וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאריף עבדור ראחים פורש מכדורסל בגיל 31

שאריף עבדור ראחים, אחד הפורוורדים המבטיחים ב-NBA עם פתיחת העשור, החליט לתלות את הנעליים בגיל 31 עקב פציעה חוזרת בברכו

מסוף העשור הקודם ובתחילת הנוכחי, היה שאריף עבדור ראחים אחד הפורוורדים המבטיחים בליגה. עם ממוצעים שנעו סביב 20 נקודות ו-10 ריבאונדים, לא היה ספקות רבים לגבי היותו הכוכב הבלתי מעורער של ואנקובר, שהפכה ברבות הימים לממפיס גריזליס. בשלב מסוים לעבדור ראחים, כמו אנשים הגיוניים אחרים, נמאס מקנדה, והוא עבר לאטלנטה, משם לפורטלנד, ומשם לסקרמנטו - הכל כדי להוכיח שהוא לא שחקן של קבוצות קטנות. אלא שזה לא ממש עבד. שילוב של פציעות עם יכולת בינונית הפכו את הפורוורד המבטיח לעוד פורוורד בליגה.

לאט לאט, גם בגלל הפציעות וגם בגלל היכולת, עבדור ראחים החל לשחק פחות ופחות, כשהממוצעים נעים בהתאם. ואמש (שני), אחרי שלוש עונות מאכזבות בסקרמנטו ובגיל 31, נכנע שאריף עבדור ראחים לפציעות הטורדניות, והחליט לתלות את הנעליים. בעונה שעברה שיחק הפורוורד שישה משחקים בלבד במדי סקרמנטו, ועבר שני ניתוחים מסובכים בברכו המסובכת עוד יותר. אמש, אחרי שהבין כי סיכוייו לחזור להיות מה שהיה נמוכים אם בכלל קיימים, החליט לשים לקריירה המכובדת, אם כי מעט מפוספסת שלו, סוף.

"הגעתי למסקנה שמבחינה בריאותית, אני לא יכול לחזור למצב בו אהיה שחקן NBA", אמר עבדור ראחים. "ברך ימין הגיעה למצב שהיא לא מאפשרת לי לתפקד ברמה הגבוהה, או לשחק כפי שאני יודע. עד כמה שקשה לי להשלים עם זה, זו המציאות". ג'ף פיטרי, נשיא סקרמנטו, שמיהר להצהיר כי הקבוצה תציע לשחקן תפקיד ניהולי כלשהו במועדון, אמר: "היתה לו קריירה יפה כשחקן ואזרח. כואב שהיא נקטעת כך, אבל אף אחד לא יכול לפקפק במאמצים ובמחויבות של שאריף עבדור ראחים להצליח". וזה, כנראה, מה שהופך את הפרישה של הפורוורד, שלעולם לא יקיים את ההבטחות שתלו בו, למאכזבת עוד יותר.

* וושינגטון האריכה את החוזה של מאמנה המוערך, אדי ג'ורדן, בעונה נוספת. זו תהיה עונתו השישית של ג'ורדן בקבוצה, לא עניין של מה בכך אם מתחשבים בכך שרק שני מאמנים אחרים נמצאים יותר זמן ממנו בקבוצותיהם - ג'רי סלואן וגרג פופוביץ'. "הוא עשה עבודה נהדרת עבורנו, ואנחנו שמחים לתגמל אותו בחוזה חדש", אמר נשיא המועדון, ארני גראנפלד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully