וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני קליין: "שמעון מזרחי עושה באיגוד כבשלו"

8.10.2008 / 1:03

דייני איגוד הכדורסל זיכו את מכבי ת"א וגיא פניני מאשמת חתימת החוזה הכפול. השחקן ישחק באירופה, דני קליין מתכוון לפנות לפיב"א

ברני ארדוב

צילום ועריכה: איתי חסיד

פניני נושם לרווחה

הערב (שלישי) נערך בבית הדין המשמעתי של איגוד הכדורסל הדיון בעניינו של גיא פניני. כידוע, השחקן חתם על חוזה במכבי תל אביב לשלוש שנים, ללא אישור קבוצתו הפועל ירושלים, עימה היה קשור עדיין בחוזה. עבירה שמשמעותה חוזה כפול. מכבי תל אביב יוצגה בדיון על ידי יושב הראש, עו"ד שמעון מזרחי, ועו"ד פליקן. את הפועל ירושלים יצג עו"ד איתן ארז.

על פי הלך הדברים בתחילת הדיון, נדמה היה שחוזהו של פניני אצל הצהובים יבוטל והשחקן ישוב למדים האדומים של ירושלים. אך ככל שחלף הזמן, החליטו הדיינים רויזן ולוין כי שני החוזים - גם זה עם התל אביבים וגם הקודם בירושלים - יבוטלו כלא היו. זאת לאחר שהיועץ המשפטי של האיגוד, רונן ויינשברג, חזר בו מכתב האישום המקורי וטען שמכבי תל אביב ופניני פעלו בתום לב.

כמו כן הוחלט, כי במידה ופניני יגיע למכבי תל אביב תחת חוזה חדש בעונה הבאה, ימונה בורר שיקבע את גובה דמי ההשבחה שיצטרכו הצהובים לשלם לירושלים. השחקן עצמו, שיוכל להתאמן עתה בכל קבוצה בארץ - למעט שתי המעורבות בפרשה - עד למציאת קבוצה בחו"ל שתקלוט אותו, החליט לבטל את התביעה על סך 250 אלף שקלים שהגיש נגד ירושלים. הקבוצה, מצידה, תבטל כל תביעה נגדית נגד שחקנה לשעבר.

גיא פניני נשמע מאושר ורגוע בתום הדיון הסוער. "אני שמח שכל העניין הזה סוף סוף מאחורי", אמר פניני, "אני מאחל לירושלים הרבה הצלחה בעונה הבאה. אני אשחק בחו"ל".

יושב ראש מכבי תל אביב, שמעון מזרחי, רווח עם הזיכוי המוחלט מכל האישומים. "הבורר קבע מעל לכל ספק כי מכבי תל אביב וגיא פניני, ביום חתימת ההסכם, פעלו בתום לב. חבל שקבוצה שזכתה לשירות של שנתיים מהשחקן", תקף מזרחי את ירושלים, "החליטה להעביר אותו מסע תלאות. הבורר קבע שהחל ממחר אנו יכולים לדון עם פניני על חוזה לעונת 2009/10 וכך נעשה".

הפועל ירושלים מסרה בתגובה: "הפועל מגדל ירושלים מאוכזבת מאוד מהתנהלות היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל. במשך חודשיים ביקש איגוד הכדורסל ממכבי תל אביב לבטל את חוזהו של גיא פניני ומשלא עשו כן הוחלט להעמיד את הקבוצה לדין. לצערנו הנושא של העמדת הקבוצה לדין כלל לא נדון הערב. הפועל ירושלים שהוזמנה להגיע לדיון ביקשה לקבל לידיה מסמכים הקשורים לדיון ונענתה בשלילה בטענה שאינה צד בעניין, ברם הדיון הערב התנהל כבוררות ואם היינו יודעים זאת מראש היינו מתכוננים לכך בהתאם.

"לגבי השחקן – אין לנו שום טענה כלפי גיא פניני. חשבנו שהאיגוד יפתור הערב מספר סוגיות – האם השחקן ומכבי עברו עבירת משמעת והאם מדובר על חוזה כפול אך הנושא כלל לא עלה. הפועל מגדל ירושלים מאחלת הצלחה לגיא פניני בכל מקום אליו יפנה".

"זה יום עצוב לאיגוד" (ורד כהן ויניב אורגד, "הארץ")

"ספורט הארץ" מוסיף כי במהלך הדיון עצמו התלהטו הרוחות. "אני מוכן לבטל את החוזה של מכבי מול גיא, במידה שירושלים תצהיר שהיא עומדת בחוזה מולו", אמר יו"ר מכבי, שמעון מזרחי. "ירושלים רוצים להרוג אותו, שלא ישחק פה ופה".

בירושלים לא מבינים כיצד הדיון בנושא נגרר לעסוק בקבוצתם, שכן לטענתם הם לא צד בעניין המשפטי. "מזרחי עושה כבשלו באיגוד הכדורסל. זה יום עצוב לאיגוד", אמר אמש דני קליין, יו"ר ירושלים. "זה כמו שמישהו ישדוד בנק ויבטלו את ההאשמות. הכדורסל הלך היום 30 שנה אחורה". את תגובת מזרחי לא ניתן היה להשיג.

למרות ההחלטה, בירושלים שוקלים לפנות לפיב"א, בכוונה להעניש את השחקן ואת מכבי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully