וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ראשל"צ: "הפסיקה עלולה לגרום לקריסה של קבוצות"

24.9.2008 / 17:33

איגוד הכדורסל כינס ישיבת חירום, בעקבות פסיקת ביהמ"ש המחוזי על ביטול המס לזרים. קבוצות יאלצו לשלם מאות אלפי שקלים למס הכנסה

איגוד הכדורסל כינס היום (רביעי) ישיבה מיוחדת במשרדיו בהשתתפות נציגי מנהלת ליגת ווינר, נציגי ליגת העל לנשים, נציגי קבוצות הליגה הלאומית, עורכי דין, רואי חשבון ונציגי האיגוד בעקבות פסיקת בית המשפט המחוזי בבאר שבע כי אמנת כפל המס בין ישראל לארצות הברית, אינה תקפה לגבי שחקני כדורסל אמריקאיים. הפסיקה הזאת עלולה להביא לקריסת קבוצות רבות בליגת העל לנשים, ליגה לאומית בגברים, וכן הקבוצות הפחות בכירות בליגת העל לגברים.

אמנת כפל המס מגדירה אזרחים אמריקאיים בתפקידים מסוימים שבאים לעבוד בישראל או אזרחים ישראלים שבאים לעבוד בארצות הברית כפטורים מס של 25 אחוז במידה במידה שהם מקבלים שכר של פחות מ-400 דולר ליום, או כ-110 אלף דולר בעונה, בתנאי שאותו אזרח שהה במדינה פחות מ-183 יום בשנה. בעונה האחרונה 40 אחוז מהזרים בליגת העל נכללו תחת הקריטריון הספציפי הזה. בית המשפט בבאר שבע, שדן בערעורה של עירוני אשקלון על תשלום מס על עונות 2000 ו-2001 על זרים שלא היו אמורים לשלם עליהם מס לפי האמנה, קבע כי כדורסלנים אינם נכללים באמנה וכי אשקלון חייבת על תשלום מס על זרים כאלו החל מעונת 2002/3, כולל הצמדה וריבית, סכום שמסתכם במאות אלפי שקלים.

"זה יכול להביא לקריסה של כל הקבוצות הליגה הלאומית וקבוצות ליגת העל לנשים", מסביר יו"ר מכבי ראשון לציון משה קליסקי, שקבוצתו צפויה לעמוד בפני בית המשפט בנושא דומה בחודש דצמבר. קבוצה נוספת שצפויה לעמוד בפני בית המשפט היא מכבי גבעת שמואל אך סביר להניח כי אם ההחלטה לא תשונה, כל הקבוצות שהחזיקו זרים בשנים הללו, יחויבו בתשלום מס, כולל ריבית והצמדה. "יותר מפעם אחת קבוצות בליגה הלאומית קרסו בגלל 20 או 30 אלף שקל, כך שמצב זהה עלול למוטט מספר רב של קבוצות", מסביר קליסקי, "בליגת העל לחלק מהקבוצות יש בסיס כלכלי רחב יותר, אך פסיקה של מאות אלפי שקלים עלולה לחסל קבוצות".

קבוצות רבות יודעות כי במידה והפסיקה לא תשונה, העתיד שלהן לוטה בערפל. קבוצות רבות החשיבו את האמנה כתקפה גם לעונה הקרובה, ומרגע קבלת ההחלטה, עוקבות בדאגה לאחר שבתקציב שנבנה לעונה הקרובה לא הוכללו סעיפים הללו. "אחת האפשרויות שעומדות בפנינו היא לשלם את הסכום במידה ונידרש לכך, ופשוט לא לשחק עם זרים", מזהיר מנכ"ל של קבוצה בליגת העל.

בינתיים החליטו באיגוד להגיש ערעור לבית המשפט העליון כנגד הפסיקה של בית המשפט המחוזי ולכן מכבי ראשון לציון וגבעת שמואל צפויות לחכות לפסיקה של בית המשפט העליון בנושא זה. כמו כן הוחלט להקים ועדה שתכלול נציגים ממספר קבוצות שיעמדו בקשר רציף עם רואי החשבון ועורכי הדין של האיגוד שמנויים על נושא זה. אחת ההערכות היא כי במידה והנושא ימשך על פני תקופה ארוכה, יגיעו רשויות המס להסכם עם איגוד הכדורסל על קיצוץ התשלומים משנה מסוימת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully