וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיימו המשחקים הפראלימפיים בבייג'ינג, ישראל במקום ה-53

המשלחת הישראלית נפרדה מ"המשחקים הגדולים בכל הזמנים" עם שש מדליות, אבל הכוכבים האמיתיים היו פיסטריוס, דו טואה ופרטיקה

היום (רביעי) בבייג'ינג הסתיים לו רשמית הקיץ האולימפי בבייג'ינג, לאחר שהמשחקים הפראלימפיים הסתיימו בטקס מרשים שנערך באיצטדיון קן לציפור בבירה הסינית.

גם הפעם הסינים סיפקו הפקה מרשימה, עם 2,000 רקדנים שהלהיבו את 91 אלף הצופים הנלהבים וגרמו לנשיא המשחקים הפראלימפיים להכריז שוב את מה שכולם יודעים בר כמה שבועות: "ללא ספק מדובר במשחקים הטובים והגדולים ביותר אי פעם".

האתלטים המוכרים ביותר במשחקים היו אוסקר פיסטריוס, נטלי דו טואה ונטליה פרטיקה. השתיים האחרונות השתתפו גם באולימפיאדה עצמה, אך לא הצליחו להביא את המדליה המיוחלת, הפעם זה הלך להן קל יותר. השחיינית קטועת הרגל דו טואה זכתה בחמש מדליות זהב, בעוד הטניסאית שולחן הפולנייה הצליחה לגבור על הסיניות ולסיים עם זהב יוקרתי. האצן הדרום אפריקאי אוסקר פיסטריוס, שלא הצליח להעפיל למשחקים האולימפיים, סיים עם שלוש מדליות זהב בריצות ל-100, 200 ו-400 מטר.

המשלחת הישראלית חוזרת ארצה עם שש מדליות, ודורגה במקום ה-53 הכללי. השחיינית ענבל פיזארו סיימה עם שלוש מדליות כסף (100 חופשי, 200 חופשי ו-100 גב), אלי נאווי הביא ארד בשייט, דורון שזירי בירי, וצמד הטניסאים בועז קרמר ושרגא ויינברג הביאו כסף גם הם.

סין, כהרגלה, הוליכה את טבלת המדליות עם 211 (מתוכן 82 מזהב), והקדימה את בריטניה (102 בסך הכל, 42 זהב) ואת ארה"ב (99 בסך הכל, 36 זהב).

ומי בלטה בין כל פתיתי הנייר?

כתבנו אברהם תשובה מוסיף: הסינים החליטו להציב רף גבוה בפני הבריטים לקראת אולימפיאדת 2012. זה לא הסתכם רק בתקציב הבלתי מוגבל שהושקע במתקנים, בארגון ובהפקה, אלא בא לידי ביטוי גם בדרבון עשרות אלפי מתנדבים סינים להשתתף במאמץ הלאומי להפיק את "האולימפיאדה המושלמת". זה המסר שהם ביקשו למשלחות שיעזבו את ארצם המיוחדת שנפתחת אל העולם.

הסאונד היה מדהים, הריקודים של מאות רקדנים, התלבושות המושקעות, התאורה הבלתי ניתנת להבנה, רבבות עלים שירדו כאילו מן השמים, הפעלת אלפי סטטיסטים על משטח אחד, פרחים שצומחים מן הדשא ויוצרים כתובות, ומעל הכל זיקוקין די נור אינסופיים. אבל בין כל הצבעים, הקולות והריחות, היה שם משהו מרגש, נעים, ישראלי - משהו שהסינים לא תכננו אותו - היה שם רגע קטן שבו נשאה ענבל פיזרו את דגל ישראל, כשהיא על כיסא גלגלים, שלוש מדליות כסף על צווארה, "מארק ספיץ בזעיר אנפין", וחיוך של מיליון דולר על פניה.

בכך סיימה משלחת ישראל את השתתפותה באירוע והיא אמורה להגיע לארץ ביום שישי בשעה 4:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully