וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויס: ספרד קרובה לנקום בארה"ב

נצחונות של רפאל נדאל על קוורי ודויד פרר על רודיק העלו את הספרדים ל-0:2 על ארה"ב בחצי גמר דייויס. ארגנטינה מובילה על רוסיה 0:2

לא רק בישראל משחקים טניס במסגרת גביע דייויס. ברחבי העולם נערכו היום (שישי) חצאי הגמר, כשבמוקד, כמובן, רפאל נדאל ונבחרת ספרד נגד מחזיקי הגביע, ארצות הברית. האמריקאים הגיעו למדריד עם סגל חסר, ואל מול 22,000 אוהדים נלהבים ומשטח חימר אהוב, היה ברור כי הספרדים הם בפירוש לא אנדרדוגים במפגש. למשחק הראשון עלו רפאל נדאל מצד אחד וסאם קוורי מהשני, ולמרות שהספרדי סבל מדפיקות לב אחרי המערכה הראשונה, הרי שאחריה הוא כבר נכנס לעניינים, ויצא עם הניצחון המיוחל.

המערכה הראשונה היתה שייכת לאמריקאי, שבתום שובר שוויון מותח ניצח 6:7. אלא שאז נדאל נכנס חזרה לתמונה, וניצח שלוש מערכות רצופות - 4:6, 3:6, 4:6, בדרך לניצחון בארבע מערכות בסיומם של שלוש שעות ו-18 דקות. בסיום המשחק, היה נשמע נדאל תשוש, והודה כי קל לא היה לו: "בכל הקריירה לא קיבלתי כל כך הרבה אייסים על חימר", פרגן הספרדי ליריבו בן ה-20.

כשהוא מודע לתוצאת המשחק הראשון, עלה אנדי רודיק למשחק השני בהבנה מוחלטת שהפסד נוסף יסבך מאוד את נבחרת ארצות הברית. אלא שמולו עמד יריב לא פשוט בכלל בדמות דייויד פרר. הספרדי ניצח במערכה הראשונה 6:7 בשובר שוויון, אך מאותו רגע והלאה היה זה משחק של איש אחד: אנדי רודיק.

המערכה הבאה היתה כבר קלה בהרבה עבור האמריקאי, שניצח 2:6 אחרי חצי שעה. בשלישית זה הלך עוד יותר קל, כש-23 דקות בלבד הספיקו לרודיק לדרוס 1:6. פרר חזר למשחק עם ניצחון 4:6 במערכה השלישית, והשניים הלכו למערכה רביעית. פרר הנהדר המשיך את המומנטום, והודות לתמיכת הקהל הצליח לנצח את המערכה, ששוב הלכה לשובר שוויון, כדי לכפות מערכה חמישית וקובעת. הקאמבק המופלא של פרר הושלם כשהספרדי הציג כושר גופני מדהים, ובמהלך מערכה חמישית ארוכה, מותחת, מתישה, הצליח לנצח 6:8, כדי לסיים משחק מדהים ולהעלות את ספרד ליתרון מבטיח 0:2. מחר ייערכו משחקי הזוגות.

דויד מלך ארגנטינה

בחצי הגמר השני, ואולי המעט פחות מעניין, נפגשו ארגנטינה ורוסיה. ארגנטינה, בדומה לספרד, בונה על היתרון הביתי ועל משטח החימר בה היא נוהגת להצטיין. את המשחק הראשון במפגש הוציאו לדרך דויד נלבנדיאן המקומי ואיגור אנדרייב. המערכה הראשונה - כמו אלה של נדאל ורודיק - הלכה לשובר שוויון, בסיומו ניצח הארגנטינאי 6:7.

נלבנדיאן לא האט גם במערכה השניה, אותה ניצח 2:6 כעבור 40 דקות. במערכה השלישית והמכרעת נלחם אנדרייב בשארית כוחותיו, אבל מול הקהל המשולהב ונלבנדיאן, ששיחק נהדר, זה לא הספיק. 0:3 לארגנטינאי במערכות, ו-0:1 לארגנטינה במפגש. במשחק הבא ישחקו דל פוטרו ודוידנקו.

אל המשחק השני עלו חואן מרטין דל פוטרו, שעשה חיל באליפות ארצות הברית האחרונה, וניקולאי דוידנקו. על הנייר, אולי העדיפות היתה של הרוסי - אך דל פוטרו, בבית, על המשטח שהארגנטינים כה אוהבים, הראה כי אולי זה נראה כאילו יש שני טניסאים על החימר, אך בפועל קיים רק אחד, וזה לא דוידנקו. זה התחיל עם 1:6 קליל במערכה הראשונה, המשיך עם 4:6 בשניה, ונגמר ב-2:6 בשלישית והאחרונה.

0:3 חלק ומאוד מרשים לארגנטינאי הצעיר על דוידנקו, שממשיך לאכזב, וכעת רוסיה נמצא במצב לא פשוט בכלל: הרוסים בפיגור 2:0, ומחר ייערך משחק הזוגות. הפסד, והדרך הארוכה שהם עשו תיגמר בחצי הגמר. ניצחון, ומי יודע - אולי במשחק היחידים שייערכו ביום ראשון הם יתקנו את הנזקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully