וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוטנהאם וסטנדרד ליאז' בשלב הבתים

סטנדרד ליאז' העפילה לשלב הבתים לאחר 1:2 ביתי על אברטון. טוטנהאם עברה את ויסלה קרקוב. בשיקטאש הושפלה 4:1 בחראקוב

אחרי חגיגת המחזור השני בליגת האלופות, עמד גביע אופ"א במוקד העניינים היום (חמישי), עם כל משחקי הגומלין בסיבוב השני, כשהפרס למנצחות הוא מקום בשלב הבתים. הפועל תל אביב לא תהיה שם, אבל משחקי הערב באירופה סיפקו מספר דרמות.

טוטנהאם, שסחטה תיקו 1:1 בקרקוב התאוששה מפתיחת העונה האיומה, ועלתה לשלב הבתים. לאברטון היה פחות מזל והיא הודחה לאחר 2:1 מול סטנדרד ליאז'. אסטון וילה (1:1 מול לובץ') ומנצ'סטר סיטי (1:2 על אומוניה) השלימו שלישייה אנגלית בשלב הבתים. מילאן לא התקשתה להשלים את המלאכה בציריך והשיגה ניצחון 0:1 הודות לשער של אנדרי שבצ'נקו.

וולפסבורג, שסיימה גם היא בתיקו 1:1 מול ראפיד בוקרשט, עלתה עם 1:2 בסיכום שני המשחקים ופתחה יום מוצלח לקבוצות הגרמניות. שטוטגארט ניצלה בעור שיניה ממבוכה גדולה, לאחר שפיגרה 2:0 בביתה שבע דקות לסיום מול צ'רנו מורה וארנה הבולגרית. שערים של תומאס היצלספברגר (83) ומריו גומז (90) קבעו 2:2 דרמטי ו-3:4 בסיכום שני המשחקים. גם המבורג, שניצחה ברומניה 0:2 את אוניריה אורזיצ'ני, ושאלקה, שסיימה ב-1:1 עם אפועל ניקוסיה, העפילו לשלב הבתים. דורטמונד הודחה בפנדלים על ידי אודינזה האיטלקית.

בשיקטאש הובכה באוקראינה על ידי מטאליסט חראקוב שניצחה 1:4 ומחקה הפסד 1:0 מהמשחק בטורקיה. היריבה העירונית השנואה, גלאטאסריי, יכולה לרשום חגיגה כפולה, לאחר שהשלימה ניצחון כפול על בלינזונה השוויצרית, הפעם 1:2.

פיינורד ניצלה גם היא מהדחה מביכה, לאחר ניצחון חוץ בשבדיה 1:2 על קלמאר, שהספיק לה להעפיל בזכות יתרון בשערי החוץ ולמחוק את ההפסד 1:0 מרוטרדאם. הירנביין וטוונטה השלימו יום מצוין להולנדיות, כשהעפילו גם הן על חשבון סטובאל וראן, בהתאמה.

מיני הפתעה התרחשה בסופיה, כשלבסקי הפסידה 1:0 לז'ילינה הסלובקית והודחה. דרמה ענקית בפוזנן, שם שער דרמטי של רפאל מוראבסקי בדקה ה-120, העלה את לך פוזנן ל-2:4 וסידר לה העפלה על חשבון אוסטריה וינה. לה קורוניה הבטיחה את מקומה בבתים לאחר בעיטות הכרעה מ-11 מטרים.

ציריך - מילאן 1:0 (4:1 בסיכום שני המשחקים, מילאן עלתה)

האוהדים בשוויץ הכינו קבלת פנים חמה לשוער האיטלקי כריסטיאן אביאטי, שהצהיר לפני כמה ימים שהוא פאשיסט. כזכור, אביאטי הצהיר כי "אני לא מתבייש בדעות הפוליטיות שלי, ואני מסכים עם חלק מהאספקטים של הפאשיזם. אני נגד גזענות או הפרדה גזעית, אבל כן תומך בחוק ובסדר שהפאשיזם יכול ליצור. בציריך לא התעלמו מההערות, וכבר מאתמול נתלו סביב האיצטדיון שלטי ענק עם הכתובות: "ציריך זוכרת את קורבנות הפאשיזם. אביאטי הוא ממזר".

על המגרש, התנהל משחק שקט ורגוע, ומילאן כצפוי, לא התקשתה להשלים את עלייתה. הרוסונרי פתחו עם הרכב מחליפים ויכולים להיות מרוצים דווקא מכובש השער, אנדריי שבצ'נקו, שחגג שער בכורה מאז חזר לאיטליה. בדקה ה-70, שבה בעט כדור חזק בין רגליו של שוער ציריך, ג'וני לאוני, ולאחר בישול מבריק של רונאלדיניו, שחוזר לכושר מצוין. 0:1 קל למילאן, אולי הפייבוריטית לזכות במפעל.

בנפיקה - נאפולי 0:2 (3:4 בסיכום שני המשחקים, בנפיקה עלתה)

אחד מהמשחקים המסקרנים של הסיבוב הראשון של גביע אופ"א נערך בליסבון. נאפולי ניצחה במשחק הראשון 2:3, אבל ספיגת שני השערים הייתה בעוכריה. בנפיקה הגיעה למשחק במצב רוח מרומם במיוחד, אחרי שניצחה את ספורטינג בדרבי בסוף השבוע.

עד הדקה ה-57 חשבו הצופים באצטדיון האור בליסבון כי הם ייאלצו לראות את קבוצתם נאבקת רק על התואר המקומי, אלא שרייס העלה את הקבוצה המקומית ליתרון, שהזניק אותה לשלב הבתים. כדי לחתום באופן סופי את העניין כבש נונו גומש את השער השני שש דקות לסיום. הקבוצה מדרום איטליה, שפתחה את העונה בסריה A בקול תרועה רמה, תוכל להתרכז רק בליגה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

סטנדרד ליאז' - אברטון 1:2 (3:4 בסיכום שני המשחקים, סטנדרד עלתה)

האלופה הבלגית כשלה בנסיונה להעפיל לשלב הבתים בליגת האלופות כשנכנעה במשחק דרמטי לליברפול, אבל מול היריבה העירונית, היא לא פספסה את שלב הבתים של גביע אופ"א. אלופת בלגיה שיחקה מצוין, וגם נהנתה מעזרה של השופט בדרך לניצחון 1:2 על אברטון.

אקסל ויטסל העלה את המקומיים ליתרון בדקה ה-22. מנג'ר אברטון, דיוויד מויס, ביצע חילופים התקפיים והטופיז החלו ללחוץ. בדקה ה-67 כבש פיל ג'אגלייקה את השוויון שלא היה מספיק לאברטון. מתפרצת קלטנית של סטנדרד הובילה לשער בדקה ה-79. מ'בוקאני ויובאנוביץ' החליפו מסירות, והאחרון ספק הוכשל ברחבה. יובאנוביץ' כבש מהנקודה והחבורה של לאסלו בולוני רושמת הישג נפלא. סלים טועמה ישב 90 דקות על הספסל.

ויסלה קרקוב - טוטנהאם 1:1 (3:2 בסיכום שני המשחקים, טוטנהאם עלתה)

מה שלא הולך בליגה, הולך לטוטנהאם בגביע אופ"א. הקבוצה של חואנדה ראמוס, עם שתי נקודות ליגה בפרמיירליג, שחררה לחץ כשהעפילה לשלב הבתים לאחר 1:1 בחוץ מול ויסלה קרקוב ו-2:3 בסיכום שני המשחקים.

התרנגולים הצליחו לעשות מה שלא עשו בית"ר ירושלים וברצלונה, לצאת מויסלה סטדיום ללא הפסד. בדקה ה-58 דחק ארקדיוש גלובאצ'קי לשערו הוא הגבהה של גארת בייל, וטוטנהאם עלתה ליתרון 0:1. אלופת פולין השוותה בדקה ה-84 מבעיטה נפלאה של פאבל ברוז'ק מ-18 מטרים.

בדקות הסיום צרו הפולנים על שערו של הורליו גומז, שהצליח להציל פעמיים ולמנוע מהמשחק ללכת להארכה. ראמוס יכול לשחרר אנחת רווחה. התוצאה הזו עשויה להקנות לו עוד כמה ימי חסד.

מנצ'סטר סיטי - אומוניה ניקוסיה 1:2 (2:4 בסיכום שני המשחקים, סיטי עלתה)

למרות התוצאה הנמוכה, פערי הרמות בין קבוצת המיליארדים של הסיטי ליריבה הצנועה מקפריסין, בלטו היטב במגרש. רוביניו וחבורתו שלטו ללא עוררין במשחק והשיגו ניצחון בתוצאה זהה לזו שהשיגו בקפריסין, 1:2. משוכה קלה בדרך לשלב הבתים.

אלאנו פתח את מסכת השערים בדקה ה-48 בבעיטה חזקה וחדה מ-20 מטרים. שון רייט פיליפס הכפיל את היתרון בבעיטה מימין לשמאל בדקה ה-55. האורחים כבשו שער משלהם כאשר אולדימג'י ראשיד אלאבי נגח מקרוב לרשת הגבוהה 12 דקות לפני הסיום. טל בן חיים חזר להרכב הסיטי, שיחק 90 דקות במרכז ההגנה וגם ספג כרטיס צהוב.

אודינזה - דורטמונד 2:0 (2:2 בסיכום שני המשחקים, 3:4 בפנדלים, אודינזה עלתה)

המפגש בין המדורגת חמישית בסריה A למדורגת חמישית בבונדסליגה היה אמור להיות צמוד על הנייר, אבל אודינזה השיגה לעצמה יתרון משמעותי במשחק הראשון בגרמניה כשניצחה 0:2 וכמעט שהבטיחה לעצמה את המקום בשלב הבתים. אף אחד כמעט שלא האמין כי לגרמנים יש סיכוי כלשהו לעשות משהו בחוץ נגד האיטלקים חוץ אולי מאדם אחד לפחות, היינאל. בדקה ה-45 הוא הפיח תקווה בניסיון של הגרמנים לעשות משהו, אחרי שהבקיע שער יתרון.

מחצית שלמה עברה שוב עד שהינאל שוב נכנס לפעולה וכבש שער כדי להשלים חלק מהסנסציה. הקבוצות נכנסו להארכה בה שתיהן לא כבשו והן הלכו לפנדלים. אודינזה ניצלה לבסוף עם ניצחון 3:4 בפנדלים, הסנסציה לא קרתה.

לה קורוניה - בראן 0:2 (2:2 בסיכום שני המשחקים, 2:3 בפנדלים, דפור עלתה)

הקבוצה מחבל גאליסיה לא הצליחה לנצח מאז אותו ניצחון גדול במחזור הפתיחה של הליגה הספרדית על ריאל מדריד. הם הצליחו להסתבך כהוגן מול הנורבגים כשהפסידו במשחק הראשון 2:0. דפור חזרה לריאזור במטרה שזה ייתן לה גב בגומלין. דייגו קולואוטו העלה את המארחת ליתרון בדקה ה-18, אבל זה עדיין לא הספיק. רק 14 דקות לסיום הגיע השער השני שלו, ששלח את הקבוצות להארכה, בה, כמה מפתיע, אף אחת מהקבוצות לא כבשו והן הלכו לבעוט פנדלים. הספרדים נהנו אולי מיתרון הביתיות כבשו שלושה מול שניים של הנורבגים והוציאו הרבה אוויר כשעברו לשלב הבתים.

משחקים נוספים:

ראפיד בוקרשט - וולפסבורג 1:1 (1:2 לוולפסבורג בסיכום שני המשחקים)

ספרטק מוסקבה - באניק אוסטרבה 1:1 (1:2 לספרטק בסיכום שני המשחקים)

לך פוזנן - אוסטריה וינה 2:4 (לאחר ההארכה. 4:5 לפוזנן בסיכום שני המשחקים)

זלצבורג - סביליה 2:0 (סביליה ניצחה 0:4 בסיכום שני המשחקים)

ולנסיה - מאריטימו 1:2 (ולנסיה ניצחה 1:3 בסיכום שני המשחקים)

אסטון וילה - ליטקס לובץ' 1:1 (וילה ניצחה 2:4 בסיכום שני המשחקים)

אוניריה אורזיצ'ני - המבורג 2:0 (המבורג ניצחה 0:2 בסיכום שני המשחקים)

שטוטגרט - צ'רנו מור ורנה 2:2 (3:4 לשטוטגארט בסיכום שני המשחקים)

שאלקה - אפועל ניקוסיה 1:1 (שאלקה ניצחה 2:5 בסיכום שני המשחקים)

גימראייש - פורטסמות 2:2 בהארכה (פורטסמות ניצחה 2:4 בסיכום שני המשחקים)

פ.ב.ק קובנה - סמפדוריה 2:1 (סמפדוריה ניצחה 1:7 בסיכום שני המשחקים)

קלמאר - פיינורד 2:1 (2:2 בסיכום שני המשחקים, פיינורד עלתה בגלל שערי חוץ)

רוזנבורג - ברונדבי 2:3 (רוזנבורג ניצחה 3:5 בסיכום שני המשחקים)

לבסקי סופיה - ז'ילינה 1:0 (1:2 לז'ילינה בסיכום שני המשחקים)

הונקה - ראסינג סנטאנדר 1:0 (סנטאנדר ניצחה 0:2 בסיכום שני המשחקים)

מטאליסט חראקוב - בשיקטאש 1:4 (2:4 לחראקוב בסיכום שני המשחקים)

גלאטאסריי - בלינזונה 1:2 (4:6 לבשיקטאש בסיכום שני המשחקים)

פרטיזן בלגרד - פולי טימישוארה 0:1 (1:3 לפרטיזן בסיכום שני המשחקים)

ואסלוי - סלביה פראג 1:1 (1:1 ביסכום שני המשחקים, סלביה עלתה בשערי חוץ)

דינמו בוקרשט - ניימיכן 1:0 (0:1 לניימיכן בסיכום שני המשחקים)

הירנביין - ויטוריה סטובאל 2:5 (3:6 להירנביין בסיכום שני המשחקים)

ספרטה פראג - דינמו זאגרב 3:3 (3:3 בסיכום שני המשחקים, דינמו עלתה בשערי חוץ)

איאקס - בוראץ 0:2 (1:6 לאייאקס בסיכום שני המשחקים)

טוונטה - ראן 0:1 (2:2 בסיכום שני המשחקים, טוונטה עלתה בשערי חוץ)

ארטמדיה פטרזלקה - בראגה 2:0 (0:6 לבראגה בסיכום שני המשחקים)

קלאב ברוז' - יאנג בויס ברן 0:2 (ברוז' ניצחה 2:4 בסיכום שני המשחקים)

אולימפיאקוס - נורדסלנד 0:5 (אולימפיאקוס ניצחה 0:7 בסיכום שני המשחקים)

מאת'רוול - נאנסי 2:0 (נאנסי ניצחה 0:3 בסיכום שני המשחקים)

פ.צ קופנהאגן - פ.צ מוסקבה 1:1 (קופנהאגן ניצחה 1:2 בסיכום שני המשחקים)

פ.ס.ז' - קייסריספור 0:0 (סן ז'רמן ניצחה 1:2 בסיכום שני המשחקים)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully