וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאלדיני מתחיל לסכם את הקריירה

הקפטן האגדי של מילאן צפוי לפרוש בסוף השנה, ונזכר בקריירה המפוארת שלו: "מראדונה היה השחקן הגדול ביותר ששיחקתי נגדו"

פאולו מאלדיני אמור לפרוש מכדורגל בתום העונה הנוכחית, והמגן האגדי של מילאן התחיל לסכם את ימיו על המגרש בראיון ל"סקיי איטליה". אז איך הופכים לאחד מגדולי שחקני ההגנה בכל הזמנים, אם לא הגדול שבהם? "מגן חייב להיות עירני, קשוב למתרחש ובעל יכולות אתלטיות, משום שאם חלוץ יגבור עליו מבחינת כוח או מהירות, עליו יהיה להשתמש באינטליגנציה שלו".

מאלדיני משחק בסרייה A עוד מהימים בהם מישל פלאטיני ודייגו ארמנדו מראדונה התרוצצו בטורינו ונאפולי. את הופעת הבכורה שלו ערך בגיל 16, ב-20 בינואר 1985, כשנכנס כמחליף במחצית המשחק נגד אודינזה. הוא התעמת עם זינדין זידאן, פגש את לותר מתיאוס, שיחק עם מרקו ואן באסטן וכיום משתף פעולה עם קאקה ורונאלדיניו. אז מי השחקן הטוב ביותר נגדו שיחק "אל קפיטנו"? "אין לי ספק שהשחקן הטוב ביותר נגדו שיחקתי היה דייגו מראדונה, וזאת למרות שבשנתיים הראשונות שלו במדי אינטר רונאלדו היה פנומנלי".

"אני לא רואה בכדורגל כעבודה אלא ככיף. אם זו הייתה עבודה, הייתי פורש כבר לפני כמה שנים". מאלדיני הודיע שיפרוש בתום העונה, והוא נשאל אם הוא יכול לדמיין כיצד יחוש במשחקו האחרון. "אני כנראה אחשוב על כך שהגעתי לסוף אחרי שחוויתי הרפתקה ארוכה מאוד. התחלתי בגיל צעיר במונחי כדורגל, וסיימתי מעבר לגיל 40. אני חושב שאני בן מזל על שהשגתי מה שהשגתי בעיר הולדתי, מילאנו, ועם המועדון שלי. הנפתי את גביע האולופות כמו שאבי הניף עם מילאן, ועתה בני משחק בקבוצת הנוער של מילאן. לאחר שאני בוחן את כל הדברים האלה, אני בטוח שאני בר מזל".

רק דבר אחד מעיב על מאלדיני והקריירה המפוארת שלו: הוא מעולם לא זכה בתואר עם נבחרת איטליה. אלמלא ההפסד בפנדלים לברזיל בגמר גביע העולם 1994 הוא יכול היה להיות אלוף עולם. גם הפסד הדרמטי לצרפת בשער הזהב מנע ממנו לזכות ביורו 2000. "אולי זה לא היה הזמן שלנו. היו לנו הרבה הזדמנויות ותמיד הפסדנו בפנדלים", הגיב המגן שמחזיק בשיא ההופעות במדי האזורי עם 126. ומה יעשה מאלדיני בעתיד. קפטן הרוסונרי עדיין לא יודע. "יש סימן שאלה גדול. לא כל מי שהיה שחקן גדול הפך למנהל או מאמן גדול. אני פתוח להצעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully