתנה המפעל שוב, והפעם גם מכבי תל אביב השתתפה בו. עירוני אשקלון, שסיימה במקום התשיעי, והפועל חולון שעלתה, לא השתתפו במפעל. הפעם הפתעות כבר לא היו ולגמר הגיעו מכבי תל אביב והפועל ירושלים, ובמשחק גמר חד צדדי גברו חניכיו של עודד קטש על הפועל ירושלים 74:93, כשדיוויד בלותנטאל זוכה בתואר ה-MVP של הטורניר.

הפועל חולון - בני השרון (18:25, גן נר, שידור ישיר ב5+ לייב)

אלופת המדינה הייתה אמורה לפגוש את השמינית בליגה, אך בעקבות אי הוודאות האם בני השרון תוכל להשתתף במפעל, השתנו סדר המשחקים. הקבוצה סבלה במהלך הקיץ מטלטלות שנבעו מעזיבתו של מיקי דורסמן, ואיתו כמעט כל שחקני הקבוצה, למעט הקפטן כריס ווטסון. דני פרנקו מוביל סגל צעיר שיסתמך בעיקר על שלושת הזרים לואיס פלורס, קרטיס ווית'רס ודרון וושינגטון, כאשר יהוא אורלנד ביחד עם ווטסון וליאור שגב מהספסל ינסו להפתיע את החבורה של בני השרון. הסעות לאוהדי חולון יצאו מאולם הפחים ביום ראשון בשעה 4 וחצי. קרטיס ווית'רס בספק לאחר שלא התאמן בשבוע האחרון בגלל פגיעה בכתף במשחק אימון מול מכבי חיפה.

מנגד משה ויינקרנץ חוזר לליגת העל אחרי שמונה שנים, ומקבל על המשחק הראשון סוג של מבחן. בני השרון עד כה רחוקה מלהרשים במשחקי האימון כאשר היא סופגת הפסדים מגבעת שמואל, מכבי חיפה ובשבוע שעבר תבוסה מול גליל/גלבוע. לסגל של ויינקרנץ צפויים לחזור לקראת המשחק קוקי בלצ'ר ושון ג'יימס, שספק אם ישותפו, לאחר שמיעטו להתאמן בגלל פציעות ישנות. הסגל של בני השרון בנוי שוב על מאיר טפירו, כאשר לצידו צפויים לבלוט ריצ'ארד רובי הצעיר המצוין ואורי יצחקי שהגיע מעירוני רמת גן. ארז כץ והמין קווינטנס עשויים לעשות את ההבדל בסופו של המשחק.

עירוני נהריה - עירוני רמת גן (18:25, מלחה)

נהריה היא אחת הקבוצות המרתקות בליגת העל. ליעקב ג'ינו יש סגל ישראלי מאוד מבטיח שכולל בין היתר את יוגב אוחיון, רביב לימונד, ניצן חנוכי ומושון יעקוסי, ואיתם צפויה נהריה לנסות להתברג בחבורת הצמרת. נהריה לא חששה בשבוע שעבר לחתוך את אשאנטה ג'ונסון שהציג יכולת פושרת באימונים והחליפה אותו בגרג ברונר הגבוה. ביחד עם אארון מגי, שמציג יכולת גבוהה במשחקי האימון, ורון לואיס וטוני ווישהאם על תקן הסקוררים צפויה נהריה לא להתקשות במשחק מול רמת גן, כפי שלא התקשתה במשחק האימון ביניהם לפני כשבועיים.

מנגד רובי בלינקו, שחתום על הפתעת העונה מהעונה שעברה, יודע שאף פעם הוא לא מתכוון לוותר, גם לא על גביע ווינר. הקבוצה החתימה במהלך סוף השבוע את אנטוני מיילס, פורוורד אמריקאי שבשנים האחרונות היה הסקורר הבולט בליגה הסינית, וביחד עם כרמלו לי שמצטיין עד כה צפויה רמת גן לנסות ולהפתיע. הסגל הישראלי של בלינקו מוטל בספק, מכיוון שהוא בנוי על שחקני הליגה הלאומית בשילוב עם שחקנים צעירים, אך לאחר שהביא בעונה שעברה לאוויר את ניר כהן, אף אחד לא יזלזל ברמת גן.

הפועל ירושלים - עירוני אשקלון (20:50, מלחה)

מבחן ראשון לגיא גודס. לפני שנתיים עמדה ירושלים בחצי גמר גביע ווינר מול אשקלון וכשלה, תוצאה שזיכתה את דן שמיר בשריקות הבוז הראשונות שלו. אם גודס יפסיד לאשקלון, גם הוא יזכה לאותם שריקות. ירושלים מציגה אמנם סגל פחות נוצץ מבעבר, כשעל תקן הכוכבים נמצאים עומאר סניד, אדם הלסקה וטרוויס ווטסון, אך בקבוצה שכוללת את האלוף הטרי מורן רוט, יובל נעימי המבטיח, שרון ששון וארז מרקוביץ', אי אפשר לצפות לפחות מניצחון, בוודאי שבאולם הביתי מול אשקלון.

סטיב בארט ג'וניור וחבריו לעירוני אשקלון זוכרים את אולם מלחה מצוין. בשנה שעברה ניצחה אשקלון פעמיים את הפועל ירושלים במשחקי חוץ, כאשר הוסיפה לכך עוד ניצחון ביתי והשלימה סוויפ מושלם. עדי אזולאי בונה הרבה מאוד על בארט ג'וניור, כאשר לצידו ניתן למצוא את מייקל ג'ורדן, ראשון טרנר ואדי פובס שמראה ניצוצות. הסגל הישראלי של אזולאי מושתת בעיקר על עמית תמיר ואור איתן, שכאמור כבר זכה עם אשקלון בתואר לפני שנתיים, אך מי שבינתיים מפתיע לטובה הוא אבי בן שימול שמצטיין בכל משחקי האימון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מכבי תל אביב - הפועל גליל עליון/גלבוע (21:00, גן נר, שידור ישיר בערוץ 10)

כולם זוכרים לאפי בירנבוים עד כה את ששת משחקי האימון שהפסיד מול קבוצות באירופה, אך בירנבוים זוכר גם שאת משחק הבכורה הוא ניצחה מול גליל/גלבוע בטורניר בנדל. מקבוצה שכוללת שחקנים כמו קרלוס ארויו, רודני וויט, ד'אור פישר, טרה סימונס וג'ייסון וויליאמס אי אפשר לצפות לפחות מזכיה בטורניר, ובדרך להביס את כל היריבות. דווקא משחקי גביע ווינר יהיו המשחקים שבהם השחקנים שלא קיבלו צ'אנס עד כה, דרור חג'ג' ויניב גרין, להוכיח שגם הם לגיטימיים בסגל.

עודד קטש נמנה על חבורת המאמנים שמחזיקים בסגל רק שלושה זרים. מאמן מכבי תל אביב בעונה שעברה עוד לא מצא סנטר לצידו של בראיין רנדל, וכרגע במשבצת הזאת ניתן למצוא את ניר כהן ואלכס צ'וברביץ'. למרות העובדה הזאת הקבוצה של קטש נראית עד כה טוב מאוד במשחקי האימון, כשבראיין רוברטס מפגין יכולת גבוהה מאוד, אך גם השחקנים הצעירים, גוני יזרעאלי, דגן יבזורי וגל מקל, מראים ניצוצות של כדורסל טוב. האם זה יספיק מול מכבי תל אביב? סביר להניח שלא, אבל אולי זה יספיק כדי לא לחטוף תבוסה במגרש הביתי.

משחקי הראווה

ארבע הקבוצות שלא ישחקו בטורניר הרשמי ישחקו ביום ראשון במסגרת משחקי הראווה שיפתחו את הטורניר. בקרב בין העולות החדשות תפגוש מכבי חיפה את אליצור קרית אתא (16:15, גן נר). מי שעוד לא הספיק לחזות בחיפה, יראה קבוצה מאוד עמוקה ומוכשרת שמנהל אבי אשכנזי. דבון ג'פרסון, שצפוי להיות אחד הזרים המובילים בליגה, סובל מפציעה ונמצא כעת בספק למשחק, כמו גם בי ג'יי מקי שלא כשיר במאה אחוז. בקרית אתא ינסו לעבור את המשחק הראשון בשלום, ללא הסנטר דנטה מיליגן שחתם השבוע בקבוצה, לאחר שהאחרון פספס את הטיסה לישראל. מאיר קמינסקי יקווה ששלושת הזרים האחרים, דריילון ברנס, טרנס רוברטס וברנדון מקנייט יעשו את העבודה במקומו.

עולה נוספת לליגת העל, מכבי גבעת שמואל, תפגוש את מכבי ראשון לציון (16:15, מלחה). אורן אהרוני מגיע לראשונה כמאמן ראשי לליגת העל, ומציג קבוצה מאוד מאוזנת שמראה יכולת חיובית עד כה. רונלד רוס, קורי קאר וג'רמיין הול הם האנשים המרכזיים של הגבעה, אך גם רועי ברקוביץ' ויוני ניר מסוגלים לעשות צרות לכל קבוצה. מנגד זיו ארז מוביל את מכבי ראשון לציון למשחק לאחר שסיימה במקום התשיעי בעונה ולכן לא משתתפת בטורניר הרשמי. לראשון יש סגל מאוד מוכשר, שכולל את הישראלים אבי סוכר, עודד שעשוע וגילי מוסינזון לצד הזרים רוברט קונלי, קן טוט וג'יימס יוז. למרות שהקבוצה תחסר בחודשיים הקרובים את איתי לב בשל פציעה, היא תנסה לשחזר את הניצחון שהשיגה לפני שבועיים במלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully