וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקון הפסיד לסאפין, פאר גמרה את העונה

נועם אוקון עשה חיים קשים למראט סאפין לפני שהפסיד 7:6, 3:6, 6:4 במוסקבה, סלע בסיבוב השני. שחר פאר סיימה את השנה בגלל פציעה

שלושה טניסאים ישראלים נכנסו היום (שלישי) למעגל התחרויות בטורניר הקרמלין במוסקבה (סך פרסים 1.05 מיליון דולר), כשדודי סלע, הראל לוי ונועם אוקון נאבקו בסיבוב הראשון של הטורניר היוקרתי.

ראשון מבין הישראלים נכנס לפעולה דודי סלע (70 בעולם), שפגש במגרש מספר 2 את ויקטור האנסקו הרומני (72 בעולם), ניצח 3:6, 6:3, 2:6 והעפיל לסיבוב השני אחרי שעה ו-34 דקות.

סלע שלט במערכה הראשונה, שבר מהר והבטיח ניצחון 3:6. במערכה השנייה נשבר סלע פעמיים על ידי יריבו ונוצח 6:3, אבל במשחקון השישי של המערכה המכרעת השיג שבירה נוספת, עלה ל-2:4, לאחר מכן שבר שוב והבטיח ניצחון מרשים 2:6.

השניים נפגשו השנה בסיבוב הראשון בטורניר הרולאן גארוס, אז ניצח הרומני בחמש מערכות, אך מאז נדמה שדודי רק השתפר והשתבח, והמשיך בכושרו הטוב כדי להתקדם במעלה הטורניר. בסיבוב הבא יפגוש סלע את המנצח בין פול הנרי מתיו הצרפתי (23 בעולם ו-4 בטורניר) לבין סרגיי סטחובסקי האוקראיני (85 בעולם).

סלע, אגב, הודח מטורניר הזוגות, לאחר שהוא ובן זוגו פרנק מוזר הגרמני נוצחו בסיבוב הראשון על ידי דייויד סקוך (צ'כיה) ואיגור זלנאי (רוסיה) 6:3, 6:4.

לאחר מכן, במגרש מספר 3, עלה הראל לוי (194 בעולם) למשחק קשה מול ג'וליאן בנטו (52 בעולם), ונוצח בתום שתי מערכות 6:4, 6:3. לוי, שכמו אוקון הצליח להיכנס לטורניר דרך המוקדמות, לא הצליח להמשיך בשרשרת הניצחונות ולגבור על הצרפתי, נשבר פעמיים במערכה השנייה וירד מאוכזב אחרי שעה ו-18 דקות.

מי שהיה הרבה יותר קרוב להפתיע היה נועם אוקון (521 בעולם), שעשה חיים קשים מאוד למראט סאפין המקומי (40 בעולם) לפני שהפסיד לו 7:6, 3:6, 6:4 במשחק שנעל את היום במוסקבה. המפסידים בסיבוב הראשון יסתפקו בפרס כספי של 9,750 דולר, בעוד ניצחון וההעפלה לסיבוב השני הבטיחו לסלע סכום של 16,750 דולר.

* שחר פאר סיימה את השנה כתוצאה מפציעה ברגל שהחלה עוד במהלך המשחקים האולימפיים בבייג'ינג. הרופא של פאר המליץ לה לנוח ולקבל טיפול ברגל בחודש הקרוב. בשל כך פאר תחמיץ את שני הטורנירים שבהם הייתה אמורה להשתתף, בציריך ובלוקסמבורג, ובכך בעצם סיימה את השנה.

אוקון-סאפין 7:6, 3:6, 6:4

נועם אוקון מעולם לא ניצח את מראט סאפין, הוא אפילו לא גנב ממנו מערכה בשלושת המפגשים ביניהם בעבר. דווקא הפעם, כשהוא צנח למקום ה-521 בדירוג העולמי, ואוקן הצליח סוף סוף לקחת מערכה מהרוסי, שמדורג כיום 40 בעולם.

מראט סאפין פתח מצויין ועלה ליתרון 0:3, אבל הישראלי החזיר שבירה והישווה ל-3:3. מאותו רגע כל אחד שמר על ההגשות שלו עד לשובר השיוויון. לאוקון היו לא מעט הזדמנויות לנצל יום רע יחסית של סאפין, שהירבה לשגות, אלא שגם אוקון ביצע לא מעט טעויות בלתי מחויבות. סאפין כבר הוביל 1:4 בשובר השיוויון, אבל אוקון עירער וזכה בצ'לנג כדי להשוות ל-3:3. בסופו של דבר סאפין ניצח 5:7 בשובר השיוויון בדרך ל-6:7 במערכה הראשונה.

במערכה השניה, היכולת של סאפין ירדה בהילוך נוסף, והפעם אוקון הצליח לנצל את זה מצויין כדי לעלות ליתרון 1:4. סאפין ניצח במשחקון הבא וכבר הוביל 0:40 בדרך לשבירה משמעותית, אבל אוקון שמר על קור רוח וגילה הרבה אופי, כדי לשמור על ההגשה שלו בסופו של דבר. הישראלי ניצח 3:6 במערכה השניה.

במערכה השלישית והמכרעת כל אחד שמר על ההגשות שלו. במשחקון התשיעי, במצב של 4:4 במשחקונים, אוקון הצליח להשיג נקודת שבירה, אבל הכדור שלו יצא החוצה, וסאפין לקח את המומנטום כדי לעלות ל-4:5. למרבה הצער, המשחקון הבא היה הראשון במערכה שבו אוקון הפסיד את חבטות ההגשה שלו, מה שהפך אותו למשחקון האחרון במשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully