וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איוניר: "השחקנים שלנו לא נופלים מאלו של איטליה"

6.10.2008 / 13:56

הנבחרת המריאה ואיוניר בטוח ביכולת הצעירה במפגש מול איטליה. הקפטן ז'אן: "לא חושב שניצחון שלנו יהיה סנסציה". בלאטר יגיע לישראל

מערכת וואלה!

צילום ועריכה: איתי חסיד

הנבחרת הצעירה התכנסה הבוקר (שני) באצטדיון רמת גן וערכה אימון אחרון לקראת המראתה היום אחר הצהריים לאיטליה שם תערוך את משחק הראשון בהצלבה לקראת אליפות אירופה. המשחק מול האיטלקים יערך רק ביום שבת הקרוב (16:00, אנקונה) אך ראשי הנבחרת העדיפו להקדים את היציאה מהארץ על מנת שהשחקנים יעבירו יחד את יום הכיפורים ולא יצטרכו להמריא לאיטליה בחמישי בלילה או בשישי מוקדם בבוקר.

שלושת שחקני הפועל תל אביב, ביברס נאתכו, ערן זהבי ועומרי קנדה, ישחקו הערב במדי קבוצתם במשחק הליגה באשדוד וימריאו מחר בבוקר לאיטליה. לעומתם שוחרר שחקן מ.ס. אשדוד רחמים צ'קול מסגל קבוצתו והוא ימריא עם הנבחרת אחר הצהריים. מהסגל שוחררו טוטו תמוז, יובל שפונגין ותמיר כחלון הפצועים וכן איתי שכטר שזומן לסגל הנבחרת הבוגרת. לעומתם זומנו החלוצים שמעון אבוחצירא מהפועל פ"ת עדן בן בסט ועומר פרץ מהפועל קרית שמונה וכן מגן בית"ר ירושלים שמואל קוזוקין שנופה מהסגל של קשטן.

המאמן מוטי איוניר אמר היום לקראת הנסיעה: "המשימה שלנו אומנם לא קלה, אך בהחלט אפשרית. קשה לי לראות את אחת מהנבחרות מכריעות את ההעפלה במשחק אחד, אבל הכל יכול להיות לטוב ולרע. הסיכויים שלנו טובים. בכדורגל אף פעם אי אפשר לדעת מה יקרה, יש משחקים שמתחילים טוב והופכים למשחקים היסטוריים ולפעמים אתה יכול לסבך את עצמך במשחק שאתה לא יודע אחר כך אין לתקן את הנזק. יכול להיות שיש להם שניים או שלושה שחקנים ברמה גבוהה מאוד, אבל אם אני מסתכל על היכולת של הנבחרת האיטלקית ממה שראיתי עד היום לעומת היכולת של הנבחרת שלנו, אנחנו יוצאים לקרב עם סיכוי טוב מאוד לעמוד במשימה שלנו".

"אנחנו רואים אותם בטלוויזיה כי הם משחקים באיטליה", הוסיף איוניר בהתייחסו לשמות שיעמדו מול חניכיו, "הם לא רואים את ישראל, אבל יש פה כמה שחקנים שאם היו נולדים באיטליה גם הם היו משחקים במילאן, אינטר או יובנטוס, אין לנו שחקנים פחות טובים מהם. ברור שיש שם כמה שחקנים ברמה גבוהה שמסומנים באיטליה ככוכבים, אבל אנחנו לא הולכים לשחק אחד על אחד מול הכוכבים שלהם, משחקים נבחרת מול נבחרת ואני חושב שברמות של הנבחרות הם לא נבחרת הרבה יותר טובה מאיתנו. אנחנו נמצאים בזכות בשלב ההצלבה ואני רוצה להזכיר שהולנד ופורטוגל לא שם, כמו גם כמה נבחרות גדולות באירופה".

המאמן נשאל לגבי חסרונו של איתי שכטר שזומן לסגל הבוגרת ואמר: "לא חסר לנו אף שחקן, יש פה שחקני התקפה טובים, יש לנו את מלך השערים של ליגת העל ועוד מספר שחקנים עם לפחות שער אחד, כמו עומר פרץ ועדן בן בסט. אני נמצא במחשבה שככל שנהיה יותר ביחד יהיה לנו יותר שקט ונהיה יותר מרוכזים בהכנה שלנו. אני חושב שהיציאה המוקדמת שלנו לאיטליה תיתן לנו את השקט להתכונן יותר טוב, לעשות יחד את יום כיפור זאת גם חוויה מגבשת שיכולה לדחוף אותנו".

הקפטן ליאור ז'אן אמר: "אנחנו נבחרת חזקה והתקפית עם סגל שחקנים הכי טוב בארץ. עכשיו נשאר לנו לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר, ולהביא את ההכרעה לארץ, אנחנו נבחרת שמאמינה בעצמה, לא חושב שניצחון יהיה סנסציה. נשתדל לעשות תוצאה טובה בחוץ כדי להביא לבלומפילד את הקהל שלנו, אני בטוח שתהיה אווירה פנטסטית ונעשה את הכל כדי לעלות".

ז'אן התייחס לעובדה שהשחקנים יעבירו את יום הכיפורים מחוץ לביתם ואמר: "יצא לי לעשות את זה במוקדמות אליפות אירופה בנבחרת הנערים באיסלנד ואז העפלנו. הבנתי שיש שם קהילה יהודית, כך זה שטוב עבורנו. מי שרגיל לצום יצום".

בלאטר יהיה אורחו של אבי לוזון

נשיא פיפ"א ספ בלאטר יקיים בסוף החודש ביקור של שלושה ימים באזור, במהלכם יתארח בירדן, ברשות הפלסטינית ובישראל. בלאטר יהיה אורח במשחק שיתקיים ברמאללה בין נבחרת הרשות הפלסטינית לנבחרת ירדן. למשחק הוזמנו גם יו"ר ההתאחדות הישראלית אבי לוזון ומנכ"ל ההתאחדות אורי שילה. יום לאחר מכן, ב-27 באוקטובר, יגיע לישראל במסגרת חגיגות העשור למרכז פרס לשלום ויהיה אורחו של נשיא המדינה שמעון פרס.

ההתאחדות תארח את בלאטר באחד מהמגרשים הסינטטיים שנבנו בעזרת פיפ"א ולאחר מכן תקיים ההתאחדות מסיבת עיתונאים ביחד עם בלאטר שאמר לקראת בואו: "בשנים האחרונות הכדורגל הישראלי השיג התקדמות מבטיחה ברמת הנבחרת הלאומית ובמסגרת הקבוצות, ואני נרגש להגיע ולראות את הדברים מקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully