וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולי בעוד שמונה שנים

אופ"א החליטה להגדיל את כמות המשתתפות בטורנירי אליפות אירופה מ-16 ל-24 החל מ-2016 ותודיע על כך רשמית מחר במסיבת עיתונאים

נבחרת ישראל מדלגת בין קמפיין מוקדמות מונדיאל לקמפיין יורו אחר ומחכה רק לרגע להיות שוב בטורניר גדול, כמו אז במכסיקו 70. מתברר כי בעוד שמונה שנים יגדלו הסיכויים שלה בצורה משמעותית, אחרי שאופ"א הודיעה כי החל מ-2016 יעלו 24 מדינות לטורניר במקום 16.

מי שנתן את הפרטים על כך הוא פרנץ בקנבאור, נשיא באיירן מינכן וחבר הוועד הפועל של אופ"א, שאמר: "הצעד הזה הוסכם ונכריז על כך במסיבת עיתונאים מחר". ההרחבה של היורו זה צעד שהוסכם עליו במסגרת היום הראשון מבין שניים בפגישות של חברי הוועד הפועל שנפגשים בבורדו.

ההחלטה להרחיב את הליגה הייתה צפויה למרות הביקורת שמהלך שכזה יוריד את הרמה של הטורניר זאת אחרי ש-53 נציגי מדינות המשתייכות לארגון נתנו גיבוי לשינוי. מישל פלאטיני, נשיא אופ"א, טען אז כי הגדלת הטורניר לא תגרום לירידת הרמה.

חמשת טורנירי היורו הראשונים התקיימו בהשתתפות ארבע נבחרות בלבד (מ-1960 עד 1976) ולאחר מכן גדל המספר לשמונה ב-1980. הפעם הראשונה שבה התקיים הטורניר בהשתתפות 16 נבחרות היה ב-1996, אך מאז נוצר לחץ להרחיב את כמות המשתתפות. משמעות ההחלטה היא שכמעט מחצית מהחברות באופ"א ישתתפו בטורניר.

מלבד אישור ההחלטה הסופי עניין נוסף שיעלה ביום הדיונים ביום שישי הוא איטיות ההתקדמות בהכנות לקראת היורו הבא, בעוד ארבע שנים, בפולין ואוקראינה. כידוע, פלאטיני ביקר בפולין ובאוקראינה פעמיים השנה ולא ממש אהב את קצב ההתארגנות.

  • עוד באותו נושא:
  • יורו 2012

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully