וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת נשארה בחוץ, בולגריה ולטביה בפנים

תמונת העולות לאליפות אירופה, בה ישתתפו 4 ישראלים, נשלמה. צרפת הפסידה לטורקיה 76:58, גרשון ובולגריה עלו למרות שהפסידו

סרביה, מקדוניה, טורקיה, בריטניה, בולגריה, לטביה וכמובן נבחרת ישראל הבטיחו את מקומן באליפות אירופה בקיץ הבא בפולין. זה היה ארוך עם הרבה ספקולציות, אך בסופו של דבר שבעה כרטיסים חולקו הערב (שבת) לאליפות.

מי שתאלץ לחכות להזדמנות אחרת, או במילים השגורות בפינו, ההזדמנות האחרונה, היא צרפת, שפספסה הזדמנות לעלות אחרי שנכנעה מול טורקיה והפסידה לה 80:78. ניצחון צרפתי היה מסבך את ישראל, אך זה לא קרה אחרי שכרם שטונצ'אי דייק מהקו והביא את הניצחון הדחוק.

טורקיה אמנם לא הייתה חייבת את הניצחון, אך התעקשה לסיים את שלב המוקדמות עם 0 בטור ההפסדים. הטורקים לא התרגשו מהיכולת של טוני פארקר, שסיים משחק מצוין עם 37 נקודות, אך זה לא ממש מנחם אותו. פאתיח סולאק קלע 16 בצד הטורקי, כשהנבחרת שלו סיימה בצורה מושלמת את השלב המוקדם. בקרב ישיר על המקום השלישי נפגשו בלגיה ואוקראינה. הבלגים ניצחו 58:76 וישחקו בטורניר ההזדמנות האחרונה.

במשחק המקביל ב"בית הישראלי" בוסניה ניצחה את בריטניה במשחק שלא קבע דבר עבור הבריטים, שהפסידו 89:80. ארנסט ברמר הפציץ 18 נקודות וקנאן באיירמוביץ' הוסיפו 16. בוסניה אף היא תשחק בהזדמנות האחרונה.

פיני גרשון ונבחרת בולגריה הגיעו אף הם לאליפות אירופה למרות שנכנעו לסרביה, שסיימה ראשונה בבית, 87:77. הסרבים שלטו במשחק לכל אורכו וטיפסו אף ל-50:73 לקראת סוף המחצית, אך זה לא הפריע לבולגרים להגיע לאליפות דרך המקום השני. פינלנד ניצחה את הונגריה 73:88 במשחק חסר חשיבות. איטליה תלך להזדמנות האחרונה.

לטביה, שהבטיחה כבר ביום רביעי את מקומה באליפות אירופה, הרשתה לעצמה לשחק משוחרר והפסידה בסופו של דבר רק בנקודה לפורטוגל, שפספסה את האליפות, 93:92. הפורטוגלים שמרו על היתרון ברוב שלבי המשחק ולהפסקה ירדו בשש הפרש, אך שלשה של מיגואל מירנדה שש שניות לסיום השאירו אותם עם הניצחון והמקום השני. חוזה קוסטה סיים את המשחק עם 29 נקודות לפורטוגלים כשהוא הוסיף גם שבעה אסיסטים. כריסטאפס יאניצ'נקוס קלע 21 למפסידים.

מי שהרוויחה את מקומה של פורטוגל היא מקדוניה, שסיימה ראשונה בבית. המקדונים ניצחו את אסטוניה 75:87. טודור גצ'בסקי סיים עם 18 נקודות אחרי שנבחרתו צעדה ביתרון של 14:32 אחרי עשר דקות. 19 נקודות של כריסטיאן קאנגור האסטוני לא ממש סייעו הפעם.

אז את מי נראה בשנה הבאה באליפות אירופה? מלבד ארבעת המאמנים הישראלים, צביקה שרף, אם ימשיך, גרשון ובולגריה, מולי קצורין והמארחת פולין ודיוויד בלאט ורוסיה, נראה גם את סרביה, מקדוניה, טורקיה, בריטניה, סלובניה, לטביה, ספרד, ליטא, יוון, קרואטיה, גרמניה ונבחרת נוספת שתגיע מההזדמנות האחרונה. מי זו תהיה? איטליה, פורטוגל, בלגיה, בוסניה, פינלנד או צרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully