וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'וזה, ברוך הבא לדרבי דלה מדונינה

זו בעצם שריקת הפתיחה האמיתית לעונת 2008/09 באיטליה: מילאן המתאוששת מארחת לדרבי את האלופה והמוליכה, אינטר של מוריניו

המחזור החמישי באיטליה יחל כבר הערב (שבת) עם משחקיהן של יובנטוס ופיורנטינה, אבל גולת הכותרת של סוף השבוע באיטליה תהיה כמובן הדרבי דלה מדונינה - מילאן מול אינטר בסן סירו. שתי הקבוצות מגיעות אחרי רצף ניצחונות, עם הבדל קטן: אינטר במקום הראשון, ואילו מילאן מתאוששת מפתיחת עונה רעה ונמצאת רק במקום התשיעי.

מילאן, כאמור, החלה בצורה מאכזבת את העונה, עם הפסד ביתי מביך לבולוניה ואחד נוסף בחוץ מול גנואה. הלחץ על המאמן קרלו אנצ'לוטי גבר לאחר שני ההפסדים הללו, אבל אז רשמה מילאן ניצחון בגביע אופ"א על ציריך, שפתח עבורה את הדרך גם לליגה, שם השיגה שני ניצחונות רצופים תוך ארבעה ימים. ביום רביעי גברה מילאן על רג'ינה 1:2, ולפני כן, בראשון, נתנה הצגה לקהל הביתי בניצחון 1:4 על לאציו. שחקני מילאן רואים בדרבי הזדמנות להראות שצריך לקחת אותם בחשבון למאבק האליפות, ואם על הדרך אפשר לעזור לאנדריי שבצ'נקו לנקום בז'וזה מוריניו על התקופה המשותפת והלא מוצלחת שלהם בצ'לסי, אז מה טוב.

"הדרבי שונה מכל משחק אחר", אמר כוכבה הברזילאי של מילאן, קאקה, לקראת המשחק בסן סירו, "קשה להסביר את זה למי שלא משחק. אנחנו פשוט חייבים לנצח, אחרת תהיה בעיה. מוריניו? הוא יודע איך לאמן קבוצה וכל מי שעבד איתו סיפר לי עליו דברים טובים, חוץ מאנדריי שבצ'נקו". קאקה צפוי שוב לפתוח בהרכב לצד פאטו הצעיר, כשרונאלדיניו ושבצ'נקו עשויים לנצל את פציעתו של מרקו בוריילו על מנת לחזור להרכב, למרות שההערכות מדברות על כך שאנצ'לוטי יעדיף לעבות את הקישור ולשחק עם שלישיית קשרים במרכז. הסיבה שהמאמן האיטלקי שוקל הרכב שכזה, נעוצה בהתמודדות עם חסרונו של אנדראה פירלו הפצוע, שנחשב לאחד משחקני המפתח שלו בהרכב.

היריבה העירונית, אינטר, מגיעה לדרבי היישר מהמקום הראשון, בו היא מרגישה כל כך בנוח בשנים האחרונות. הקבוצה הולכת ומתגבשת תחת הדרכתו של ז'וזה מוריניו ונמצאת עם רצף של ארבעה ניצחונות בכל המסגרות. גם הבוס מאסימו מוראטי נשמע רגוע לקראת המשחק, כנראה בהשראת המאמן שמינה לתפקיד. "אין שום סיבה לחשוש לקראת הדרבי, מוריניו ידאג לזה שיהיה בסדר. אנחנו בידיים טובות ואני מאמין שאנחנו יכולים לנצח, אפילו עם נשחק חלש".

הניצחון 0:1 באמצע השבוע על לצ'ה, העלה את רצף משחקי הבית ללא הפסד של האלופה ל-100 משחקים. אך התוצאה הייתה החלק הפחות חשוב בהתמודדות הזו, בעיקר עקב היעדרותו של מוריניו ממסיבת העיתונאים לאחר מכן. "המיוחד" שלח את עוזרו ג'וזפה בארזי לייצג אותו מול התקשורת, דבר שהיה נהוג על ידו באנגליה אבל מסתבר שבאיטליה מתקבל הרבה פחות בטבעיות, ועורר כעס גדול בקרב העיתונאים וגם אצל מאמן היריבה, מריו בארטה. מוריניו שם את העניינים האלה מאחוריו, וינסה לסמן וי ראשון בדרבי ללא לואיס פיגו הפצוע, שמצטרף למקסוול, וולטר סמואל ולואיס חימנז הפצועים, ולסוליי מונטארי המושעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully