וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופ"א ופיפ"א מאיימות להשעות את פולין

ראשי ההתאחדות בפולין הושעו, ובמקומם מונה נציג מטעם הממשלה. שני ארגוני הכדורגל זועמים על ההתערבות הפוליטית ומאיימים להתערב

סערה גדולה בכדורגל הפולני עשויה להביא להשעיית פולין מכל פעילות, כך הודיעו היום (שלישי) פיפ"א ואופ"א בהודעה משותפת לתקשורת. ארגון הכדורגל העולמי והאירופאי מודאגים מאוד מקצב הכנות פולין, והמארחת השניה, אוקראינה, לקראת יורו 2012, ודרשו לאחרונה מהשתיים לזרז את ההכנות, אבל שערוריה פנימית בהתאחדות הפולנית החמירה את המצב.

אתמול (שני) השעה בית הדין פולני את ראשי ההתאחדות לכדורגל במדינה מכל פעילות, לדרישתו של שר הספורט במדינה, מירוסלב דז'וויצ'קי. ראשי ההתאחדות חשודים בשחיתות ועבירות על החוק הפולני. בית הדין מינה את רוברט זאבלוצ'קי כאחראי על ההתאחדות מטעם הממשלה.

"ההתאחדות הפולנית ניסתה להשתמש באירוח יורו 2012 כמגן לפעולות שעשו. לא אתן להם להשתמש בהכנות כדי לברוח מאחריות לעבירות על החוק", אמר שר הספורט, והוסיף: "היורו יתקיים בעוד ארבע שנים. הכל יהיה מוכן עד אז".

בפיפ"א ובאופ"א קיבלו בתדהמה את החדשות מפולין. למרות החשדות לעבירות מרמה, בשני הארגונים לא מוכנים לקבל כל התערבות פוליטית וממשלתית בניהול התאחדות לכדורגל, ושלחו הודעה נזעמת, שמביעה תמיכה מוחלטת בראשי ההתאחדות המושעים. "אנחנו לא מכירים בהחלטת בית הדין הפולני, ולא במינוי של זאבלוצ'קי. לא נקיים איתו קשר, וכל מסמך שיגיע חתום על ידו ייחשב כלא רלוונטי".

בפיפ"א ובאופ"א הודיעו שיחלו מיד בדיונים ויקבלו החלטה לגבי עתידו של הכדורגל הפולני. בידיעה נכתב שבכינוס הועדה המבצעת של פיפ"א, ופאנל החירום של אופ"א ב-23-24 באוקטובר, יובאו החלטות לאישור. בין הסנקציות שעומדות על הפרק: השעיית הקבוצות הפולניות מהמפעלים האירופאיים, השעיית הנבחרת מקמפיין מוקדמות המונדיאל ושלילת אירוח יורו 2012 מהמדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully