וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב הפסידה 80:77 לאולימפיאקוס

יד אליהו ורבבת אוהדים נפרדו מניקולה וויצ’יץ’ בטקס מרגש, שאחריו הפסידה מכבי ת"א 80:77 לאולימפיאקוס, וספגה הפסד שישי ברציפות

הוא הקריב את גופו על הפרקט, נתן את הנשמה במשחקים, ידע לקחת אחריות ברגעים הקשים, סחב את חבריו מבורות ספורטיביים והפך לאחד הסמלים הגדולים של מכבי תל אביב. אחרי שבע שנים בהם ניקולה וויצ'יץ' נצץ ביד אליהו, היה אחד השחקנים האהובים ביציעים, והוביל את הצהובים לזכייה בשני גביעי יורוליג, חמש אליפויות ישראל וארבעה גביעי מדינה, מכבי תל אביב נפרדה הערב (שבת) מהסנטר הקרואטי במשחק נגד קבוצתו החדשה, אולימפיאקוס פיראוס, עם טקס מרגש שנערך לכבודו לפני הפתיחה.

קליפ ארוך בו בירכו שחקני ומנהלי מכבי תל אביב את וויצ'יץ' הוקרן על המסך הענק בהיכל, ואחריו הודה הקרואטי הנרגש בדמעות לכל המברכים ולקהל. רגע לפני פתיחת המשחק הועלתה גופייתו עם המספר 7 לתקרת האולם. יותם הלפרין, שעזב הקיץ את הצהוב של מכבי לטובת האדום של אולימפיאקוס, זכה לזר פרחים צנוע, וחלקים גדולים מהקהל שרקו לו בוז.

אבל היה גם משחק, בו הפסידה מכבי תל אביב 80:77, הפסד שהצטרף לחמשת הפסדי הקבוצה של אפי בירנבוים במסע החוץ שלה באירופה, ולמרות שהיא הגיעה להארכה מול אחת הקבוצות היקרות והמוכשרות באירופה, ההפסד השישי ברציפות ממשיך עבורה את תקופת ההכנה המדאיגה לקראת העונה החדשה. קרלוס ארויו הראה כמה ניצוצות אבל עדיין לא היה מחובר ליתר חבריו, בעוד שדאור פישר בלט לטובה אחרי כמה משחקים רעים. וויצ'יץ' עצמו נראה לא מרוכז, הרבה להחטיא וסיים עם 11 נקודות.

קלעו למכבי תל אביב: קרלוס ארויו 14 נקודות (5 מ-13 מהשדה, 11 אסיסטים), רודני ווייט 12 (6 ריבאונדים), דאור פישר 12 (9 ריבאונדים, 4 חסימות), ג'ייסון וויליאמס 11 (6 ריבאונדים), אסטבן בטיסטה 10, עומרי כספי, טריי סימונס וליאור אליהו 5 כל אחד, טל בורשטיין 3.

קלעו לאולימפיאקוס: ג'וש צ'ילדרס 14 נקודות, סופוקליס שחורציאניטיס 12 (7 דקות), ניקולה וויצ'יץ' 11 (4 מ-8 מהשדה, 2 ריבאונדים ו-2 אסיסטים), זוראן ארצג 11, יואניס בורוסיס 9, לין גריר 8 (4 אסיסטים), יותם הלפרין 6 (4 ריבאונדים, 3 חטיפות, אסיסט אחד), מילוש תאודוסיץ' 5, איגור מילושביץ' 4.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב עלתה בחמישייה עם קרלוס ארויו, טל בורשטיין, ג'ייסון וויליאמס, רודני ווייט ודאור פישר, כשטרה סימונס שפתח עד כה ירד לספסל. באולימפיאקוס עלו לצד ניקולה וויצ'יץ' ויותם הלפרין גם ג'וש צ'ילדרס, איגור מילושביץ' ויאניס בורוסיס. הדקות הראשונות היו מאוזנות, עד שארויו, שנשמר על ידי צ'ילדרס, קבר שלשה מצוינת והוסיף אסיסט נהדר לווייט שהעלה את מכבי תל אביב ליתרון 9:12. בהמשך ספג בורשטיין שתי עבירות מהירות והוחלף על ידי סימונס, שמיד קבר שלשה שעזרה לצהובים לסגור את הרבע הראשון ביתרון 14:21.

לרבע השני העלה פנאיוטיס ינאקיס את המחליפים, אבל כשמהספסל קמים תיאו פפאלוקאס, סופוקליס שחורציאניטיס וזוראן ארצג, הסכנה ליריבה רק גדלה. שחורציאניטיס החל מיד לעשות את העבודה מתחת לסלים מול יניב גרין חסר האונים, ועזר לאולימפיאקוס להשוות ל-30:30. ההתקפה הצהובה נעצרה כמעט לחלוטין על 11 נקודות בלבד ברבע, והמחצית הראשונה הסתיימה בשוויון 32:32.

הרבע השלישי נפתח היטב עבור מכבי תל אביב, כשווייט הראה קצת מהמגוון ההתקפי שלו עם מהלך טוב של סל ועבירה, ואפילו בורשטיין נכנס לעניינים עם שלשה שקבעה 37:42 למקומיים. אבל תאודוסיץ' המשיך להריץ את היוונים כאוות נפשו, פיטם את בורוסיס שחגג בצבע, וקלע שלשה שקבעה 50:53 לאולימפיאקוס בסיום הרבע השלישי.

ברבע האחרון האדומים שמרו על יתרון קטן עד דקות הסיום, וחדירה מצוינת של צ'ילדרס העלתה אותם ל-62:68, אבל אז אסף פישר כמה ריבאונדים חשובים והוסיף להם שני דאנקים מהדהדים, שהחזירו את מכבי ל-68:68, שתי דקות לסיום. הצהובים הסתבכו בהתקפה שהסתיימה בהחטאה מרחוק של פישר, אבל מנגד אולימפיאקוס לא הצליחה גם היא לנצח את המשחק בחדירה של לין גריר, והשתיים הלכו להארכה.

היוונים פתחו חזק את ההארכה ורצו ליתרון 77:70, לפני שהתעוררות של המקומיים החזירה אותם לפיגור מינימלי של 78:77. וויצ'יץ' היה יכול להכריע את המשחק אבל החטיא זריקת וו אופניינית, ואז ניסה עומרי כספי לחדור על כל ההגנה האדומה והחטיא. לאחר מכן ביצע פישר עבירה בלתי ספורטיבית על צ'ילדרס, שסגר את הסיפור בשתי זריקות עונשין שקבעו 77:80 לאולימפיאקוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully