וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למה שמישהו יבוא לנתניה?"

דור בלך

5.10.2008 / 14:00

מכבי נתניה ממשיכה לעשות קולות של צמרת, אבל לותר מתיאוס כועס על העירייה ("הם לא עושים כלום"), מזהיר מעזיבת יאמר ("הוא לא ימשיך לזרוק כסף"), ומנמיך ציפיות ("ברור שמכבי ת"א פייבוריטית הערב"). מישהו פה נהיה ישראלי?

"אני יכול להבין למה לא מחשיבים אותנו"

עם אלוף עולם על הקווים, 10 נקודות מתוך 12 בכיס, אפס עגול במאזן ההפסדים והתמקמות בצמרת אחרי שנתיים של סגנות, מכבי נתניה אמורה הייתה להיות הלהיט של הליגה. ולמרות זאת, נדמה שמשהו בקבוצה מסרב להתרומם. התקשורת עדיין לא מפרגנת, ארבע הגדולות לא באמת סופרות אותה, סגנון המשחק רחוק מלהיות אטרקטיבי, ואפילו הקהל מבושש לבוא. ניצחון הערב (ראשון) על מכבי ת"א עשוי לשנות את המגמה, אבל לפני המשחק החשוב לותר מתיאוס בוחר בעיקר להנמיך ציפיות ולהתייחס לבעיות בקבוצתו.

"ברור שאנחנו לא הפייבוריטים", מודה מתיאוס. "לא בקרב על האליפות ולא הערב מול מכבי ת"א. אנחנו מבינים את זה, אבל רוצים לעשות את הטוב ביותר שלנו ולקוות שזה יספיק בסוף העונה. אסור לשכוח שב-20 השנים האחרונות לא השגנו תארים, בניגוד למכבי חיפה, בית"ר והתל אביביות. התארים שלנו הם מההיסטוריה ולא מהשנים האחרונות, ורק לפני שלוש שנים היינו בליגה השנייה. לכן אני יכול להבין למה לא מחשיבים אותנו יותר מדי בקרב על האליפות, אבל אנחנו יודעים מה אנחנו יכולים לעשות, אנחנו יודעים מה האיכויות שלנו ומה היכולות של הקבוצות האחרות".

בתחילת אפריל, אז החל דניאל יאמר במגעים עם מתיאוס, הוא סיפר לו כי בונים בעיר איצטדיון חדש. "באוקטובר הוא כבר יהיה מוכן, את מרבית העונה הבאה נשחק בו", התגאה הבעלים. היום, תחילת אוקטובר, ומשחק הפתיחה של האיצטדיון החדש לא נראה באופק. אולי ב-2010. אולי אחרי. מי יודע? מתיאוס, בכל אופן, עובר בכל יום על פני האיצטדיון בדרכו מביתו בהרצליה לנתניה, ומתרגז. "אף אחד לא עובד שם בכלל", אומר מתיאוס, שרגיל ממולדתו לסטנדרטים אחרים של קצב בנייה, "המצב שלו היום והמצב שראיתי בביקור שלי בארץ לפני שמונה חודשים הוא אותו דבר. שום דבר לא זז".

מבחינתו של המאמן הגרמני, האיצטדיון הוא סממן לבעיות של נתניה. "לנו ולבית"ר ירושלים יש את אותו הצבע על החולצה, אבל כאן נגמר הדמיון. להם יש תקציב גדול יותר, איצטדיון יפה ומתקני אימון איכותיים. אנחנו מתאמנים באותו מגרש עליו אנחנו משחקים. אני חושב שזה ייחודי בהיסטוריה של הכדורגל שקבוצה בסדר גודל כזה מתאמנת ומשחקת באותו מגרש. בתנאים הנוכחיים הקבוצה מוציאה מעצמה מעל ומעבר". מתיאוס גם יודע מי אשם. "יש פה עיר של מעל ל-200 אלף תושבים, שאוהבים כדורגל, והעירייה לא עושה כלום למען הקבוצה. מר יאמר משקיע הרבה, אבל הוא עובד לבד. הוא לא טיפש, הוא לא ימשיך לזרוק כסף לחינם בעתיד אם לא יהיה שיתוף פעולה מצד העירייה, שלא נותנת לנו את האפשרויות להגיע לרמה גבוהה יותר. אצלנו במועדון כולם מקצוענים למופת, מנהג האוטובוס עד לנשיא, מהמנקה עד לבעלים. אבל העירייה לא עוזרת לנו, העיר חייבת להבין שחייבים לבנות מתקני אימונים ראויים לבוגרים ולנוער".

"לאורך זמן, השם שלי לא יספיק"

התנאים הנמוכים, סובר מתיאוס, גם מונעים מהקבוצה להביא שחקנים ברמה גבוהה. "הרי זו החזות של המועדון. כשמגיע שחקן מחו"ל לנתניה ורואה את האצטדיון הישן והמוזנח, את חדרי ההלבשה, הוא רואה שאין מתקני אימונים בכלל ומתאמנים באיצטדיון. הוא לא רואה כלום שימשוך אותו. למה שירצה לבוא אלינו? אנחנו לא יכולים להביא ככה שחקנים שיעלו אותנו רמה".
אז איך הוא הגיע לנתניה? "אני אישית הגעתי כי אני ילד של כדורגל. אני אוהב כדורגל ובשבילי כדורגל זה לא כסף או איצטדיון גדול. אני התחלתי את הקריירה שלי באיצטדיון כמו של נתניה ושמחתי לשחק, ולא חשוב איפה. אבל הזמנים היום שונים. שחקנים חושבים על הצד הכלכלי ועל התנאים. שחקן יכול להרוויח הרבה יותר בבית"ר ירושלים, וגם ישחק באיצטדיון טוב יותר ויתאמן במתקנים טובים יותר. למה לו לבוא לנתניה?"

"אולי זה שאני בנתניה זה טוב וזה עוזר, אבל אי אפשר להביא שחקנים רק בזכות השם של המאמן. יש לי קשרים ברחבי העולם ואני יכול להביא שחקנים טובים למרות התנאים, אבל כמה זמן זה יעבוד? שנה או שנתיים. לאורך זמן זה לא יחזיק מעמד, חייבים איצטדיון טוב ומתקנים ראויים וכמובן משכורות גבוהות על מנת למשוך שחקנים איכותיים. שחקנים הם מקצועניים וחושבים קודם כל על הצד הכלכלי ועל התנאים שלהם. ויש קבוצות טובות יותר ממכבי נתניה בישראל, אין מה לעשות".

מישהו יודע איפה הקהל?

ומילא השחקנים, אך גם האוהדים לא באים. בשבוע שעבר אירחה נתניה, שכבר הייתה ממוקמת בראש הטבלה, את אשדוד למשחק במוצאי שבת, שלא שודר בטלוויזיה. בהנהלה חילקו 500 כרטיסים חינם לנשים וילדים, וברחובות העיר כבר נשמעו לחשושים על החזרת עטרה ליושנה עם יציעים מלאים. בפועל, פחות מ-2,500 אוהדים הטריחו את עצמם לבוא.

מתיאוס בטוח שגם בזה אשמות התשתיות, אבל עודד מכנס, שהיה רגיל לשחק מול קהל אלפים גם בעונות פחות טובות, חושב שהבעיה היא בשיווק. "עכשיו הקבוצה רצה קדימה ומשחקת טוב. רואים שלא בא קהל, צריך לנסות משהו. עכשיו זה הזמן לעשות מבצעי שיווק. מה שהיה מול אשדוד היה רעיון טוב אבל לא עבד כל כך".

"לא היה נורא אם היו מורידים קצת את מחירי הכרטיס", ממשיך מלך השערים של המועדון בכל הזמנים. "נכון שגם בקבוצות אחרות המחירים גבוהים, אבל חשוב לזכור שלנתניה יש פוטנציאל קהל לא פחות מלבית"ר ירושלים, וחבל לבזבז את זה".

רועי כהן, אוהד הקבוצה, קצת יותר ריאלי ממכנס. "לנתניה אין את הקהל שאנשים חושבים שיש. אין עשרות אלפים כמו שכל השנים חשבנו, כי יש אנשים שפעם באו וכבר לא יבואו יותר. הם לא נרדמו, הם בקומה. אבל את הקופסה כן אפשר למלא. אנחנו האוהדים לא יכולים לבוא לתקשורת בטענה שלא סופרים אותנו, כשאנחנו לא סופרים את עצמנו.

"כשיאמר הגיע לפה הוא דיבר על האוהדים כענק הרדום שיתעורר", ממשיך כהן, "אבל הוא לא עשה כלום בשביל להעיר אותו. אשר אלון היה בן אדם חכם וידע שמה שמביא קהל זה שחקנים אטרקטיביים. לנתניה היום אין אף שחקן אטרקטיבי. גם בתקופות הכי רעות והכי שחורות והכי שחונות, אלון דאג להביא שחקנים כמו טנסה, זוהר, בנין, עטר, צרפתי ומסודי. תמיד היה שחקן אחד או שניים שמכרו מנויים והביאו קהל. הרי את הקהל של נתניה המיקום פחות מעניין. אנחנו עוזבים את האישה והילדים בשביל לבוא לראות כדורגל, אז אנחנו רוצים לראות כדורגל טוב".

"לפעמים היריבה טובה יותר, ואתה מפסיד"

"ניצחון הערב לא יהיה יותר משלוש נקודות", מצהיר מתיאוס. "זה משחק על שלוש נקודות כמו כל משחק ואנחנו רוצים לנצח בו כמו בכל משחק". אלא שפרט למאמן, כולם בנתניה יודעים שזה המבחן האמיתי הראשון של נתניה.

"בעונה שעברה נתניה הפסידה בכל ארבעת המפגשים מול בית"ר ואפילו לא הצליחה לכבוש נגדה", נזכר מכנס. "השנה יש עוד יריבות בצמרת, וזה משחק העונה הראשון של השנה מבין כמה וכמה שעוד יהיו. ניצחון על מכבי זו אמירה, זה להגיד אנחנו חלק מהמירוץ הזה. מה גם שניצחון כזה בטוח יביא קהל".

כהן הפעם מסכים עם מכנס. "ניצחון על מכבי יחזיר את הקהל. אחרי שנתיים בלי כדורגל השנה כן רואים משחק יפה, וניצחון כזה יראה גם הצלחה. אחרי ניצחון כזה, שיש לו משמעות מעבר לסתם ניצחון, לפחות חצי מהאוהדים יצליחו לגרור עוד מישהו איתם למשחק הבא, וכבר הכמות תגדל בצורה משמעותית. אין ספק שזה משחק חשוב".

ומתיאוס? הגרמני שומר על איפוק ולא רוצה לצאת בהצהרות. "ניתן את הטוב ביותר, אבל אנחנו יודעים שלפעמים הקבוצה היריבה טובה יותר ואתה מפסיד, ואתה צריך לכבד את זה ולהגיד להם כל הכבוד על הניצחון".

תגובת העירייה: "נמשיך לעזור"

עיריית נתניה מסרה בתגובה לדברים: "אין עוד עיר בישראל שמשקיעה בספורט בכלל ובמתקנים עבור מכבי נתניה בפרט כפי שמשקיעה עיריית נתניה. בימים אלה מקימה העירייה בעלות של כ-150 מיליון שקל (כולל דרכי גישה) את האיצטדיון העירוני החדש אשר לצערנו תהליך מסירתו מתעכב בשל בעיות קשות שהיו לחברה הקבלנית. כמו כן, עיריית נתניה תצא בקרוב לעבודות על הקמת מתחם מגרשי אימון בעלות של כ-4 מיליון שקל כדי שיוכל לשמש את מחלקות הנוער והבוגרים של המועדון.

"למרות שמכבי נתניה הייתה אמורה לנדוד מהקופסה, העירייה מעמידה זו שנה שלישית ברציפות לאחר שפג ההסכם את איצטדיון הקופסה לטובת האגודה, וזאת במקום למכור את הקרקע (שעליה, על פי הערכות שמאיות, משלמת כ-3 מיליון שקל ריבית להלוואות שנטלה כנגד הקמת האיצטדיון החדש). ראוי לציין ולהוסיף כי עיריית נתניה תומכת במסגרת ועדת תמיכות במכבי נתניה מדי שנה במאות אלפי שקלים, מחלקות הנוער והילדים של מכבי נתניה משתמשות במתקני האימונים שבמכון וינגייט על חשבונה של עיריית נתניה, וספק אם קיימת רשות אחרת במדינה התומכת בספורט כפי שעיריית נתניה, אשר ממתגת עצמה כבירת הספורט של ישראל, עושה בכלל ובמכבי נתניה באופן פרטני. עיריית נתניה גאה בהישגיה האחרונים של הקבוצה ותעשה כל שביכולתה לספק לה את התנאים והתשתיות ההולמים כיאה לקבוצה המוליכה בימים אלה את ליגת העל. אך כזכור, בעיות שאינן בשליטתה של עיריית נתניה מונעות את מסירת האיצטדיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully