וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נהיה אפיזודה חולפת כמו חולון"

26.9.2008 / 10:56

אחרי עונה בצרפת מגיע משה מזרחי למכבי חיפה, חושב שהדברים יתנהלו אחרת מאשר אצל האלופה ולא כועס על צביקה שרף. ראיון

מכבי חיפה מסומנת עוד מסיום העונה שעברה כאחת הקבוצות שיכולות לתת פייט בצמרת הכדורסל הישראלי. עם סגל ישראלי עמוק מאוד וחמישה זרים שאמורים להיות מהטובים שישחקו בליגת העל העונה, ינסה אבי אשכנזי להריץ את הקבוצה שלו להישגים שברוממה לא זוכרים מאז שנות ה-80 העליזות. אחד מאלה שצפויים לעזור לו להפוך את העונה הקרובה לעונה חלומית הוא משה מזרחי, שחוזר לישראל אחרי שנה בראסינג פאריז הצרפתית.

ממחנה האימון של הקבוצה בכפר בלום, נשמע מזרחי מאוד אופטימי לקראת העונה הקרובה. "קודם כל אני שמח לחזור לישראל. עשיתי שנה בחו"ל והאמת היא שהיה נהדר, אבל היו לי שם דברים שהניעו אותי לחזור לישראל וחיפה הייתה האופציה הכי טובה מבחינתי, גם מבחינה מקצועית וגם מבחינת המקום שאליו הם רוצים להגיע. מאוד התחבר לי העסק הזה, והנה אני פה".

עדיף היה לא לקחת אליפות

בכל זאת, אתה חותם בקבוצה שהכיוון שלה לא ברור. לא היו חששות?

"לא היו חששות. כשהתחילו המגעים עם חיפה, עידו קוז'יקרו כבר חתם בקבוצה וידעתי איזה סגל הם הולכים להעמיד. ידעתי שזו לא עומדת להיות אפיזודה חולפת כמו חולון של העונה שעברה. דיברתי עם מי שאני צריך לדבר וידעתי שיש כוונות לזמן ארוך. מכבי חיפה היא קבוצה עם מסורת, היא הייתה קבוצה גדולה פעם ועכשיו היא חוזרת לאן שהיא צריכה להיות, בטופ של הכדורסל הישראלי. מאוד כיף לי להיות פה".

מזרחי, בוגר מחלקת הנוער של חולון ששיחק בבוגרים של הקבוצה, היה מועמד בקיץ, עוד לפני שמיקי דורסמן עזב, לחזור לאולם הפחים. כשחקן עם קשר לקבוצה יש לו דעה נחרצת על מה שקורה בקבוצת הבית שלו. "מה שחולון עשתה אדיר, אי אפשר להסביר את זה במילים. קרו בעונה שעברה הרבה דברים בדרך שעזרו לה להגיע לאן שהיא הגיעה. אבל בסופו של דבר אין מה להשוות בינינו לבינם. מה שמיקי דורסמן עשה נהדר, אבל היה הרבה יותר טוב בשביל הפועל חולון אם הם היו מפסידים את האליפות ומיקי היה נשאר שם עוד 5 שנים".

מה אתה חושב על כל מה שקורה שם עכשיו?

"גדלתי בחולון ושמחתי מאוד בשביל כל החברים שלי שם ובשביל כל האנשים שאני מכיר, שמחתי לראות אותם לוקחים אליפות. עכשיו אני מקווה שתהיה שם המשכיות, כי מהר מאוד הם יכולים לחזור לליגה השנייה וזה לא טוב לכדורסל הישראלי".

לא נוטר טינה

כשמסתכלים על מזרחי, עדיין נזכרים בילד שהיה חלק מאותה נבחרת עתודה מדהימה בשנת 2000. אז למה השלד ההוא לא מוביל את נבחרת הגברים להצלחות כמו שעשה עם העתודה? "אם אתה מסתכל על כל רשימה של נבחרת העתודה, יש בה עשרה שחקנים שהם מובילים בליגת העל ובאירופה. תמיד אפשר לעשות יותר, אבל זה עניין של מזל וסיטואציות שונות בקריירה, כשפתאום שחקן לוקח החלטה לא טובה. תמיד אפשר לשאוף לעוד, אבל הנבחרת הזאת היא הבסיס של הכדורסל הישראלי של היום. אם תסתכל על הרשימה, שכוללת את טל בורשטיין, יניב גרין, איציק אוחנון, מתן נאור, אפיק ניסים ואותי, לא יהיה פייר להגיד שלא מימשנו את הפוטנציאל".

ובאופן אישי, אתה לא היית בשנתיים האחרונות בנבחרת. למה הקיץ לא זומנת?

"בשנת 2005 הייתי שחקן חמישייה באליפות אירופה והייתי מדורג שלישי בקלעים של הנבחרת וב-2006 הגעתי לקמפיין המוקדמות וגם שיחקתי בנבחרת. בשנה שעברה באתי פצוע, היה לי קרע בשריר הבטן, התחלתי את הקמפיין על רגל אחת ולא נכנסתי לכושר. צביקה העדיף לא לשתף אותי. העדפתי לנסוע לצרפת להתחיל את ההכנה בקבוצה החדשה שלי. השנה הוזמנתי לסגל הרחב ולא הוזמנתי לסגל המצומצם. זו כבר החלטה שלו".

לא הרמת טלפון לצביקה או לאיזה גורם אחר בנבחרת לשאול למה אתה לפחות לא ב-17 שחקנים?

לא התקשרתי לצביקה אחרי זה, כמו שהם לא התקשרו אליי להגיד לי שאני לא חלק מהסגל. לא הרגשתי נכון להתקשר. אבל עובדה שהוא לקח החלטה נכונה כי הוא הגיע לאליפות אירופה. אתם צריכים להחליט אם אני צריך להיות בנבחרת או לא. אני לא יודע מה כל אחד עשה. אני לא התקשרתי לאף אחד להגיד שאני לא רוצה לבוא, רציתי לבוא ושמחתי לבוא אבל כל אחד וההחלטה שלו, וזה ממש בסדר.

שחקני הנבחרת טענו הרבה דברים נגד האיגוד על התנאים בחו"ל וההכנה הלקויה. מה אתה חושב על זה?

"שום דבר לא קל בחיים, זה כבוד להיות בנבחרת. אנשים חושבים שאנחנו נוסעים לטייל בחו"ל וזה ממש לא ככה. במערב אירופה יש מקומות טובים יותר שאפשר בכיף להיות בהם, אבל יש גם מקומות שבהם זה בלתי אפשרי. אתה לא תמצא מלון חמישה כוכבים בעיירה נידחת באיזה חור בסרביה. תנאים לא טובים יש בכל מקום. אין שום סיבה שזה לא יקרה שוב, אני בטוח שזה יקרה גם בעתיד".

כולם מכירים את כולם

כאמור, בעונה האחרונה יצא מזרחי את גבולות ישראל וניסה את מזלו בראסינג פאריז. את העונה הוא סיים עם ממוצע של 6.6 נקודות ו-1.8 ריבאונדים למשחק, וקבוצתו נשרה לליגה השנייה. "אלה שעקבו אחריי בצרפת, ואני לא בטוח כמה באמת עקבו, לא יודעים שבעשרת המשחקים הראשונים לא שיחקתי, מסיבות שונות שאני לא רוצה להרחיב עליהן. החליפו לי שלושה מאמנים במהלך העונה, והמאמן השלישי הבין את חומר השחקנים רק באמצע הסיבוב השני שיש לו. הפכתי משחקן 12 בסגל לשחקן חמישייה. בעשרת המשחקים האחרונים דקות המשחק שלי השתפרו משמעותית וקלעתי הרבה יותר, שיחקתי מעל 25 דקות וקלעתי מעל 10 נקודות, אבל בשכלול זה נראה פחות טוב. מאוד האמנתי בהחלטה שלי, יכולתי להישאר ואני לא מתחרט. הייתי עושה את זה שוב".

מזרחי כבר בן 28, הוא לא אותו ילד שהגיע להפועל ירושלים חסר ניסיון. אחרי שעבר אין ספור קבוצות הוא כבר יודע מה הוא הולך לעשות העונה מבחינה אישית בחיפה. "אני מנוסה מאוד. אנחנו כבר לא ילדים, אני משחק בליגת העל מגיל 18, מכיר אותה לאורכה ולרוחבה. קשה מאוד להתקיל אותי, אני מכיר את כל השחקנים וכל השיטות וכל המאמנים. אני לא אביא דברים שלא מכירים, כולם יודעים מה אני עושה איך למה וכמה. אני מנוסה יותר, טוב יותר. למדנו להבין את המכלול, אני חושב שאני הרבה יותר טוב כרגע".

אז אפשר לדבר קצת על ציפיות? מכבי חיפה, עולה חדשה, תוכל להפתיע ולהגיע לפיינל פור?

"אני לא חושב שלהגיע לפיינל פור זה דבר מדהים. עולה חדשה זה סתם דבר שרשום על הנייר. זה עניין של מערכת איך היא מתנהלת כמה כסף משקיעים. הייתי בהרבה קבוצות בארץ, בשביל עולה חדשה כביכול דברים פה מתוקתקים ברמה הגבוהה ביותר. יש מקום לשיפור אבל מדובר פה באנשים רציניים שהשקיעו הרבה כסף, ויש שחקנים נהדרים וצוות מקצועי נהדר. אין סיבה שלא נהיה טובים העונה. לקחת תואר זה יומרני וגרנדיוזי, נתקדם ממשחק למשחק ומניצחון לניצחון ואז נחשוב קדימה, כרגע הדבר החשוב ביותר מבחינתי ומבחינת הקבוצה זה להתחבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully