וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רציתי לנצח, אבל היה די צפוי שאפסיד"

הראל לוי היה נשמע מאוכזב, אך ריאלי אחרי ההפסד ב-4 מערכות ללואיס הורנה הפרואני: "אם הייתי מנצח זו היתה נחשבת הפתעה"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

נבחרת הדייויס של ישראל פתחה היום (שישי) ברמת השרון את מאבק ההישרדות שלה בבית העליון של אזור אירופה-אפריקה, מול היריבה פרו. הראל לוי, שנמצא לאחרונה בכושר מצוין, הפך בשבוע האחרון לשחקן המפתח בנבחרת לאחר שנבחר על ידי הקפטן אייל רן לשחק ביחידים, ובנוסף, להחליף את יוני ארליך הפצוע במשחק הזוגות.

לוי (190 בעולם) עשוי לשחק שלושה משחקים בשלושה ימים, והוא ידע שעיקר הלחץ נמצא עליו. כדי לא ליפול לקבוצת האיכות השנייה, עליו היה לעמוד בלחץ ולגבור תחילה על לואיס הורנה, המחבט מספר 1 של פרו (107 בעולם). לצערנו, זה לא קרה. למרות שמדובר ביום שישי ומזג האוויר נעים, המשחק נפתח לעיני יציעים כמעט ריקים.

מתחילת המשחק היה ברור כי מדובר בשני שחקנים די שווים ביכולתם ובכושרם הנוכחי. החום אמנם השפיע, אך הוא השפיע על שני השחקנים. הראל לוי הפסיד את המערכה הראשונה 7:5, ניצח את השניה באותה תוצאה, והמשחק המשיך להיות צמוד גם במערכה השלישית, וייתכן שגם המכרעת במשחק. במהלך שובר השוויון, איבד לוי את המומנטום, ונכנע 7:6 לפרואני. המערכה הרביעית המשיכה בדיוק באותו המומנטום, כשהורנה שולט לחלוטין במשחק, ומנצל את יכולתו הדלה של הישראלי כדי לברוח קדימה, לא להסתכל אחורה, כל הדרך לניצחון בארבע מערכות.

נבחרת ישראל ניצבת כעת בפיגור 1:0 מול מקבילתה מפרו, והיא חייבת ניצחון במשחק היחידים הבא, שיפגיש את דודי סלע עם איבן מירנדה. סלע, הפייבוריט הברור, יהיה תחת לחץ כבד לנצח ולהשוות את המשחק, כדי לא לתת למפגש הדייויס החשוב הזה לברוח מהידיים כבר בתום היום הראשון.

מהלך המשחק

הורנה הגיע לנקודת שבירה כבר במשחקון הראשון, אך לוי הצליח לשמור על ההגשה ועלה ל-0:1. הורנה הכניס את חבטות הפתיחה שלו באחוזים גבוהים, ושיחק בצורה זהירה מהקו האחורי. הצופים שזרמו אט אט לאיצטדיון ראו את לוי עולה ל-3:4 בעזרת סרב אנד וולי, וגב יד לא טובה של הורנה מהקו האחורי. הכדורים העמוקים של לוי לא היו מדויקים, ואף אחד מהשניים לא הצליח לשבור את יריבו. לוי היה לא מרוכז במשחקון ה-11, והורנה השיג שבירה בקלות. במשחקן הבא לוי הגיע לשלוש נקודות שבירה, אבל הורנה שמר על קור רוח מרשים וניצח 5:7 במערכה הראשונה.

לוי הגיש בפתיחת המערכה השנייה, יצר יתרון, אך שוב הסתבך ובתום משחקון ארוך הורנה ניצח ועלה ל-0:1. לוי התעשת במהירות ושבר מיד ל-1:1 בעזרת ווינר גב יד נפלא. במשחקון החמישי ניצל הורנה את חוסר הריכוז של יריבו, שבר ועלה ל-2:3. לוי איבד את קור רוחו ואף הטיח את המחבט בקרקע, והורנה המשיך בשלו ועלה ל-2:4. הקהל, שמילא בינתיים את המגרש, עודד את לוי, שאיבד את ביטחונו, והישראלי חזר כמו גדול וניצח 5:7 במערכה.

בתחילת המערכה השלישית, כמו בזו הקודמת, שוב הורנה שבר, ושוב לוי השווה מיד. העייפות ניכרה בשניים והורנה טיפס ל-2:3. לוי כמעט ושבר במשחקון השישי, אבל הורנה שמר על ההגשה. לוי שמר על עצביו ובעזרת עידוד הקהל וסרבים מצוינים הוא שבר ועלה ל-5:6. קפטן פרו עיסה את רגלו של הורנה, ומנגד לוי נראה רענן ונמרץ. הורנה כפה 6:6 והשניים הלכו לשובר שוויון, בו השיג הראל מיני ברייק ועלה ל-1:2. אלא שהורנה מיד שבר חזרה, עלה ל-2:6, וניצל את המומנטום החלש של הישראלי כדי לנצח במערכה השלישית, ולהשיג יתרון גדול לקראת המערכה הרביעית.

הורנה הגיש ראשון במערכה הרביעית כדי לעלות ל-0:1 מהיר. לוי הגיב בשלושה אייסים רצופים במשחקון ההגשה שלו כדי לשמור על ההגשות, ושבירה לא היתה גם במשחקון השלישי, בסופו 1:2 להורנה. במשחקון הרביעי הגיעה השבירה, ולצערו של הראל לוי - היא היתה שייכת לפרואני, שעלה ל-1:3. לוי צימק ל-4:2, אך השליטה עדיין היתה בידיו של הפרואני, שהגיש לניצחון במצב של 3:5. הופעה מעט מאכזבת של הראל לוי, וכעת, כל הלחץ נמצא על דודי סלע, שינסה לאזן את המפגש.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

לוי: "היה צפוי שאפסיד"

לאחר המשחק, היה נשמע הראל לוי מאוכזב: "אני לא מרוצה מאיך ששיחקתי, מאוד ניסיתי אבל התנאים לא קלים. גם ההתכווצויות לא הוסיפו. היה קשה לי לעשות את הדברים שהצליחו לי לפני כן", אמר הישראלי. "הרגשתי שהוא מתעייף, והרגשתי גם שיכולתי לשחק עוד שעתיים או שלוש. היו לי רגעים טובים אבל הריכוז בורח לכל מיני מקומות במהלך המשחק. אם הייתי מנצח את הורנה, זו היתה הפתעה. רציתי מאוד להפתיע, אבל זה היה די צפוי שאפסיד".

לגבי משחק הזוגות מחר, אמר לוי: "אם הקפטן יגיד לי לשחק בזוגות, אשחק. אני מוכן פיזית ומנטאלית, אבל יהיה לי מאוד קשה להחזיק את שלושת הימים".

הטניסאי הבכיר של פרו לואיס הורנה, המנצח הגדול במשחק הראשון של ההתמודדות, אמר בסיום: "המשחק היה צמוד מאוד. היו לי כמה צ'אנסים בסוף המערכה השנייה ותחילת המערכה השלישית, אבל לא לקחתי אותם. למזלי, ניצחתי בכמה נקודות מפתח.

לגבי כל ההתמודדות אמר הורנה: "אני חושב שאנחנו צריכים להיות סבלניים, זו תהיה סדרה מאוד קשה. לישראל יש כמה שחקנים טובים". הפרואני אף התייחס לפציעה שהוא סחב ברגל: "היה כאן חם מאוד, היו לי קצת התכווצויות ברגל, אבל אני מקווה שיהיה בסדר. הקהל היה כאן נפלא, ככה זה בגביע דייויס, גם בפרו זה ככה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully