וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאחס של אפי: מכבי ת"א שוב הפסידה לפנאתנייקוס

מכבי תל אביב הפסידה שוב לפנאתינייקוס, ושוב מסל בשניות הסיום. הפעם זה נגמר ב-80:79 ליוונים במשחק שפתח את טורניר לובליאנה

אפי בירנבוים אוהב לפרגן לזליקו אוברדוביץ', אחד ממאמני הכדורסל הגדולים באירופה - ככה זה נשמע בראיונות איתו השבוע. יכול להיות שהוא יותר מדי מפרגן לו, או שמא שחקניו. ככה לפחות זה נראה גם הפעם, כשהיוונים ניצחו את מכבי תל אביב בפעם השניה השבוע, במשחק שהוכרע בשניות הסיום.

הזירה הפעם הייתה טורניר לובליאנה, והתוצאה 79:80 לפנאתינייקוס ללא הארכה. ובכל זאת, אפי בירנבוים יכול להתעודד מכמה דברים. כמו במשחק הראשון נגד פנאתינייקוס, קרלוס ארויו היה דומיננטי, בעיקר במחצית הראשונה. הפעם הצטרפו אליו רודני וויט, למרות כמה שגיאות במהלך המשחק, ועומרי כספי שכמעט וניצח לצהובים את המשחק ברבע האחרון.

ושוב, חשוב להדגיש - מדובר בטורניר הכנה וזה אומר ניסויי כלים של הצוותים המקצועיים. מכבי תל אביב פתחה את המשחק עם החמישיה החזקה כביכול, ונראתה מצוין. במקביל, דאור פישר הסתבך בבעית עבירות (שוב) וההרכבים שכללו את ליאור אליהו, דרור חג'ג' ואולי גם טרה סימונס - לא הספיקו מול יריבה כמו פנאתינייקוס. כשארויו שיחק, ההתקפה של מכבי תל אביב רצה, כשהוא סופסל - הכל נתקע. שחקן נוסף שנוסה לא מעט היה ליאור אליהו שהיה בינוני. יניב גרין קיבל דקות ראשון במסע האירופי, רק כדי להשתפשף. אפרופו גבוהים, שחקן נוסף שהציג יכולת מעודדת בצבע היה אסטבן באטיסטה, בעיקר על חשבונו של פישר.

ארויו, כרגיל, הוביל את קלעי מכבי גם במשחק הזה עם 18 נקודות. רודני וויט, שהוכיח שהוא יודע לקלוע גם מהשלוש ברגעים קריטיים, הוסיף 13 נקודות אבל בשלבים מסויימים ניסה לקחת קצת יותר מדי אחריות.

מחר תתמודד מכבי תל אביב מול פנרבחצ'ה-אולקר במשחק השני, כאשר הפעם מדובר בטורניר מרובע שבו כל הקבוצות מתמודדות אחת מול השניה.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה את המשחק מצוין מבחינה הגנתית, ורודני וויט ניצל את זה כדי לקלוע 5 נקודות רצופות (כולל שלשה) כדי להוביל את הצהובים ליתרון 4:9. במקביל, דאור פישר נכנס לבעיית עבירות בשלב מוקדם מאוד, אבל אסטבן באטיסטה עשה את העבודה במקומו. קרלוס ארויו, שהיה חולה במשחק הקודם במוסקבה, נזקק לכמה דקות כדי להתעורר, אבל עזשה את זה יפה עם אסיסט לבורשטיין, שהעלה את מכבי ל-7:15. היוונים הצליחו לפרוץ את ההגנה של מכבי בדקות הבאות, בעיקר הודות לצרצריס, שצימק ל-21:18, שתי דקות לסיום הרבע. ספאנוליס עוד הצליח לצמק למינוס 1, אבל סיום הרבע היה שייך לקרלוס ארויו, שסחט עבירות, קלע שתי שלשות וקבע 23:29 לצהובים.

ברבע השני אפי בירנבוים שינה לגמרי את ההרכבים על המגרש. ליאור אליהו ועומרי כספי נכנסו כבר בתחילת הרבע, כאשר בהמשך דרור חג'ג' החליף את ארויו בעמדת הרכז וגם טרה סימונס ניסה להיכנס לעניינים. בפועל, פנאתינייקוס ניצלה את הרוטציה הזאת כדי לבצע מהפך ולעלות ליתרון 32:33 אחרי שלשה של דרו ניקולס. ההתקפה של הצהובים לא תיפקדה ופאו כבר עלתה ליתרון של חמש נקודות, בעקבותיו בירנבוים החליט להחזיר לפרקט את ארויו. באופן טבעי, דברים התחילו להסתדר שוב בהתקפה של מכבי תל אביב, ולמרות שהאחוזים מהשדה ירדו, ארויו הצליח להחזיר את הצהובים למשחק צמוד, אחרי שכבר היו בפיגור של שש נקודות. רודני וויט קלע כמעט עם הבאזר והישווה ל-42:42 בסיום המחצית הראשונה.

פאו החזירה לעצמה את היתרון בפתיחת הרבע השלישי, אבל הצהובים הגיבו בריצת 2:13, שבמרכזה שלוש שלשות של ארויו, בדרך ליתרון 49:58. היוונים הוכיחו שגם הם יודעים לקלוע מעבר לקשת וצימקו למינוס 2 אחרי שלשות של ניקולס וספאנוליס. המשחק עבר לקצב מהיר, כאשר שתי ההתקפות השיגו סלים קלים והירוקים המשיכו לשבת על החבורה של בירנבוים. קצת יותר מדקה לסיום הרבע, פקוביץ' הצליח להחזיר את פאו ליתרון. דווקא בשניות האחרונות של הרבע מכבי איבדה את עצמה, ופנאתינייקוס סיימה אותו ביתרון 62:66.

פעולות טובות של באטיסטה מתחת לסל החזירו את מכבי תל אביב לחיים בתחילת הרבע האחרון, אבל חולשה בריבאונד, בעיקר ההגנתי, מנעו ממנה לבצע מהפך בדקות האלה. כשנותרו 5:30 דק' לסיום, עומרי כספי דייק בשלשה המיוחלת והישווה ל-71:71. עברה עוד דקה וחצי, וכספי המשיך עם עוד ארבע נקודות רצופות כדי להחזיר את היתרון למכבי. מהצד השני, פוטסיס קלע שלשה וקבע 77:78 ליוונים, שתי דקות לסיום. במאני טיים, מכבי פיספסה שלוש זריקות, אבל זכתה להזדמנות נוספת כשכספי נעצר בעבירה, והחזיר אותה ליתרון מהעונשין, 25 שניות לסיום. היוונים יצאו להתקפת הנגד וסיימו אותה עם סל של ספאנוליס. ב-10 השניות שנותרו, הם כמעט איבדו כדור ולא הצליחו לייצר התקפה. ג'ייסול וויליאמס הצליח לקלוע, אבל זה היה אחרי שהבאזר נשמע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully