וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישע לוי: "גם משחקים כאלה צריך לדעת לנצח"

אלישע לוי לא הסתיר את אכזבתו מיכולת שחקני חיפה ב-0:1 על בני יהודה. ארבייטמן עשוי לבקש לעזוב. גיא לוזון מרוצה: "אנחנו קבוצה מאורגנת"

יותם רונן

צילום ועריכה: יותם רונן

חלוץ מכבי חיפה שלומי ארבייטמן עשוי לבקש להציבו ברשימת ההעברות כבר עכשיו, במידה וחיפה תחליט להחתים חלוץ חדש לצידו של ת'מבינקוסי פנטאני הדרום אפריקאי. השחקן מבין כי במידה ויוחתם חלוץ, דקות המשחק להם יזכה יהיו מועטות ולכן, במידה ויוחתם חלוץ זר עד יום חמישי, ארבייטמן יחפש קבוצה אחרת. החלוץ היה נחוש עד התקופה האחרונה לשחק בהפועל תל אביב, אך בשלב זה בהפועל ירדו מהאפשרות לנוכח העבודה שמכבי חיפה מוכנה להעמידו למכירה בלבד, ובקבוצה העדיפו להשאילו.

מה שהוביל לרצונו של ארבייטמן לעזוב, היא העובדה כי בקבוצה עושים מאמצים להנחית עד יום חמישי חלוץ במטרה להחתימו ללא מבחנים. יחד עם זאת, כרגע הסיכויים לכך קלושים, למרות שאלישע לוי בוחן את מועמדותו של חלוץ דרום אמריקאי, כנראה מברזיל. במידה ולא יימצא חלוץ, אוסי רנספורד, הנבחן הצעיר שהמריא לגאנה, צפוי לחתום בקבוצה, בתיווכו של פיני זהבי, ולשחק בה מחודש ינואר. מאמן הקבוצה, אלישע לוי, אמר בתגובה: "אנחנו עושים מאמצים של הרגע האחרון להחתים חלוץ. יכול להיות שיגיע אחד בימים הקרובים, אבל כמו שאמרתי בעבר, לא נחתים חלוץ בכוח".

לפני הדיבורים על חלוץ חדש, מכבי חיפה השיגה הערב (ראשון) ניצחון 0:1 על בני יהודה. במועדון היו מרוצים משלוש הנקודות, שהעלו את הקבוצה למקום השני, בצמוד למכבי נתניה המוליכה, אך לא הסתירו את אכזבתם מהיכולת הבינונית. המאמן, אלישע לוי, אמר: "המחצית הראשונה התאפיינה בהרבה מאוד איבודי כדור, היינו חסרי מחץ, והיו מרחקים גדולים בין השחקנים. במחצית השניה צמצנו פערים וכבשנו שער יפהפה. גם משחקים כאלה צריך לדעת לנצח".

לוי התייחס למשחק הליגה הבא, בטדי מול בית"ר ירושלים: "אני לא חושב שבשלב כזה מדובר במשחק עונה. אני מקווה שיהיה כדורגל יותר קצבי, יותר מדויק ויותר מעניין. אנחנו משחקים כדי להבקיע, אבל צריך לקחת נקודות ואני שמח שהיום ידענו לעשות את זה. נבוא לטדי עם ביטחון".

רפאלוב: "יש פה מלחמה על ההרכב"

הבלם דקל קינן עלה לשחק למרות הוראה הפוכה של הצוות הרפואי. קינן שוחח לפני המשחק עם לוי ואמר לו: "מבחינתי, אני מרגיש מוכן לשחק". לוי אישר לשחקן לעלות על כר הדשא וביקש ממנו לסמן לחילוף אם לא יוכל לתפקד.

בסיום אמר עליו המאמן: "מעולם לא ראיתי את דקל נוגח טוב יותר, גם כשהיה בריא. הרופא לא מנע את שיתופו. לקחנו החלטה משותפת והיה לו משחק נקי וטוב". החלוץ ת'מבינקוסי פנטאני שיחק כשהוא פצוע ובקבוצה התאכזבו מאוד מיכולתו. בצוות הרפואי גילו כי הכאבים בברכו הגבילו את החלוץ בתנועה. את מירב המחמאות בסיום קיבל דווקא הבלם ליאוניד קרופניק, שהפגין משחק נוקשה. גם השוער ניר דוידוביץ' סחט מחמאות מהצוות המקצועי, על התפקוד בזמן שבנו יושב חולה בבית החולים.

ליאור רפאלוב, כובש השער היחיד במשחק: "הניצחון הזה היה חשוב מאוד, המשחק היה קשה ואני שמח שהצלחתי לכבוש. אנחנו עם הפנים קדימה ליום ראשון, למשחק מול בית"ר ירושלים. אני לא רוצה להתייחס לכל הביקורות, יש פה מלחמה על ההרכב, קבוצה חזקה, ואני מודה לאלישע שנתן לי את הקרדיט - הוא נותן לי את השקט", אמר רפאלוב. "אני לא חושב שיש בעיה של חלוץ, גם כשחיפה זכתה ב-3 אליפויות רצופות הם הצליחו לנצח גם משחקים שבהם לא שיחקו טוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

לוזון: "היה משחק שווה כוחות"

למרות ההפסד, בבני יהודה קיימת שביעות רצון מהיכולת ומהלחימה שציגו השחקנים. המנכ"ל משה דמאיו נכנס לחדר ההלבשה ואמר לשחקנים אחרי המשחק: "תרימו את הראש, ביטלנו את מכבי חיפה היום. אם נמשיך לשחק ככה, גם הנקודות יגיעו. כל הכבוד על הלחימה והרצון".

מאמן הקבוצה, גיא לוזון, השתדל למצוא את הנקודות החיוביות: "כל מי שראה את המשחק ראה שבני יהודה קבוצה מאוד מאורגנת, בעיקר מבחינה הגנתית, ובעקבות כך גם שיחקנו כדורגל טוב מבחינה התקפית, במיוחד במחצית הראשונה", אמר לוזון. "היה משחק שווה-כוחות, גם במחצית השניה כשחיפה אולי שלטה קצת בכדור. הם הגיעו למצב אחד ואותו כבשו, אנחנו מנגד החצמנו את המצב הגדול אליו הגענו", הוסיף המאמן.

"בסופו של דבר, ברגע שנדע להמשיך עם היכולת הזו גם בבית וגם בחוץ, ונמשיך להיות מסודרים ומאורגנים, בעיקר בהגנה, נמשיך להגיע למצבים וגם נבקיע אותם וניקח נקודות". לוזון נשאל על כך ששוב החליט לפתוח עם שני זרים על הספסל, וענה: "מה שמנחה אותי היה ויהיה היכולת, מי שטוב ישחק. לא משנה אם זה זר או ישראלי, צעיר או מבוגר - הטובים משחקים בלי קשר מאיפה באו. ההרכב שיחק טוב, אין שום סיבה לעשות שינויים. אין לי תלונות לשיפוט, לא השופט הכריע את תוצאת המשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully