וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדאל רוצה עוד גמר

המדורג ראשון בעולם יוביל את נבחרת ספרד בחצי גמר גביע דייויס מול ארצות הברית הפצועה. בחצי הגמר השני תתארח רוסיה בארגנטינה

בעוד שישראל תיאבק בסוף השבוע הקרוב מול פרו על הזכות להעפיל מחדש לבית העליון בגביע דייויס יחד עם 14 נבחרות אחרות שרוצות את אותו הדבר בדיוק, נשארו ארבע נבחרות שעדיין נאבקות על גביע דייויס 2008. בשנה שעברה היתה זו ארצות הברית שגברה על רוסיה בגמר, אבל הפעם לשתיהן תהיה משימה קשה ביותר על מנת לשחזר את אותו הגמר - ארצות הברית תפגוש בחצי הגמר שלה את ספרד במדריד, ואילו רוסיה תנדוד עד לבואנוס איירס כדי לפגוש את ארגנטינה.

יתר המפגשים בפלייאוף על ההעפלה לבית העליון יהיו: שוויץ (עם רוג'ר פדרר וסטניסלאס ואוינקה) נגד בלגיה, סרביה (עם נובאק דג'וקוביץ') נגד סלובקיה, בריטניה (עם פיינליסט היו.אס אופן הטרי, אנדי מארי) נגד אוסטריה, צ'ילה נגד אוסטרליה, קרואטיה נגד ברזיל, רומניה נגד הודו והולנד נגד דרום קוריאה.

ספרד - ארצות הברית

מחזיקי הגביע מגיעים עם סגל דליל במיוחד למדריד, שם מחכה להם רפאל נדאל שמאוד רוצה להוסיף גם תואר לאומי לשנה המופלאה שלו, שכבר כוללת תארים ברולאן גארוס ובווימבלדון לצד מדלית זהב אולימפית. לצידו של נדאל מעמידה ספרד את דויד פרר, המדורג חמישי בעולם, ואת הצמד המסוכן פליסיאנו לופז ופרננדו ורדאסקו בזוגות, סגל שבהחלט אמור להספיק על מנת להניף את הגביע בפעם השלישית בהיסטוריה והראשונה מאז 2004.

מנגד יחסרו האמריקאים את ג'יימס בלייק ואת בוב בריאן, שהיה אמור יחד עם אחיו התאום מייק לספק נקודה בטוחה בזוגות. מרדי פיש ימלא את מקומו של בריאן בשבת, כשלצידו של אנדי רודיק במשחקי היחידים יעלה סם קוורי, בהופעת הבכורה שלו במדי הנבחרת.

לצד התמיכה מצד 22,000 אלף אוהדים בבירה הספרדית יהנו המקומיים גם ממשטח החימר הכל כך אהוב עליהם מחד, וכל כך שנוא על האמריקאים מאידך. "מובן שהייתי רוצה לנוח תקופה ארוכה יותר אחרי אליפות ארצות הברית", אמר נדאל לקראת המפגש. "אבל אני מוכן לתת עוד מאמץ ענק לנבחרת הדייויס, שהיא המטרה העיקרית שלי עד סיום העונה".

ארגנטינה - רוסיה

עוד נבחרת שתבנה על יתרון הביתיות ונפלאותיו של משטח החימר היא ארגנטינה, שתקבל בברכה את רוסיה לבואנוס איירס ותנסה לחלוף על פניה בדרך לגמר. הארגנטינאים יהנו מהניסיון של דויד נלבנדיאן והכישרון של הכוכב העולה חואן מרטין דל פוטרו ביחידים, כשבזוגות יישלחו אל המשימה ג'יזרמו קניאס ואוגוסטין קאלרי.

הרוסים, בניצוחו של הקפטן הממולח אמיל טפישצ'ב, שהשלים רק בשבוע שעבר עוד זכייה בגביע הפדרציה עם נבחרת הנשים של רוסיה, בחר בניקולאי דוידנקו ומומחה החימר איגור אנדרייב למשימת היחידים, כשדימיטרי טורסנוב ישתף פעולה עם איגור קוניטסין בזוגות.

הרוסים, שהפסידו כאמור בגמר אשתקד אבל זכו בגביע לפני שנתיים, יצטרכו בעיקר למצוא פיתרון לדל פוטרו המצוין, שמגיע אחרי קיץ אדיר שכלל זכייה בארבעה טורנירים ברציפות והעפלה לרבע הגמר בפלאשינג מדו, שם נעצר רק על ידי מארי. "יהיה עלי הרבה לחץ בגלל שזו ההופעה הביתית הראשונה שלי בנבחרת", אמר דל פוטרו. "אבל לא מדובר במשהו שלא אוכל להתגבר עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully