וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספ בלאטר נגד בעלים זרים בכדורגל

נשיא פיפ"א טען שיש להגביל את ההשתלטות של בעלים זרים על קבוצות כדורגל באירופה: "לקנות מועדונים נהיה קל כמו לקנות תלבושת משחק"

נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, ממשיך לספק כותרות. אחרי שכינה את כריסטיאנו רונאלדו "עבד מודרני", ציטוט שגרם לשערוריה בעולם הכדורגל העולמי, סיפק היום (שני) בלאטר אמירה נוספת כשקרא להגביל את השתלטות בעלים זרים על קבוצות כדורגל.

"חייבת להיות שליטה על משאבי הכדורגל במיוחד לאור המשבר הכלכלי העולמי בו אנו מצויים", אמר בלאטר. "צריך לעשות משהו לגבי הבעלים הביליונרים, ואני קורא לאופ"א לעבוד עם האיחוד האירופי ולהקשיח את החוקים, אחרת אנחנו צפויים לבעיות קשות בעתיד".

"נראה כי היום קל לקנות קבוצת כדורגל באותה קלות שאפשר לקנות חולצה של קבוצת כדורגל", אמר בלאטר. "זה לא בסדר, ואני קורא לאיחוד האירופי להגיב. חלק מהבעלים האלה אוהבים מירוצי סוסים, חלקם מעדיפים לקנות קבוצות בפורומולה 1, ועכשיו האטרקציה הגדולה היא לקנות קבוצות כדורגל".

האמירות של באלטר הגיעו במקביל לבדיקה של אופ"א, לגבי הגמשת החוקים לגבי רכישת מועדונים באירופה. כזכור, לאחרונה נרכשה מנצ'סטר סיטי על ידי קבוצת משקיעים מאבו דאבי, כשגם מנצ'סטר יונייטד, צ'לסי וליברפול נשלטות בידי בעלים זרים. "הבעיה היא לא רק באנגליה, אלא תתפשט לכל אירופה, ולכן צריך לטפל בזה", אמר נשיא פיפ"א והוסיף דוגמא: "בשוויץ, כשאתה קונה נכס או משקיע, אתה צריך להוכיח את עצמך ולהוכיח זיקה למקום. אנחנו צריכים לשאול את עצמנו מה מניע את אותם משקיעים והאם הם מעוניינים במשחק או בעשיית כסף בלבד?"

ולנושא אחר. בלאטר העביר הערב ביקורת גם על החלטת התאחדות הכדורגל האירופאית, להגדיל את מספר הנבחרות שישתתפו באליפות אירופה מ-16 ל-24, החל מ-2016. "מחצית מהנבחרות באירופה ישתתפו באליפות, זה נראה טפשי בעיניי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully